HTTP Geocoding Requests Must Use Keys discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals in een eerder beschreven artikel op iPhoneClub laat de Geocoder geen anonieme aanvragen meer toe. Om dit op te lossen moet je volgens het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
HTTP Geocoding Requests Must Use Keys
Zoals in een eerder beschreven artikel op iPhoneClub laat de Geocoder geen anonieme aanvragen meer toe. Om dit op te lossen moet je volgens het bericht van Google een legitieme sleutel meesturen. Mag je deze manier nog wel gebruiken in een iPhone applicatie, en zo ja heeft iemand de reverse-geocoding al werkend?
Citaat:
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
volgens mij is de regel dat je het mag gebruiken als het:
1. toegankelijk is voor iedereen (dus waarschijnlijk alleen in free apps) 2. je moet laten weten dat je google gebruikt. Dit moet geloof ik door ook een google map te showen met de locatie. even snel gegoogled: Google Maps/Google Earth APIs Terms of Service - Google Maps API - Google Code sectie 10 gaat over wat je allemaal niet mag. 10.12 gaat dus specifiek over het gebruik van geocoding
|
|||
|
|||
Ja zoiets dacht ik inderdaad al te hebben gelezen. Ook lomp eigenlijk dat apple wel over een MapKit beschikt die je wel in betaalde applicaties mag gebruiken maar je geen functionaliteit hebt om makkelijk een route op te vragen of dus van een adres de geolocatie te achterhalen. Hopelijk gaat dit wel veranderen als Apple de deal rond heeft met de andere partij die deze service aanbiedt.
|
|
|||
|
|||
wat je ook kan doen is de yahoo API gebruiken. die mag je wel in elke app gebruiken. Weet alleen niet of die goede geocoding hebben.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
http://ipod4u.nl/ | beyazz | Koopinformatie Nederland | 8 | 18-11-10 13:38 |
http://1.1.1.1/login | AppleHarry | Wi-Fi | 1 | 29-09-10 11:13 |
SSH met keys | Poserman | iPhone algemeen | 0 | 08-07-09 02:12 |
|
|