Vraagjes over APPS. ontwikkelen

Vraagjes over APPS. ontwikkelen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van plan om met vriend van mij (gespecialiseerd in, -C,C++ Java ) ik zelf doe het grafische gedeelte, Photoshop etc. APPS te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 2 April 2010, 12:15
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard Vraagjes over APPS. ontwikkelen

Hallo,

Ik ben van plan om met vriend van mij (gespecialiseerd in, -C,C++ Java)
ik zelf doe het grafische gedeelte, Photoshop etc. APPS te maken
en verkopen.

Nu is mijn vraag ik wil het gaan verkopen via app store,
wat moet ik doen om het te verkopen. (bij KVK moet ik notaris hebben. ?
hoe zit dit nou precies. valt het onder BV. of eenmansbedrijf. aangezien hij student is en niet zijn studie financiering kwijt wilt raken, en moet ik start tarief hebben ,er zijn op dit forum vast wel mensen die het ook hebben hoop ik


maar voordat je het gaat verkopen kan ik hem dan gewoon op me iphone zetten? of moet hij eerst door de app store en dan pas ?

hopelijk kunnen jullie mij helpen

mvg,

Robin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 2 April 2010, 16:59
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 25 September 2008
Berichten: 153
Standaard

Het is vast al een aantal keer aan bod gekomen op dit forum, dus zoeken levert je meer informatie op, maar:

- Je kunt als particulier gewoon een Developer Program account aanschaffen. Je hoeft niet naar de KvK of de notaris. Als je uiteindelijk winst maakt (dus opbrengsten - kosten) dan moet je daarover wel belasting betalen. Je geeft dat op in je aangifte als inkomsten uit andere werkzaamheden. Jouw enige klant is Apple en die zitten in de USA dus BTW hoef je niet af te dragen.

- Je vriend zal Objective-C moeten leren want C++ en Java werken niet op de iPhone. (C++ kun je wel combineren met Objective-C, als je dat echt wilt.)

- Voordat je de app gaat verkopen kun je hem inderdaad op je iPhone zetten. Dat noemen ze een Ad Hoc distributie (of gewoon als debug build). Maar daar heb je ook het Developer Program abonnement voor nodig.
  #3  
Oud 2 April 2010, 17:03
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard

Ok nou dit is enige wat ik wilde weten, Super bedankt. dit is teminste duidelijk super. jah hij heeft ook objective c, teminste mee bezig, gaat goed komen super bedankt.

Dus Hoeft niks met KVK te maken al maak ik elke week een app ? of is er een limiet. enige wat ik moet is 99 dollar per jaar aan apple betalen en meer niet. alleen belastings dienst extra inkomsten invullen.

Laatst gewijzigd door 0daro0; 2 April 2010 om 20:37.
  #4  
Oud 18 April 2010, 21:27
» iPhone 3G 8GB [FW: 3.1.2]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 7 April 2010
Berichten: 11
Standaard

als eerste heb je niet zo veel aan c++ en die dingen.
xcode heeft zo zijn eigen code's en aan photoshop heb je niet zo veel.
dus laat je vriend maar applicaties maken
sorry dat ik jullie (messchien) teleurstel
oh ja en je moet er ook nog 100$ voor over hebben
  #5  
Oud 19 April 2010, 13:41
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard

je zou toch wel een beetje moeten photoshoppe, voor het disigne of ben ik nou gek?
  #6  
Oud 19 April 2010, 14:15
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 January 2009
Berichten: 484
Standaard

nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Ik gebruik ook photoshop om bepaalde dingen te tekenen. Vooral als je een spel gaat maken ontkom je daar niet aan. En wat C++ betreft, je kunt gewoon c++ code gebruiken in XCode, hoewel het makkelijker is om Objective-C te gebruiken.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #7  
Oud 19 April 2010, 15:45
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard

JA collega kan ook dat Xcode en Objective c, heeft hbo opleiding ervan , waarvan hij nog 1 jaartje moet. dus komt wel goed. moet nog tussen 1 week a 1 maand wachten op me nieuwe macbook pro . dan ff geld verdienen teminste poging tot. aangezien er genoeg iphone gebruikers zijn, zal dat wel moeten lukken.
  #8  
Oud 28 April 2010, 10:13
sukk1e's schermafbeelding
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 134
Standaard

Ja lol, als je een game gaat maken dan heb je een grafische designer nodig, maar dan ga je niet elke week een app uitbrengen zoals hij het zegt.

Maar pfoeh zoveel grafisch design komt er verder niet aan utility programma's te pas, want je wilt natuurlijk aan de HIG houden dus teveel customizen is ook niet goed.

Ik ben zelf ook een designer en het designelement in de iPhone valt vies tegen in vergelijking met websites ontwerpen,videobewerking etc.

In de hulpvideos van Apple vertellen ze ook dat er 60% in het design gaat zitten, maar daarmee benadrukken ze dat het niet zoveel om het pielen in Photoshop gaat, maar echt de usability richtlijnen(i.v.m. de HIG) en de doelen die je wilt bereiken met je app.

Kortom naar mijn mening is het designelement(Puur photoshop) een paar custom buttons maken, maar daar houdt het op of je moet een game maken. (wat dus geen utility app meer is, maar een immersive app)
  #9  
Oud 28 April 2010, 10:28
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard

@ Sukk1e

Ok das dan duidelijk, nog een vraag wat is HIG ?
  #10  
Oud 28 April 2010, 10:33
sukk1e's schermafbeelding
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 134
Standaard

Human Interface Guidelines.

Hierin krijg je te horen wat Apple verwacht(layout) bij verschillende soorten apps.

Je hebt utility apps, productivity apps en immersive apps. Ieders heeft een ander doel voor ogen en in de HIG staat de beste manier om een interface te maken dat hierop aansluit.

Je kan dus nog wel steeds designen maar meer in een ruimer begrip als schetsen, de flow vastleggen tussen schermen, usability en dat soort dingen.Lijkt me wel handig, ook al doe je het voor jezelf maken i.p.v een opdrachtgever. Zoals Apple zegt: "Je gaat geen huis bouwen zonder blueprint".

Laatst gewijzigd door sukk1e; 28 April 2010 om 10:38.
  #11  
Oud 28 April 2010, 12:38
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 21 December 2009
Locatie: Heemskerk
Berichten: 67
Standaard

aha duidelijk, Thanks anyway. als mee zit heb ik aankomende maand me nieuwe macbook pro
  #12  
Oud 11 June 2011, 16:08
» Ik heb geen iPhone  
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 4.3]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 June 2011
Berichten: 1
Standaard Studie financiering

Om terug te komen op je vraag is er weldegelijk een risico om je studie financiering kwijt te raken. Zoals gekkepietje aangeeft ben je niet verplicht om een dergelijke constructie op te zetten. Echter moet je wel rekening houden met de volgende twee punten.

1 mocht je meer verdien dan (alle inkomen bij elkaar opgeteld (inkomen van Apple + eventueel werk)) uit mijn hoofd 12.000 euro, dit kan je navragen bij de ibgroep, dan moet je alle ontvangen studie financiering van het jaar waarin de inkomen hoger ligt dan boven aangegeven terug betalen, inc. ov.

2 jullie gaan samen ondernemen, mocht en in de loop van het traject een geschil tussen jullie ontstaan dan is de gene die de uitbetaling van Apple ontvangt waarschijnlijk de gene die aan het langste eind trekt.
Door goede afspraken op papier te zetten en deze verzegeld te versturen naar de belasting dienst, kan je een hoop problemen afvangen, zonder hoge kosten te maken bij een notaris. Mochten de inkomen rendabel zijn dan raad ik aan direct te inverteren in een b.v. waarbij een notaris jullie goed kan adviseren.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps ontwikkelen voor derden Maan Ontwikkelen voor iOS 12 29 December 2010 19:28
Medische Apps ontwikkelen friki Ontwikkelen voor iOS 23 15 May 2010 12:14
Apps ontwikkelen met Mac Mini G4 zorphion Ontwikkelen voor iOS 2 21 November 2009 00:22
ontwikkelen van kleine apps Priority Ontwikkelen voor iOS 3 16 November 2009 17:11
Algemeen vraagjes over je apps icoontjes. Barrybe50 Archief 7 12 March 2009 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.