//

Plaats onthouden van blokjes in een view

Plaats onthouden van blokjes in een view discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, ik heb een vraagje over een voorbeeldje programmaatje: op het scherm staan meerdere blokjes die je kan verplaatsen. Nu is de bedoeling dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-04-10, 20:20
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard Plaats onthouden van blokjes in een view

Hallo mensen, ik heb een vraagje over een voorbeeldje programmaatje:

op het scherm staan meerdere blokjes die je kan verplaatsen. Nu is de bedoeling dat de plaats van die blokjes wordt onthouden bij het afsluiten van de applicatie, zodat ze weer op dezelfde plek verschijnen wanneer de applicatie opstart.

Ik snap dat je dit kan doen door bijvoorbeeld de coordinaten van de blokjes op te slaan met NSUserDefaults en ze daarna opnieuw te tekenen. Echter vroeg ik me af of je de gehele UIView ook kan opslaan? Of wat een gebruikelijke methode hiervoor is..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-10, 22:03
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Het lijkt me dat je de view met NSCoder kunt opslaan, en weer inlezen. Dat is namelijk wat er gebeurd met een NIB file die je in Interface Builder maakt.
  #3  
Oud 16-04-10, 00:03
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

Je zou, bij afsluiten, door de subviews van de UIView doorlopen, het frame + bijbehorend tag van de subview opslaan, de array (of dictionary) opslaan in NSUserDefaults en na laden app deze array uitlezen en het frame zetten bij de subview met bijbehorende tag.

even snel en beknopt uitgedrukt maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel
  #4  
Oud 17-04-10, 01:17
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor de tips!

Ik heb inmiddels NSCoder zitten doorspitten en is inderdaad wel zo'n beetje wat ik bedoelde. Tenminste ik begrijp dat dat de aangewezen manier is om objecten te op te slaan, naast eventueel core data.

Kan je overigens ook zelf de UIView met subViews in een nib file saven, vanuit je code?

@Malork: Ik snap wat je bedoelt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 agendas 1 view hoe kopieren van items van een naar andere andrepen iTunes 1 23-08-10 21:52
NSString bepalen vanuit een andere view Jelle Ages Ontwikkelen voor iOS 11 24-10-09 18:57
Show yourself - plaats een foto van jezelf in dit topic ! Jumper2110 Chat en geruchten 13 04-03-09 11:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.