iPhone Statusbalk Font? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een beetje aan het rotzooien met dynamische afbeeldingen, waarbij bepaalde data in het plaatje altijd up-to-date is (zoals de huidige tijd). Om dit ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
iPhone Statusbalk Font?
Ik ben een beetje aan het rotzooien met dynamische afbeeldingen, waarbij bepaalde data in het plaatje altijd up-to-date is (zoals de huidige tijd). Om dit allemaal zo realistisch mogelijk te maken zoek ik uiteraard (voor iPhone plaatjes) de originele fonts, maar ik kan die voor de status-balk niet vinden.
Ik heb bijna 70 fonts direct van de iPhone zelf gekopieerd, maar geen daarvan geeft bijvoorbeeld voor de tijd echt 100% getrouwe weergave. Weet iemand welk font er gebruikt wordt voor de status-balk van de iPhone, bijvoorbeeld voor het weergeven van de tijd? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Is het niet gewoon Helvetica?
|
|
||||
|
||||
Volgens mij ook. Dezelfde als bij alle andere.
|
|
||||
|
||||
Helvetica lijkt er inderdaad het meest op. Of beter, Helvetica -is- exact hetzelfde font, maar toch krijg ik karakters via PHP/GD niet exact op dezelfde posities als in een screenshot van een echte iPhone.
Het zal dan wel iets zijn in de manier waarop Apple/iPhone met de spatiëring omgaat die afwijkt van de manier waarop PHP/GD dat doet met hetzelfde font. Helaas, dan maar geen perfecte weergave. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval. [afbeelding gewist i.v.m. opheffen server] Laatst gewijzigd door Ruben.cc; 14-08-10 om 17:33. Reden: [afbeelding gewist i.v.m. opheffen server] |
|
||||
|
||||
Voor de statusbalk geldt:
iPhone resolutie 480 x 320 = Helvetica iPhone resolutie 960 x 640 (Retina Display) = Helvetica Neue |
|
||||
|
||||
Bedankt, ik hou het wel even bij de standaard iPhone, nog geen iPhone 4 om screenshots van te maken. En als ik die wel zou hebben heb ik geen tijd meer om met dynamische afbeeldingen te gaan zitten spelen.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Font problemen | Googolplex | Jailbreak apps en thema's | 11 | 14-07-09 19:15 |
Lockclock font | Laurenss | Jailbreak apps en thema's | 0 | 14-07-09 10:29 |
NeoTech Custom Font iPhone 2.x | Undertaxxx | Jailbreak apps en thema's | 3 | 30-03-09 19:23 |
iPhone: Niet meer kunnen bellen na update van Iphone font 2.0 die | dreamersteps | Jailbreak | 3 | 11-12-08 00:18 |
Font size op iPhone | DTSBYK | Archief | 1 | 22-08-08 19:29 |
|
|