//

Wat kost het om een app te maken?

Wat kost het om een app te maken? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, om een app te maken, hoeveel kost dat precies? (niet in tijd, maar geld) Want ik hoorde dat je een pakket van 400 euro ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-09-10, 17:02
Mimbosa Mimbosa is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard Wat kost het om een app te maken?

Hoi,

om een app te maken, hoeveel kost dat precies? (niet in tijd, maar geld)

Want ik hoorde dat je een pakket van 400 euro moet kopen om in het developers team te komen of iets dergelijks?
Als je een app klaar hebt, kun je het dan vrijwel direct en zonder kosten laten verschijnen?
En zo nee: hoeveel kost dat?

Groeten,
Mimbosa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-10, 17:41
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Het ligt aan de app.
Laat je je app ontwikkellen dan zijn er veel factoren die de prijs bepalen, het aantal functies van de app en wat voor soort app. Het is onmogelijk om te zeggen een app kost zo veel zonder te weten hoe veel uren werk er in gaat zetten.

Als je hem zelf gaat ontwikkellen moet een je een apple developers license kopen en die kost 99 dollar en is 1 jaar geldig.

Je moet je apps aanmelden bij apple welke deze keurt, dit duurt tussen de 5 to 20 dagen. Meestal 7 dagen.

Je kan ze dus niet direct laten verschijnen.

tevens had 3 secoden googlen je ook al deze antwoorden gegeven.

Laatst gewijzigd door TUX2K; 02-09-10 om 17:44.
  #3  
Oud 30-09-10, 02:14
Diezelini Diezelini is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Als je een app laat ontwikkelen snap ik dat dat ligt aan de soort app en hoeveel functies/gecompliceert hij moet worden. Maar, is er niet een prijsindicatie te geven?

Hoeveel moet ik minimaal aan denken als ik een relatief simpele app laat maken?

Groeten,
Diezelini
  #4  
Oud 30-09-10, 08:09
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Tsja, wat is 'relatief simpel'

- heeft de App internet toegang nodig?
- heeft de App lokale opslag?
- heeft de App standaard iPhone schermen of ook iets grafisch?
- hoe veel schermen praten we over?
- gebruikt de App de accelerometer? De GPS functie?

Vertel iets meer over je App en de ontwikkelaars hier kunnen met een iets betere indicatie komen. 'een relatief simpele app' is iets te vaag.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #5  
Oud 30-09-10, 09:35
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

ga maar uit van een gemiddelde prijs van 40-50 euro per uur.
  #6  
Oud 30-09-10, 11:29
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het 40 -50 euro per uur kost. Als je een programmeur inhuurt, kost het je dat misschien.
Maar er zijn ook zat mensen die een vaste prijs rekenen, een simpele app met een paar schermen, welke geen data van het internet haalt, vragen ze misschien 100 euro voor terwijl het ze 4uur kost. dan zou je met een uurtarief er al overheen zitten.

Ik denk dat het dus wel verstandig is om goed uit te zoeken wat je wilt, en wat je budget is.

Een paar schermen zijn zo gemaakt, als het design al bestaat. Als dat er nog bij moet komen reken dan maar op een forse hoop tijd extra. Verder is data ophalen van internet vaak een grote tijdslurper. Soms heb je geluk dat er als libraries zijn waardoor het makkelijker gaat.

Ga dus met de programmeur eens goed rond de tafel zitten en maak goede afspraken. Maar onthoudt wel, dat dat alleen kan als JIJ ook goed duidelijk hebt wat je wilt, en niet steeds je wensen aanpast terwijl hij bezig is.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #7  
Oud 30-09-10, 12:19
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Maar onthoudt wel, dat dat alleen kan als JIJ ook goed duidelijk hebt wat je wilt, en niet steeds je wensen aanpast terwijl hij bezig is.
Hier spreekt een ervaren software engineer!

@Diezelini Zoek je een ontwikkelaar voor jouw idee?
  #8  
Oud 30-09-10, 13:18
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Je moet ook gewoon het goede planningsmethodiek kiezen waarin je gaat ontwikkelen.
RUP is niet voor niks ontwikkeld.
Ik kan best begrijpen dat bij grote projecten de requirements niet altijd gelijk helder zijn.

maarja dit is offtopic aangezien hij het over een simpele app heeft
sorry

Laatst gewijzigd door sukk1e; 30-09-10 om 13:39.
  #9  
Oud 30-09-10, 14:52
Diezelini Diezelini is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 10
Standaard

Ok dank jullie,

ik wil een app ontwikkelen met simpele pagina's waarin ik info van internet/database wil halen.

Deze info wil ik simpel weergeven een aantal lijsten, ongeveer zelfde set-up als bijv de app store zelf.

Kunnen jullie hier meer mee?

Ik weet precies hoe ik het wil hebben en heb mijn idee tot in de puntjes uitgewerkt alleen mis ik de programmeer kennis om zelf een app te maken dus ben ik nu bezig met het zoeken naar een relatief goedkope software ontwikkelaar.

Met Vriendelijke groeten,
Diezelini
  #10  
Oud 04-10-10, 20:47
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e Bekijk bericht
Je moet ook gewoon het goede planningsmethodiek kiezen waarin je gaat ontwikkelen.
RUP is niet voor niks ontwikkeld.
Ik kan best begrijpen dat bij grote projecten de requirements niet altijd gelijk helder zijn.

maarja dit is offtopic aangezien hij het over een simpele app heeft
sorry
RUP is vrij uitvoerig. Ik heb het op mijn werk ook weleens proberen toe te passen ism met Prince2. Mijn collega's hadden de voorkeur voor Agile.

Overigens geen ervaring met iPhone Apps ontwikkelen. Interessant topic.
  #11  
Oud 05-10-10, 09:14
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Prince2 wel iets van gehoord maar nooit echt mee gewerkt. Agile vind ik een beetje teveel communicatie heen en weer wel handig maar ik ben niet zo'n prater
  #12  
Oud 04-04-11, 13:30
nop nop is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Valkenburg
Berichten: 46
Standaard

Wat kost een app? Dat bepaal je als opdrachtgever vooral zelf. Jij bent de baas, over het idee en de portemonnee.
Ik merk trouwens dat er vaak te lichtzinnig , maar ook te moeilijk wordt gedacht over het maken van apps. Voorbeeld: een GPS functionaliteit is iets wat heel simpel te implementeren is, maar heel moeilijk lijkt. Apple heeft schitterende bibliotheken ontwikkeld en op het net zijn bakken met goede voorbeelden te halen.
Een eigen huisstijl/grafische stijl toepassen op een iPhone app is daarentegen (als je het niet op de plank hebt liggen) a hell of a job.
En uurtarief? Ik denk dat je vooral transparant moet zijn. Een beginner die voor basisfunctionaliteit 40 uur vraagt voor pak'm beet 40 Euro per uur versus de gevorderde coder die al veel hulpmiddelen heeft en snel iets kan realiseren voor tegen de 100?
De toegevoegde waarde zit m niet zozeer in het tarief, maar in de snelheid waarin de programmeur de materie oppakt, en de klant kan begeleiden naar een goede app. 't Is niet alleen maar het uurtarief, maar vooral de snelheid in oplevering en de terugverdientijd. Want laten we eerlijk zijn: het zijn gouden tijden voor klanten en developers. De klant kan de investering met een beetje goede marketing en tamtam snel terugverdienen en de developer heeft een aardige boterham.
Wat kost een app? Vaak niets! Als je het zo bekijkt kan een app je uiteindelijk geld opleveren. Direct of indirect.
__________________
iPhone/iPad ontwikkelaar http://www.ddq.nl
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vragen over het maken van een app senerm Ontwikkelen voor iOS 1 30-03-10 22:36
Kost het wat om Wi-Fi te laten draaien? Elszy Archief 16 22-02-08 20:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.