Tijdkiezer discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, even voor de duidelijkheid, met tijdkiezer/tijdpicker bedoel ik het cilinder vormige ding om een tijd in te stellen (: Ik wil deze gebruiken ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Tijdkiezer
Hoi allemaal,
even voor de duidelijkheid, met tijdkiezer/tijdpicker bedoel ik het cilinder vormige ding om een tijd in te stellen (: Ik wil deze gebruiken voor een timer in mijn app, na wat rond gegoogled te hebben kwam ik 2 manieren tegen. Bij de eerste manier zette je de tijdkiezer in de view dmv een stukje code, en bij de tweede manier, dmv interface builder. Wat is nu het handigst? En als ik hem in interface builder er in zet, hoe lees ik de tijd dan uit in mijn code? Alvast bedankt, Marijn! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik vind interfacebuilder het handigst, maar dat vindt niet iedereen.
In je .h: Code:
IBOutlet UIDatePicker * pickerView; Code:
- (void)viewDidLoad { [pickerView setDate:[NSDate date]]; [pickerView setDatePickerMode:UIDatePickerModeTime]; [pickerView setMinuteInterval:1]; } Code:
NSDate * date = [pickerView date];
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarom moet het in viewDidLoad? En past hij NSDate date gelijk aan op het moment dat je wat veranderd aan de datepicker? |
|
|||
|
|||
RTFM
UIDatePicker Class Reference. Hier kun je alles uithalen. Echt!
|
|
|||
|
|||
Niet mijn 2 vragen daarboven (:
EDIT: Hoe gebruik ik die gegevens in mijn IBAction? Xcode ratelt wat foutmeldingen door. Laatst gewijzigd door bluecola; 01-12-10 om 01:46. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|