nsuserdefaults opslaan view discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zoek een stukje code dat opslaat waar je gebleven bent (welke view) en als de app opstart dat hij dan die view meteen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
nsuserdefaults opslaan view
Hallo,
Ik zoek een stukje code dat opslaat waar je gebleven bent (welke view) en als de app opstart dat hij dan die view meteen laad. Bestaat dit en heeft iemand dit voor mij. Alvast bedankt. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Iemand ?
|
|
||||
|
||||
Er zijn meerdere mogelijkheden:
Je kan het opslaan in een boolean bij het laden van een view bv. Als je in een view hiërarchie zit, dan kan je de app laten kijken waar die zit en dat kan je ook opslaan. Verder kan je de methods gebruiken in je appdelegate tijdens het afsluiten van je app, om de huidige view op te slaan. Code schrijven zou nu niet moeilijk moeten zijn. Alle opties werken met NSUserdefaults.
|
|||
|
|||
Citaat:
Bedankt |
|
|||
|
|||
Iemand AUB?
|
|
|||
|
|||
Er zal geen klant en klare code zijn, dit omdat de code zeer afhankelijk is van hoe je app is opgebouwd.
|
|
||||
|
||||
Als je nog niet met NSUserDefaults gewerkt hebt, lijkt me de beste tip om daar eens wat dingen mee te proberen. Daar is vast wel wat over te vinden. Zo vergroot je je kennis weer ipv aan anderen te vragen hoe het precies werkt.
|
|||
|
|||
Citaat:
En ben bang dat ik me niet zo snel kan verdiepen in wat ik wil, ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zou maar oke. |
|
|||
|
|||
als je ff je mail adres geeft, stuur ik je wel een kopietje uit mn boek over iphone apps, van het paragraag NSUserDefaults. Pm me maar.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Echt, een half uurtje kijken naar de beschrijving van NSUserDefaults is al genoeg: Zetten: Code:
NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults]; [defaults setInteger:defaultInteger forKey:@"integerKey"]; [defaults setBoolean:defaultBoolean forKey:@"booleanKey"]; Code:
NSUserDefaults *defaults = [NSUserDefaults standardUserDefaults]; defaultInteger = [defaults integerForKey: @"integerKey"]; defaultBoolean = [defaults boolForKey: @"booleanKey"];
|
|||
|
|||
Citaat:
Hij zegt maar steeds 'defaultInteger' undeclared en 'defaultBoolean' undeclared terwijl hij wel zou moeten werken. |
|
||||
|
||||
Heb je defaultInteger en defaultBoolean wel gedeclareerd? Dat gebeurd namelijk niet in dit voorbeeld, maar als je al wat kan programmeren, dan neem ik aan dat je dat wel snapt.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar wij doet het nog niet, stuur eens hoe jij het zou doen? |
|
|||
|
|||
Alles voorkauwen?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Je kan beide waardes ook lokaal declareren.
|
|
|||
|
|||
maar twee posts eerder zeg je wel dat je daar de variabelen hebt gedeclareerd ik krijg sterk het gevoel dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, maar niet de tijd neemt om je erin te verdiepen. Op internet examples zoeken, en door andere mensen aan elkaar laten knopen, zal je niet leren programmeren.
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Inderdaad. Neem eens een keer zelf de moeite!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik had ze ook gedeclareerd, maar op het moment dat jij het vroeg heb ik mijn .h weer leeg gemaakt omdat het niet werkte. Vandaar: "Leeg hij werkte namelijk niet ". Misschien heb ik het wat verkeerd vertelt en hebben jullie het opgevat als dat ik niks weet, maar ik heb wel degelijk ervaring met het maken van apps alleen heb ik nog niet eerder gebruik gemaakt van NSUserdefaults. Dank |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Navigon: Navigon 1.7 Panorama view | levalica | iPhone Navigatie | 7 | 14-04-11 20:34 |
NSTimer in Table View | Tim14ww | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 17-10-09 13:11 |
Betere agenda view | gribbel | iPhone Apps | 1 | 02-09-09 00:42 |
google street view | silberfish-3gs | iPhone Apps | 6 | 05-07-09 01:02 |
Calendar View | markvwijnen | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 20-05-09 16:22 |
|
|