Formulier in laten vullen door app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik had een idee voor een app; maar daarvoor moet ik eerst het volgende weten: Is het mogelijk dat de gebruiker in de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Formulier in laten vullen door app
Hoi allemaal,
Ik had een idee voor een app; maar daarvoor moet ik eerst het volgende weten: Is het mogelijk dat de gebruiker in de app een formuliertje invult, en dat deze vervolgens word ingevuld op een website, en verstuurd word? Dus dat de app een formulier op een website invult en verstuurd. Als dit kan; waar moet ik naar zoeken, welke functies moet ik gebruiken? Als dit niet kan; wat zijn de alternatieven? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ja dat kan, zoek op NSURLConnection HTTP Post.
|
|||
|
|||
Hmmm, ik heb in de apple reference gekeken, en ook op google, maar het enigste wat ik vind is lapjes code, waar ik niks mee kan.
Stel ik heb een simpel php formuliertje dat alle gegevens wegmailed. PHP-code:
|
|
|||
|
|||
Ik bump maar even.
|
|
||||
|
||||
Zoals al eerder gezegd, is zelf zoeken echt een hele goede oplossing: Getting Content from a URL - iPhone Dev Forums
Hier staat het precies omschreven. En om een geheimpje te verklappen... Het moet uiteindelijk gebeuren met een lapje code, dus daar zul je echt iets mee moeten kunnen.
|
|||
|
|||
En dat kan dat formulier ook écht versturen?
|
|
|||
|
|||
ASIHTTPRequest: ASIHTTPRequest example code - All-Seeing Interactive
In het stukje over "Sending data" staat de code die je nodig hebt om een POST te doen naar je URL. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Code:
ASIFormDataRequest *request = [ASIFormDataRequest requestWithURL:url]; [request setPostValue:@"Ben" forKey:@"first_name"]; [request setPostValue:@"Copsey" forKey:@"last_name"]; [request setFile:@"/Users/ben/Desktop/ben.jpg" forKey:@"photo"]; [request startAsynchronous]; Met setPostValue: en setFile: vul je de waarden van het formulier in. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
App laten maken voor Wijkfeest? | Graf Zum Kotzen | Ontwikkelen voor iOS | 13 | 23-10-11 16:20 |
prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student | siardvdbosch | Ontwikkelen voor iOS | 9 | 05-05-11 22:18 |
Tax/BTW formulier voor App Store distributie | Malork | Ontwikkelen voor iOS | 36 | 17-09-09 17:04 |
Tip voor het opsturen van W-8BEN Formulier | juulie | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 15-04-09 15:31 |
App data laten uploaden via iTunes? | Veliremus | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 09-03-09 14:35 |
|
|