prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Een bedrijf vraagt €50 tot €100 per uur voor het laten ontwikkelen van een iPhone Applicatie (geen game, maar een applicatie die informatie geeft ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Beste,
Een bedrijf vraagt €50 tot €100 per uur voor het laten ontwikkelen van een iPhone Applicatie (geen game, maar een applicatie die informatie geeft over bv. een bedrijf). Je bent dat al snel een bedrag kwijt dat rond de €1000 ligt. Mijn vraag is hoeveel ik, als student, zou kunnen vragen voor het ontwikkelen van een iPhone applicatie. Ik heb al een en ander ervaring en kan al redelijke App's maken, gewoon een TabBar applicaties met uiteenlopende functies zoals mail, sms, bellen, mapView, TableView, IBAction, het wisselen van Views enz. Gewoon het basis coderen zeg maar. Ik heb dus geen enkel idee wat ik ervoor zou kunnen vragen. Alvast bedankt voor je antwoord. Of ligt het er ook aan voor welk bedrijf je een app ontwikkeld ? Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-05-11 om 22:00. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Je kiest zelf je klanten. Als een klant een budget van 5.000 euro heeft voor het laten maken van een app, dan moet je zelf beslissen of je dat de moeite waard vindt. Ik zou dus aan je potentiele klanten vragen wat hun budget is.
Als indicatie voor een uurprijs zou ik zeggen: kies een bedrag dat net iets hoger is dan wat je zelf redelijk vindt. Hoe meer opdrachten je met succes aflegt, des te meer kun je het bedrag naar boven bijstellen. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Dit is gewoon pure marktwerking.
Als jij dat bedrijf kan verkopen waarom iets zoveel kost als dat je zegt dat het kost boeit het geen ruk meer. Of dat nou 10x het uurloon is wat je zelf in gedachten hebt of dat het de helft is van wat je eigenlijk in 1e instantie wilde vragen is geheel aan jou. Hoe duurder je prijs, hoe eerder een bedrijf ergens anders aanklopt. Ik zou zeggen bied gewoon een prijs aan wat je per project bekijkt. Is het project relatief simpel, dan kun je een beetje schipperen met een scherpere prijs. Is het een lastig project dan kun je de hoofdprijs vragen, mits je het goed onderbouwt. Vele kleintjes staan leuk op je CV, dus ik zou niet teveel uit de kan willen halen met kleinere opdrachten. Je kan ook als tegenprestatie nog iets extra's vragen naast de vergoeding in euro's. Bijvoorbeeld dat ze de volgende opdracht weer eerst bij jou komen, dat ze een nieuwsbericht over de app op hun website plaatsen (waar ze naar jouw website linken), dat je hun app mag opnemen in je publieke portfolio, etc. Laatst gewijzigd door glaantje; 03-05-11 om 14:26. |
|
||||
|
||||
heej, bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Voordeel: als je iets bouwt wat gemakkelijk hergebruikt kan worden, ben je de keer erop alleen bezig met de vormgeving.. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Wat veel mensen vergeten is het voor- en natraject. Eerst specificaties afstemmen en accoorden krijgen, grafisch materiaal verzamelen, en het natraject is de appstore submission, begeleiding en marketing.
Binnen tien uur ontwikkelen kun je heel veel bereiken, maar vaak zit veel tijd in de afwerking, het testen en de release naar de appstore. Dus dat is al snel 10+10+10 uur. Maar goed: als je de specificaties goed op orde hebt en het helder afstemt met je klant heb je aan het eind het minste werk aan testen en afwerken. Dus staar je niet blind op uurtarief alleen, maar kijk vooral hoeveel uur je bezig bent. Baseer daar ook je uurtarief op. Het is soms beter en makkelijker om een vast bedrag te vragen (fixed price). Daar kun je over onderhandelen en kortingen toepassen, indien nodig
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Prijs voor het ontwikkelen van een applicatie | markvwijnen | Ontwikkelen voor iOS | 0 | 12-10-09 19:41 |
|
|