Fire event discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben bezig met een eerste app voor de iPhone. In de app is een animatie die 2 textfields van plaats laat ruilen. Dit gaat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Fire event
Ik ben bezig met een eerste app voor de iPhone.
In de app is een animatie die 2 textfields van plaats laat ruilen. Dit gaat nu op een button op hetzelfde scherm, maar ik wil dat event starten zonder button, bijv op de uitkomst van een berekening. Dus nu: -(IBAction)buttonPressed { code } moet worden : -(void)switchPlace { code } en hoe start ik dat dan zonder button. Hoop dat het duidelijk is |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
YouTube - iPhone SDK : Basic Animation
Dit is denk ik wat je bedoeld als je dan UIView verandered overal in UITextField moet het als het goed is werken! |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tja, soms moet je ook eens iets tikken in die .h files....
|
|
||||
|
||||
De functie ook even declareren in de .h inderdaad. Je vroeg alleen hoe je hem moest aanroepen en de functie had je al. Ik ging er dus vanuit dat je hem wel al gedeclareerd had.
|
|
|||
|
|||
Weer wat geleerd, ben ook erg nieuw in dit taaltje.
|
|
|||
|
|||
Een private method hoef je niet in de .h te declareren
Maak een @interface sectie in je .m file en declareer hem daar in (zal morgen een voorbeeldje posten) |
|
|||
|
|||
Private methods declareren
private methods declareer ik in de .m file:
Code:
@interface ExampleViewController (PrivateMethods) - (void) switchplace; @end @implementation ExampleViewController - (void) switchplace { // code voor switchplace } |
|
|||
|
|||
Volgens mij maakt dat hem niet private, maar alleen onzichtbaar.
@private gebruiken dus
|
|||
|
|||
@private?
|
|
|||
|
|||
oh sorry daar kan je weleens gelijk in hebben.
|
|
|||
|
|||
Tsja, wel vreemd eigenlijk. Wel bij variabelen en niet bij methods.
Mijn methode was dus nog niet zo gek . Of zijn er betere/nettere manieren? Als je trouwens de private method boven de regel zet waar die aangeroepen wordt, dan geeft de compiler ook geen warning meer. Maar dat vind ik zelf niet zo netjes. |
|
||||
|
||||
Objective-C kent geen 'echte' private methods, wel private ivars. 'Private' methods in Objective-C zijn gewoon verborgen methods.
Ik declareer een private method op bijna dezelfde manier zoals wubbe het doet Code:
@interface ExampleViewController() - (void)switchplace; @end Maar goed, je moet je afvragen of private methods wel nodig zijn in Objective-C.
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
fire emblem like game? | noahjazz | iPhone Games | 1 | 26-08-10 19:30 |
|
|