//

Enkele vragen over betaling

Enkele vragen over betaling discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb enkele vragen wat betreft de uitbetalingen van apps. Wanneer wordt je uitbetaald? Per week/maand? Apple hanteert 30% waardoor je dus 70% overhoudt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-02-11, 17:48
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard Enkele vragen over betaling

Hallo,


Ik heb enkele vragen wat betreft de uitbetalingen van apps.

Wanneer wordt je uitbetaald? Per week/maand?

Apple hanteert 30% waardoor je dus 70% overhoudt in theorie. Daar gaat nog belasting van af. Hoeveel is dat percentage of is dat afhankelijk van het bedrag?

Wat is de rekensom bij een app die je verkoopt voor €1,59 die (laten we zeggen) 1000 keer wordt gedownload?

Klopt het dat als je onder de grens van $250 zit per week je niet wordt uitbetaald?!

Alvast bedankt! Sorry als deze vragen al ergens zijn gepost op dit forum maar ik heb daar niks over kunnen vinden. Wellicht dat iemand me kan wijzen op een site die me alles kan vertellen hierover?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-11, 18:49
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalition Bekijk bericht
Hallo,


Ik heb enkele vragen wat betreft de uitbetalingen van apps.

Wanneer wordt je uitbetaald? Per week/maand?

Apple hanteert 30% waardoor je dus 70% overhoudt in theorie. Daar gaat nog belasting van af. Hoeveel is dat percentage of is dat afhankelijk van het bedrag?

Wat is de rekensom bij een app die je verkoopt voor €1,59 die (laten we zeggen) 1000 keer wordt gedownload?

Klopt het dat als je onder de grens van $250 zit per week je niet wordt uitbetaald?!

Alvast bedankt! Sorry als deze vragen al ergens zijn gepost op dit forum maar ik heb daar niks over kunnen vinden. Wellicht dat iemand me kan wijzen op een site die me alles kan vertellen hierover?
1. Je hoeft geen belasting te betalen als je een particulier bent hoor Apple vraag ook niet naar je BTW/KVK nummers. (tenzij je een bedrijf program hebt)

2. Dat minimum per week is niet 250 maar 50 euro volgens mij, of het was dat je pas als je bedrag 50 euro bedraagt dat je wordt uitbetaald.

3. Je wordt uitbetaald per maand

Groet
  #3  
Oud 22-02-11, 19:09
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
1. Je hoeft geen belasting te betalen als je een particulier bent hoor Apple vraag ook niet naar je BTW/KVK nummers. (tenzij je een bedrijf program hebt)

2. Dat minimum per week is niet 250 maar 50 euro volgens mij, of het was dat je pas als je bedrag 50 euro bedraagt dat je wordt uitbetaald.

3. Je wordt uitbetaald per maand

Groet
We zijn met een team van 4 man sterk. We willen dit releasen onder een verzonnen naam dus dan denk ik wel dat je ingeschreven moet staan bij de kvk toch?? In dat geval ben ik vrijwel zeker dat je daar belasting over gaat betalen. De vraag is hoeveel en in welke box kom je terrecht. Een vof lijkt mij het meest voor de hand liggend voor ons. Iemand hier op het forum die daar toevallig ervaring in heeft?
  #4  
Oud 23-02-11, 04:12
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Als je winst maakt, moet je daar inkomstenbelasting over betalen. Als je een BV hebt, dan betaal je vennootschapsbelasting en nog een keer inkomstenbelasting over je eigen loon (want je bent dan in dienst van die BV).

Bij een VOF zijn jullie alle vier individueel verantwoordelijk voor het afdragen van inkomstenbelasting over het deel van de winst dat je krijgt.

Je hoeft echter geen BTW af te dragen, want dat doet Apple al voor je. De klanten kopen namelijk bij Apple en niet bij jou.
  #5  
Oud 23-02-11, 15:31
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollance Bekijk bericht
Als je winst maakt, moet je daar inkomstenbelasting over betalen. Als je een BV hebt, dan betaal je vennootschapsbelasting en nog een keer inkomstenbelasting over je eigen loon (want je bent dan in dienst van die BV).

Bij een VOF zijn jullie alle vier individueel verantwoordelijk voor het afdragen van inkomstenbelasting over het deel van de winst dat je krijgt.

Je hoeft echter geen BTW af te dragen, want dat doet Apple al voor je. De klanten kopen namelijk bij Apple en niet bij jou.
Bedankt voor je reactie!

Dus als wij (laten we ff zeggen) €20.000 verdient hebben in een maand (I know, dat is heel veel) en dat delen we door 4, dan hoef je alleen inkomsten belasting te betalen over €5000 p.p. ? Is het niet dat ze gaan rekenen tot die €20.000? Aangezien het op 1 rekening wordt gestort en dan daarna pas wordt verdeeld. Want dat bedrag ligt net over de grens bij de 1e schijf (<18.628 betaal je 33% Daarboven betaal je 41%)
  #6  
Oud 23-02-11, 15:48
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Misschien is het een tip om eens met een accountant of de belastingdienst te bellen.

Ik had het overigens over winst, dus als je die 20.000 euro weer investeert in het bedrijfje, dan heb je dus geen winst en betaal je dus geen inkomstenbelasting.

Sowieso heb je een hoop aftrekposten als ondernemer en helemaal als beginnende ondernemer.
  #7  
Oud 24-02-11, 10:36
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Stel: jullie hebben een app gemaakt. Totale kosten: 5000 euro (graphics, voice over, huur van kantoor). Vervolgens maken jullie met deze app 20.000 omzet (het bedrag wat jullie van Apple ontvangen). Dat betekent (als dit alle gegevens zijn over één boekjaar)

20.000 - 5000 = 15.000 winst

Jullie zijn met zijn 4'en en iedereen heeft even hard er aan mee gewerkt:

15.000/4 = 3750,-

Dat is het bedrag dat JIJ aan de belastingdienst moet opgeven. En als dat alles is wat je in een jaar hebt verdient betaal je niets aan inkomstenbelasting. Heb je er 3 banen naast, en verdien je per jaar 40.000 bruto.... dan is het een ander verhaal

Als ik jou was zou ik idd opzoek gaan naar een boekhouder... kost wat; maar haal je er ook weer uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Enkele vragen over jailbreak vjurjen Jailbreak 5 01-09-10 23:38
Enkele vragen over de Ipad Moesje18 iPad algemeen 1 27-04-10 12:59
enkele vragen LazerG iPhone algemeen 0 19-06-09 16:06
Enkele vragen sysax Archief 1 02-08-08 13:31
enkele vragen Banjo Overige providers Nederland 6 02-10-07 19:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.