//

app altijd via app store

app altijd via app store discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben door mijn bedrijf gevraagd om een app voor de iPhone te gaan schrijven dit alleen bedoelt is voor een aantal personen binnen het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-03-11, 09:04
mear1628 mear1628 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 30
Standaard app altijd via app store

Ik ben door mijn bedrijf gevraagd om een app voor de iPhone te gaan schrijven dit alleen bedoelt is voor een aantal personen binnen het bedrijf.
Is het altijd nodig om je app via de app store te laten lopen?
  • Zijn er mogelijkheden om dit buiten de app store te doen, dus direct op de iPhone te plaatsen?
  • Is het mogelijk om je app te beveiligen door bv een password zodat de app alleen binnen het bedrijf te gebruiken is en zal dit worden goedgekeurd door Apple?
  • Of moet je een soort lege template maken voor in de app store en dan via bedrijfs PC software (bv via visual basic) de lege template laten?
  • Mogelijk nog andere ideeen?
Nog een kort vraagje: in wat voor taal wordt de iPhone apps geschreven en waar kan je voorbeeld programma's vinden?

mear1628
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-11, 09:39
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mear1628 Bekijk bericht
Zijn er mogelijkheden om dit buiten de app store te doen, dus direct op de iPhone te plaatsen?
Ja, je kunt Apps verspreiden via ad-hoc provisioning. Dat kan voor maximaal 100 iphones, en voor een beperkte tijd. Er is ook een (duurdere) mogelijkheid: Enterprise provisioning. Daarmee kun je je App binnen je bedrijf distribueren buiten de AppStore om. Dit abonnement is wel duurder dan de € 79,- per jaar die een normale Developer licentie kost.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mear1628 Bekijk bericht
Nog een kort vraagje: in wat voor taal wordt de iPhone apps geschreven en waar kan je voorbeeld programma's vinden?
Weet je wel zeker dat je de App zelf kunt maken? De Apps worden overigens geschreven in Objective-c, en als je codevoorbeelden zoekt is Google je beste vriend. Maar van codevoorbeelden kun je nog geen goed werkende en aantrekkelijk ogende App maken. Daar is meer voor nodig.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #3  
Oud 09-03-11, 11:06
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

succes!
  #4  
Oud 09-03-11, 14:41
mear1628 mear1628 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 30
Standaard

Beste Wubbe,

Bedankt voor je reactie.

Mbt het maken van een app: Ik heb ervaring in Visual Basic, Bascom en C
Het lijkt me dan toch dat het mogelijk is?

Maar als ik de reactie van psychonikeo zie .......
  #5  
Oud 09-03-11, 14:43
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Dan moet je de stap van lineair programmeren naar Object geörienteerd maken.
Psychonikeo heeft helemaal gelijk!
  #6  
Oud 09-03-11, 15:15
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mear1628 Bekijk bericht
Beste Wubbe,

Bedankt voor je reactie.

Mbt het maken van een app: Ik heb ervaring in Visual Basic, Bascom en C
Het lijkt me dan toch dat het mogelijk is?

Maar als ik de reactie van psychonikeo zie .......
Het is natuurlijk wel afhankelijk van de tijd die je hebt. Als je niet aan een bepaalde tijdsdruk vast zit en je hebt de tijd om Objective-C onder de knie te krijgen. Dan zal je uiteindelijk wel kunnen slagen. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel jij het oppikt.

Maar als je even snel snel een app in elkaar wil draaien, dan wens ik je inderdaad wel succes. Ik had voor ik begon ook vrij veel ervaring met meerdere verschillende programmeertalen, maar vond de leercurve toch vrij stijl.

En dan was ik al helemaal 'into' OO. Maar goed, mijn bedoeling is natuurlijk niet om iemand te ontmoedigen.

Ik zag trouwens dat Wubbe nog niet vermeld had wat de prijs is om een applicatie aan te bieden via de Enterprise Program. Dit bedraagt 299 dollar per jaar. Daar moet je dus ook nog een afweging in gaan maken.
  #7  
Oud 09-03-11, 21:31
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Het is ook meestal niet de programmeertaal die voor de steile leercurve zorgt, maar de API. Elke API heeft zijn eigen filosofie en zijn eigen regels, en voordat je doorhebt hoe alles in elkaar steekt, ben je wel een paar maanden verder. Dus zelfs als de taal erg lijkt op een andere taal die je kent, is de kans groot dat de API totaal andere concepten gebruikt.
  #8  
Oud 10-03-11, 17:44
nop nop is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Valkenburg
Berichten: 46
Standaard

Ben het niet met dat laatste eens. De API is geweldig eenvoudig bij Apple en reuzegoed gedocumenteerd. De stap van procedureel programmeren --> OO is lastig en zorgt voor de steile leercurve.
__________________
iPhone/iPad ontwikkelaar http://www.ddq.nl
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.