//

Bluetooth barcodescanner aan (web?)app

Bluetooth barcodescanner aan (web?)app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor een project waarbij een iPad gaat dienen om de workflow in een fabriek te beheren, ben ik bezig om een barcodescanner aan te sluiten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-06-11, 03:16
nlimper nlimper is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard Bluetooth barcodescanner aan (web?)app

Voor een project waarbij een iPad gaat dienen om de workflow in een fabriek te beheren, ben ik bezig om een barcodescanner aan te sluiten aan een iPad. Op zich werkt dat prima (via Bluetooth, zie OPN2002). De barcodescanner doet een keyboard na (bluetooth HID device). De bedoeling is dat er een webapp op de iPad gaat draaien die iets met de gescande barcodes gaat doen.

Maar dan de user interface. De barcodescanner onderdrukt keurig het onscreen keyboard, maar ik wil helemaal geen input- of keyboard-elementen zien in m'n webapp, en dat blijkt lastig:
- je kunt niet een focus() op een inputveld zetten onload
- de ipad kan geen keydown events capturen.

Handmatig de focus zetten door het input veld te selecteren lijkt de enige optie, maar dan verschijnt er toch nog een lelijke balk onderaan het scherm met 'vorige' en 'volgende'. Bovendien is er dan een actie van de gebruiker vereist om de focus op het inputveld te krijgen, en dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Ik heb een paar mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar helaas nog nergens een echte oplossing.

Heeft er iemand een creatief idee hoe dit op te lossen? Liefst via een webapp, maar anders: kun je bv. met een 'echte' app die een uiwebview full screen laadt, de keystrokes afvangen en in een hidden veld stoppen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-11, 11:36
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Volgens mij kan je inderdaad in een native app de keystrokes wel opvangen, en ze dan onzichtbaar doorsturen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 17-06-11, 11:04
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard

hoi,

ik ben nog niet bezig geweest met een BT barcode scanner aan te sluiten op een iPad of iPhone. Maar zou het niet beter zijn om NIET te werken met keyboard emulatie? Kan je niet beter rechtstreeks 'spreken' met de scanner? Ik heb al enkele programma's gemaakt (pc) waar ik ook met een barcode scanner werk, maar dat deed ik altijd zonder keyboard emulatie. Iets moeilijker om van start te gaan maar uiteindelijk ga je minder problemen hebben tijdens het gebruik van de App.

Laat me maar weten hoe het gaat, ik wil gerust meehelpen, ik zal de kennis ook nog kunnen gebruiken, denk ik

g'luck,

Ed
  #4  
Oud 17-06-11, 17:18
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

@Appsolute... dat zou inderdaad beter zijn, maar daarvoor moet je een "Apple Certified Accessory" hebben. En dat wordt nogal lastig, en kost een hoop geld om in hun programma te komen. Daarom is het juist handig dat die scanner zich als BT keyboard kan gedragen, dan kan ie het standaard BT HID protocol gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth snel aan/uit zetten app. truschel Desktop-applicaties 2 18-06-10 13:02
(web) app kwalificatie WK 2010 Yash100 iPhone Apps 5 26-03-10 23:08
Web applicatie als een echte "App Store app" opstarten S¡mon iPhone Apps 0 19-09-09 15:09
Poker freeroll web app sjako iPhone Apps 2 30-03-09 21:08
Poker web app sjako Ontwikkelen voor iOS 0 30-03-09 18:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.