Save MPMediaItemCollection discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hee, Weet er iemand hoe ik een MPMediaItemCollection kan opslaan en later weer opvragen? Je kan namelijk zo ver ik weet niet de huidige MPMediaItemCollection ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Save MPMediaItemCollection
Hee,
Weet er iemand hoe ik een MPMediaItemCollection kan opslaan en later weer opvragen? Je kan namelijk zo ver ik weet niet de huidige MPMediaItemCollection opvragen. Groeten Jeroen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik heb niet het exacte antwoord voor je. Maar aangezien dit een klasse is die niet standaard een writeToFile method biedt zou ik zoeken naar een oplossing waarbij je zorgt dat je het middels een ander object kan opslaan. Wellicht eens onderzoeken hoe dit werkt met NSData of als je geluk hebt lukt het door het object simpelweg in een array te plaatsen en deze op te slaan (voorwaarde is wel dat MPMediaItemCollection middels een plist gerepresenteerd kan worden).
Laatst gewijzigd door JornZ; 20-07-11 om 14:17. |
|
|||
|
|||
De MPMediaItems in de collection hebben toch een uniek ID? dan sla je gewoon een lijsjte met strings op.
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Code:
// Save NSArray *saveArray = [NSArray arrayWithObject:myMPMediaItemCollection]; [saveArray writeToFile:@"myMPMediaCollection.plist" atomically:YES]; // Load NSArray loadArray = [NSArray arrayWithContentsOfFile:@"myMPMediaCollection.plist"]; myLoadedMPMediaItemCollection = [loadArray objectAtIndex:0]; |
|
|||
|
|||
Het is gelukt. Bedankt!
Ik heb de media items in een array gezet en deze array omgezet tot NSData zoals JornZ zij en deze weet opgeslagen met NSUserdefaults. Code:
NSArray *mediaItems = [self.userMediaItemCollection items]; NSData *data = [NSKeyedArchiver archivedDataWithRootObject:mediaItems]; [defaults setObject:data forKey:@"MediaItemsKey"]; |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Save Apps | Debliz | Jailbreak apps en thema's | 10 | 11-02-11 15:27 |
Save file | francebramie | iPhone Apps | 2 | 17-06-09 21:06 |
BootNeuter Icon on a 'save place' | Undertaxxx | Unlock | 10 | 06-04-08 14:51 |
|
|