//

Is de Apple tv 1 nog wel te jailbreaken

Is de Apple tv 1 nog wel te jailbreaken discussie in Apple TV - 1e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben onlangs in het bezit gekomen van een atv 1 160g. Na een middag en avond rond geneusd te hebben op het internet nin het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 1e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-07-12, 22:31
robinmasselink robinmasselink is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almelo
Berichten: 20
Post Is de Apple tv 1 nog wel te jailbreaken

Ben onlangs in het bezit gekomen van een atv 1 160g. Na een middag en avond rond geneusd te hebben op het internet nin het me nog niet helemaal duidelijk of de atv 1 nog wel te jailbreaken is, zelf hier op het forum wordt er al niet meer geproken over de atv1. Ben dus erg benieuwd of er nog wel mogelijkheden zijn om de atv 1 te jailbreaken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-12, 22:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga eens bij Firecore kijken:

aTV Flash | FireCore
  #3  
Oud 09-08-12, 15:08
joske666 joske666 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ga eens bij Firecore kijken:

aTV Flash | FireCore
40$ voor een softwarepakketje om de apple tv 1 te jailbreaken??
Ik heb er ook net een gekocht om er xbmc op te zetten, maar jailbreak software moet toch gratis te vinden zijn? Iemand tips??
  #4  
Oud 09-08-12, 16:10
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

XBMC kun je gewoon gratis downloaden. Ook voor de ATV1.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #5  
Oud 09-08-12, 16:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske666 Bekijk bericht
40$ voor een softwarepakketje om de apple tv 1 te jailbreaken??
Bij de Apple TV 1 kan je niet echt van "jailbreaken" spreken. De Apple TV 1 draait immers niet op het dichtgetimmerde iOS.

De ATV 1 draait op een afgeslankte versie van OS X 10.4 Tiger. In feite koop je dus software voor OS X 10.4 Tiger
  #6  
Oud 09-08-12, 22:45
robinmasselink robinmasselink is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almelo
Berichten: 20
Standaard

Heb inmiddels dit gevonden, na de vakantie maar eens proberen of het werkt: How to jailbreak Apple TV Original (1G) – using ATVUSB-Creator | AppleTVBlogr.com
  #7  
Oud 10-08-12, 08:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dat is precies de tool die men bij XBMC ook adviseert.... Zal dus wel werken.
  #8  
Oud 10-08-12, 09:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robinmasselink Bekijk bericht
Heb inmiddels dit gevonden, na de vakantie maar eens proberen of het werkt: How to jailbreak Apple TV Original (1G) – using ATVUSB-Creator | AppleTVBlogr.com
Ik denk dat je na die oefening geen OS X 10.4 Tiger meer op de ATV 1 hebt maar de een of andere Linux distro.

Succes verder
  #9  
Oud 30-08-12, 22:59
justask justask is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 1
Question Patchstick usb creator t.b.v. apple tv 1

Hello,

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord op mijn vraag en kan mij verder met mijn probleem helpen?

Ik heb de stappen juist doorlopen m.b.t. de usb creator patchstick om minn first gen je jailbraken(atvusb-creator - USB flash drive creator for the AppleTV - Google Project Hosting). Ik stop de usb stick in de Apple tv1 en zie de Pinquin verschijnen en dat hij de software installeert. Hij vraagt op het eind om een reboot en zoals gevaagd doe ik dat ook. De ATV start opnieuw op maar dan gaat het mis. Ik zie geen software geïnstalleerd zoals XBMC?? Er is dus niks veranderd.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
  #10  
Oud 23-03-13, 11:20
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justask Bekijk bericht
Hello,

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord op mijn vraag en kan mij verder met mijn probleem helpen?

Ik heb de stappen juist doorlopen m.b.t. de usb creator patchstick om minn first gen je jailbraken(atvusb-creator - USB flash drive creator for the AppleTV - Google Project Hosting). Ik stop de usb stick in de Apple tv1 en zie de Pinquin verschijnen en dat hij de software installeert. Hij vraagt op het eind om een reboot en zoals gevaagd doe ik dat ook. De ATV start opnieuw op maar dan gaat het mis. Ik zie geen software geïnstalleerd zoals XBMC?? Er is dus niks veranderd.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ik zou er erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Klopt! Het enige dat je hebt gedaan met het jailbreaken is het toevoegen van een aanvullend menu in de ATV. In die extra menu's staat onder andere ook de 'Launcher'. Daarmee kun je oa XBMC installeren. Je bent dus pas halverwege je einddoel
  #11  
Oud 01-04-13, 22:50
zeromusx zeromusx is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Brugge (Sint Kruis)
Berichten: 38
Standaard

Gewoon de stapjes met de usbcreator toepassen en dan kan je er XBMC en Boxee op draaien. Heb zelf de ATV1 draaiende op XBMC en da's veel leuker en makkelijker dan de standaard functies en overlay van Tiger.
Reageren

Labels
apple tv 1, atv 1, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke ios is nog te jailbreaken? choke Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 26-07-11 10:06
iPhone: 3G, nog niet geactiveerd: Jailbreaken? AjaxChamp Jailbreak 2 23-12-10 19:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.