//

ATV en internet / ethernet-aansluiting

ATV en internet / ethernet-aansluiting discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Ik heb een ATV2 met de mogelijkheid deze draadloos aan te sluiten op mijn Time-Capsule maar ik heb ook de mogelijkheid deze rechtstreeks aan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-12-11, 12:49
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard ATV en internet / ethernet-aansluiting

Hoi

Ik heb een ATV2 met de mogelijkheid deze draadloos aan te sluiten op mijn Time-Capsule maar ik heb ook de mogelijkheid deze rechtstreeks aan te sluiten op mijn kabelmodem via ethernet-kabel.

Ik maak gebruik van XBMC en Icefilms maar ook van eigen films die op de Time-Capsule staan.

Van mijn kabelmodem loopt een kabel naar een switch en van daaruit loopt een kabel naar mijn TimeCapsule die dan verder het netwerk bediend.

Wanneer de ATV2 is aangesloten op mijn switch dan heb ik toegang tot mijn Time-Capsule en is hij ook rechtstreeks aangesloten op het internet waar hij van mijn internetprovider een IP-adres krijgt (ipv de TimeCapusle)

Mijn vraag is eigenlijk wat beter is:
- De ATV2 een extern IP-adres laten krijgen van mijn provider via Ethernetkabel
- De ATV2 een intern IP-adres laten krijgen van mijn Time Capsule via Wi-Fi

Bedankt
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-12-11, 13:09
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het lijkt me sterk dat je ATV een ip krijgt van je isp als je hem aan je switch hangt. Je TimeCapsule krijgt dat ook niet normaal gesproken.
Je kabelmodem krijgt 1 ip van je isp, niet meerdere, en dat ip is voor je kabelmodem. Over dat ip kun je met de andere apparaten toegang krijgen tot het internet.

Het beste is om je ATV op die switch aan te sluiten.

Ik lees trouwens veel negatieve dingen over een TimeCapsule, het presteert dramatisch, maar in deze thread is blijkbaar de oplossing te vinden http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=116714

Laatst gewijzigd door glaantje; 13-12-11 om 13:59.
  #3  
Oud 13-12-11, 14:54
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

De Apple TV2 krijgt wel een IP adres van de provider hoor.[/FONT]

In de kabelmodem zit nl. een router die IP-adressen verdeelt over het netwerk via de switch. Aan de switch hangen vervolgens de Time Capsule (voor internet), mijn Digibox (digitale televisie van mijn provider) en ik heb dan nog twee aansluitingen over

Als ik de ATV2 aansluit op de switch en naar de instellingen kijk dan heb ik een IP adres binnen de range van mijn provider. Als ik de ethernetkabel uit de ATV2 haal dan zoekt deze een draadloze verbinding met mijn Time Capsule dewelke dan een nieuw (intern) IP adres aan de ATV2 geeft

Ik kan dus wel mijn Time capsule benaderen als ik op de switch zit. Mijn eigen films staan nl. op de Time Capsule en dan gebeurd de overdracht via de kabel wat normaal geen probleem mag zijn?

  #4  
Oud 13-12-11, 14:59
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Maar waarom hang je die dingen aan een switch en niet aan je router?

Via je router kan je adressen reserveren voor bepaalde toestellen zodat ze steeds hetzelfde IP krijgen.

Ook kan je provider niet zien hoeveel toestellen er verbonden zijn op die manier.
Via je switch weten ze dat wel. Misschien sluit je meer toestellen aan dan toegelaten.
  #5  
Oud 13-12-11, 15:06
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Nee hoor, ik mag tot 4 computers aansluiten en via de switch is er 'slechts' één Time Capsule aangesloten. (aan de Time Capsule hangen wel nog 2 iMac's, een iPhone en een iPad met een IP adres van de Time Capsule)

Digitale televisie heeft een ander IP range en telt niet mee in de 4 aansluitingen die ik mag hebben.

Dus volgens mijn provider zien ze één PC en dan komt de ATV2 er nog bij.

Op de modem heb ik slechts één aansluiting en de switch is er eentje die geinstalleerd is door mijn provider.(= Telenet)
  #6  
Oud 13-12-11, 15:16
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ah speciaal. Ja als je de TC kan benaderen via die kabel dan zou ik dat eerst even testen voordat je Wi-Fi probeert. Gebruik wel even de tweak voor de TC die ik beschreef in mijn vorige post
  #7  
Oud 13-12-11, 15:52
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Ah speciaal. Ja als je de TC kan benaderen via die kabel dan zou ik dat eerst even testen voordat je Wi-Fi probeert. Gebruik wel even de tweak voor de TC die ik beschreef in mijn vorige post

Ok bedankt, heb het nog eens doorgelezen en begrijp dat ik 'ergens' iets aan de /etc/sysctl.conf moet veranderen.

Zou het mogelijk zijn om hier wat informatie te geven wat precies moet veranderd worden en hoe dit te doen want dat begrijp ik niet zo goed
  #8  
Oud 13-12-11, 16:01
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik heb geen TC, maar je moet deze regel:
net.inet.tcp.delayed_ack=1

aan het bestand /etc/sysctl.conf toevoegen
  #9  
Oud 14-12-11, 12:11
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik heb alles van hier gevolgd maar nog steeds krijg ik buffering-problemen als ik een DVD wil bekijken die op mijn Time Capsule staan

De bedoeling is eigenlijk dat ik ergens op een Disk mijn DVD's zet en deze vanaf de disk via mijn ATV2 kan bekijken op televisie zonder tussenkomst van een PC.

Gezien mijn Time Capsule altijd aan ligt en ik daar ruimte genoeg heb en deze kan benaderen vanaf mijn ATV2 (via aTV Flash (black)) dacht ik dat dit de ideale manier was ... niet dus

De Time Capsule & ATV2 zijn via kabel aan elkaar verbonden.
  #10  
Oud 14-12-11, 14:20
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hoe heb je de DVD's opgeslagen?
De bestandsformaten wat met de nieuwste nightlies wel goed zou moeten werken is .iso en .vob. Alhoewel x264 mkv sowieso het meest aanbevolen wordt. Heb je het ook al eens geprobeerd met zo'n bestand, om te testen of het aan het bestandsformaat ligt?
  #11  
Oud 14-12-11, 14:25
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Nee, het zijn alle bestanden die niet werken ... ook iso, mkv ... steeds krijg ik buffer-meldingen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
USB / Ethernet Adapter kaasdebaas iPhone accessoires en onderdelen 0 07-12-11 14:44
Atv 2 jailbreaken iQuincy Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 12 22-11-11 17:22
Amerikaanse ATV ImprezaRH Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 06-11-11 15:28
ATV en iPhoto Jurry80 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 27-10-11 22:28
Ethernet Kabel probleem Coolkenneth Wi-Fi 1 09-08-10 18:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.