//

Mensen met Apple TV ervaring

Mensen met Apple TV ervaring discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mede iculture lezers, Ik zit nu al een tijdje te twijfelen om een ATV te kopen. Alleen bij de aanschaf vraag ik me al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-03-12, 00:53
v1tje v1tje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard Mensen met Apple TV ervaring

Dag mede iculture lezers,

Ik zit nu al een tijdje te twijfelen om een ATV te kopen. Alleen bij de aanschaf vraag ik me al af, of het verschil tussen de ATV2 en 3 voor bepalend is. Ik kijk nou niet speciaal 1080p materiaal dus dat zou voor mij niet de doorslag geven. Wat raden jullie mij aan?

Nu wil ik hem jailbreaken of gejailbreaked kopen en heb ik me al redelijk op ingelezen, maar ik vroeg me af; hoe kan ik materiaal naar XMBC streamen, ben je daar aparte software voor nodig? En is het kijken van series en films via 1channel of icefilms etc. echt zo ideaal? Is er ook enige mogelijkheid om een externe hd dan aan te sluiten?

En als ik nu een apple tv 2 in de winkel zit hier dan een firmware op die gelijk jailbreakbaar is?

Jeroen

Laatst gewijzigd door v1tje; 22-03-12 om 01:27.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-12, 09:58
vdpoorten vdpoorten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Goedemorgen,

Ik heb zelf geen appletv 3, maar wel meerdere appletv 2. Voorzover ik kon lezen zijn de enige verschillen 1080p ipv 720p en meer intern geheugen. Hierdoor heb je minder last van buffering bij 1080p. Maar zoals je reeds aangaf kijk je niet veel 1080p materiaal, dus een appletv2 zou voldoende zijn voor jou.

Het enig wat je moet doen is een map delen op je computer. Via xmbc kan je een link maken naar deze map. XBMC leest voorzover ik zelf heb meegemaakt alle formaten video.

Je kan inderdaad ook andere addones installeren zoals 1channel en icefilms. Icefilms haalde voorheen al het materiaal vanaf megaupload. Na het offline halen van deze site werkte icefilms niet meer. Op dit moment zijn ze overgeschakeld op andere hosts zoals rapidshare, 2share . Ik zou zeggen dat ze op 30% van de content zitten van megaupload. Maar dit is wel aan het toenemen. Voor series is icefilms inderdaad een goede optie. Films zijn er nog niet veel. Wel belangrijk om te weten is dat je hiervoor een betaaldaccount nodig hebt. Zelf heb ik een rapidshare account (rapid pro account 9,90 voor een maand of 29,90 voor 5 maanden). Hierdoor heb je geen wachttijd en ook geen last van buffering. Met een rapidshare account heb je dus voorrang. Sinds kort hebben ze ook een Real debrid account optie in icefilms. Real Debrid koopt betaalaccounts op bij alle grote bronnen o.a. ook rapidshare. Je neemt bij hun een account (volgens mij 5 a 6 euro per maand) en kan dan in icefilms alle series en films kijken, zelfs als je hiervoor normaal een andere bestaalde host nodig zoals 2share account nodig hebt. voordeel is dus als rapidshare offline gaat of als icefilms rapidshare niet meer gaat gebruiken dan ben je je geld niet kwijt en kan je gewoon verder kijken bij materiaal van 2share of andere hosts. Enige nadeel wat ik lees is dat je soms een time out krijgt. Dit komt omdat je niet direct streamt vanaf een host (bijvoorbeeld 2share) maar eerst via real debrid gaat. Dit kan soms te lang duren en dan krijg je een time out. Hiervoor komen natuurlijk ook weer oplossingen.

Een andere gratis addones waarmee je ook series en films kan kijken is 1channel. Deze is gratis, maar soms zitten er links tussen die niet werken in tegenstelling tot icefilms waar alles gechecked is.

Als je een appletv 2 in de winkel koopt dan zit er meestal oude firmware op 4.4.3. Ik zelf heb de afgelopen weken 7 appletv moeten jailbreak voor vrienden en familie. De laatste nog gisteren hier zat ook 4.4.3 op. Wel moet je een langere handleiding volgen. Of je koopt een gejailbreakte appletv in het koopforum of op marktplaats. Meestal betaal je dan ongeveer 25 euro extra voor het werk. De eerste keer dat ik mijn appletv moest jailbreak duurde het ongeveer 2,5 uur. (stap voor stap aanwijzigingen volgen) Nu kan ik alles installeren binnen 45 minuten (alle addones en coverart etc)

Mocht je meer vragen hebben, laat maar weten
  #3  
Oud 22-03-12, 11:39
v1tje v1tje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard

Oké ten eerste bedankt voor je gedetailleerde uitleg. Dus als ik zo concludeer dan zit het "gratis" films kijken er niet in? Jailbreaken doe ik zelf denk ik. Heb vrij veel ervaring met iphones en ipads dus dat moet wel goedkomen.
  #4  
Oud 22-03-12, 11:42
vdpoorten vdpoorten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Je kan gratis films kijken met o.a. 1Channel. Verder kan je ook de addon NaviX installeren. Hiermee kan je veel gratis films kijken. Het menu is iets minder gestructueerd maar er is wel veel content. Nadeel is dat films komen en gaan. Das nadeel van internet.

zoek maar eens op NaviX.

Mocht je meer vragen hebben stuur dan een pm.

groeten
vdpoorten
  #5  
Oud 22-03-12, 12:31
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

ik wil ook een atv 2 aanschaffen en wil deze voorzien van ATV FLASH en XBMC
is dit mogelijk en is er een bepaalde handleiding voor qua volgorde van installatie?
  #6  
Oud 22-03-12, 13:32
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door master Bekijk bericht
ik wil ook een atv 2 aanschaffen en wil deze voorzien van ATV FLASH en XBMC
is dit mogelijk en is er een bepaalde handleiding voor qua volgorde van installatie?
Het is zeker mogelijk om aTV FLash EN XBMC te installeren op de ATV2...
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #7  
Oud 22-03-12, 15:36
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Waar wil je nog een ATV2 aanschaffen, ze worden niet meer gemaakt. Dus of je moet mazzel hebben dat een winkel nog een klein beetje voorraad heeft of je kan ze alleen nog tweedehands kopen als je dat per se zou willen.
  #8  
Oud 22-03-12, 15:41
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

jawel ze worden nog volop verkocht bij b.v Mycom , Dixons
voor 89 Eur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Waar wil je nog een ATV2 aanschaffen, ze worden niet meer gemaakt. Dus of je moet mazzel hebben dat een winkel nog een klein beetje voorraad heeft of je kan ze alleen nog tweedehands kopen als je dat per se zou willen.
  #9  
Oud 22-03-12, 15:46
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Gisterenmiddag bij de mediamarkt in Rotterdam heb ik er wel 200 zien liggen
Dus nog zat van die dingen te krijgen
  #10  
Oud 22-03-12, 16:02
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hehe overgebleven voorraad dus, dom dat die zoveel hebben ingeslagen
  #11  
Oud 22-03-12, 16:43
v1tje v1tje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard

Ja ze zijn zeker nog wel te krijgen. Maar is de apple tv volgens jullie een waardige mediaspeler? Is er via atv flash een mogelijk om een externe harde schijf aan te koppelen want dit wordt wel op de site vermeld?
  #12  
Oud 22-03-12, 16:49
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Externe harde schijf direct aan je Apple TV koppelen kan sowieso niet, die aansluiting ontbreekt domweg.
Je kan alleen een netwerkschijf aan je Apple TV koppelen, dat kan dan wel weer een externe schijf zijn die aan je router hangt (meestal ook NAS genoemd)
  #13  
Oud 22-03-12, 16:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v1tje Bekijk bericht
Is er via atv flash een mogelijk om een externe harde schijf aan te koppelen want dit wordt wel op de site vermeld?
aTV Flash (Black) is software, die voegt dus geen hardwareaansluitingen toe aan de Apple TV 2.

Je kan met aTV Flash (Black) wel een NAS, gedeelde mappen op een MAC /PC of server benaderen.
  #14  
Oud 22-03-12, 17:23
v1tje v1tje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard

Okee, en ik denk niet dat ik zo maar mijn externe harde schijf in mijn router kan steken of wel?
  #15  
Oud 22-03-12, 17:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v1tje Bekijk bericht
Okee, en ik denk niet dat ik zo maar mijn externe harde schijf in mijn router kan steken of wel?
Er insteken misschien niet, aansluiten misschien wel als de router een USB-aansluiting heeft.
  #16  
Oud 23-03-12, 02:46
v1tje v1tje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 26
Standaard

Zijn er wel Apple tv's die standaard met iOS 5 komen, wil het risico niet lopen dat ik zo een krijg.
  #17  
Oud 24-03-12, 13:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v1tje Bekijk bericht
Zijn er wel Apple tv's die standaard met iOS 5 komen, wil het risico niet lopen dat ik zo een krijg.
Dat is niet uitgesloten maar dat kan je alleen maar zien als je de Apple TV aansluit.

Ik denk niet dat handelaars bereid zijn om heel hun voorraad Apple TV's uit te pakken en aan te sluiten om te kijken welke iOS versie er op staat.

Eventueel zou je met een handelaar een afspraak kunnen maken om alle serienummers uit de voorraad te controleren en dan neem je die met de oudste productiedatum.

Succes verder (met het "risico")

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 24-03-12 om 13:30. Reden: Toevoeging
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand ervaring met Apple Camera Connection Kit Elidb iPad accessoires en onderdelen 5 31-05-11 18:22
Wie heeft ervaring met deze online aanbieder van Apple producten? Carl66 Koopinformatie Nederland 8 29-12-09 13:43
Valse App Store updates - Meer mensen ervaring hier mee? iMario iPhone Apps 47 08-03-09 21:42
Ervaring met Apple Store USA. herbie65 iPhone algemeen 3 28-10-08 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.