//

App store?

App store? discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Fijn dat we nu apps op de Apple TV kunnen installeren. Dat heb ik natuurlijk ook direct gedaan. Toch word ik niet echt wijs uit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-15, 18:54
jasper jasper is offline
• iOS 12.0
• 10.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard App store?

Fijn dat we nu apps op de Apple TV kunnen installeren. Dat heb ik natuurlijk ook direct gedaan. Toch word ik niet echt wijs uit hoe die App Store nou werkt. In ieder geval niet zoals ik gewend was met de iPhone en iPad. In iTunes is ook nog geen tvOS sectie.

Hoe krijg ik een duidelijk en eventueel uitputtend overzicht van alles wat nu in de App Store voor tvOS staat?

Ik wil bijvoorbeeld een spel kopen (Battle Supremacy: Evolution), maar zie nergens in iTunes dat ie ook voor Apple TV geschikt is. Does not commute zou gratis zijn, maar toen ik die via de Apple TV probeerde te installeren moest ik gewoon weer 2,99 voor betalen.

Kan me voorstellen dat het een andere versie is voor tvOS, maar zeker in dat geval zou ik een aparte sectie in iTunes verwachten.

Wie heeft er beter overzicht van hoe het nu allemaal zit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-15, 19:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het enige dat ik weet is dat als ik een app koop op de macbook/iPhone of al gekocht heb zoals bv badland dat dat ook zo verschijnt op mijn apple tv4.
Er staat dachtk dan open of installeer.
Je hebt toch hetzelfde account ingesteld op je apple tv?
  #3  
Oud 31-10-15, 19:23
jasper jasper is offline
• iOS 12.0
• 10.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard

Ja, zelfde account ingesteld. Met 'Does not commute' ging het blijkbaar mis, maar zoals ik zei, die naam was ook anders (Does not communte TV).

Ik ben bang dat als ik Battle Supremacy: Evolution koop op de iPad, deze niet op de Apple TV zal verschijnen of andersom. Bij de app staat namelijk wel heel duidelijk dat hij voor zowel iPhone als iPad is. Ik zou verwachten dat er dan ook Apple TV bij zou staan, maar zo te zien heeft de App Store voor tvOS geen presence in iTunes of elders buiten de Apple TV zelf.
  #4  
Oud 31-10-15, 19:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb eens gekeken op de iPhone naar does not commute en download staat er maar als ik naar de apple tv ga dan staat er idd ik moet betalen, is precies wat verandert dan, daarmee het betalend zal zijn?

Ander games zijn geen probleem ze, hier werkt het zoals het moet. En lukt er iets niet dan de apple store contacteren.

Normaal gezien als gij battle dingens koopt op uw iPad en de game is gedownload dan moet da ook op uw apple tv staan, oftwel sta er open oftewel installeer. Er staat zelf bij de games bij iPad/iPhone/apple tv en ipod touch dus dat moet werken.

Maar de game does not commute is precies nie hetzelfde of de maker heeft een handigheidje gedaan zodat em toch verplicht om mensen het nog eens te doen kopen. Kheb echt geen flauw idee. Maar bij die game ligt het dus nie aan u ze.

Test eens een game die normaal wel zou moeten gaan. Tis mee te proberen dat je het maar zal weten e en nie gelukt= apple store contacteren.
  #5  
Oud 31-10-15, 21:27
Goldwing1973 Goldwing1973 is offline
• iOS 13.3
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Normaal gezien als gij battle dingens koopt op uw iPad en de game is gedownload dan moet da ook op uw apple tv staan, oftwel sta er open oftewel installeer. Er staat zelf bij de games bij iPad/iPhone/apple tv en ipod touch dus dat moet werken.
Nee hoor, en wel om de volgende reden, tvOS is wat anders dan iOS, apps voor tvOS hebben een andere indeling en bediening dan iOS, dus deze moeten aangepast worden om ook op tvOS te werken. (Zo zijn er ook genoeg iPhone apps waar ook een iPad versie van is die afzonderlijk gekocht moet worden)
En door die aanpassingen kan de ontwikkelaar ervoor kiezen om er een app los van de iOS versie betaalbaar te maken.
In het ergste geval zou een ontwikkelaar ervoor kunnen kiezen om z'n app apart verkrijgbaar te maken voor iPhone, iPad, Apple Watch en Apple Tv4.
4x betalen voor dezelfde app.....
  #6  
Oud 31-10-15, 22:20
jasper jasper is offline
• iOS 12.0
• 10.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 32
Standaard

Inderdaad, bij Battle Supremacy: Evolution staat als ik hem in de App Store van de Apple TV kijk dat deze geschikt is voor iPhone, iPad en Apple TV. Aangeschaft en inderdaad kon ik het spel daarna ook op de iPad installeren zonder extra kosten.

In de App Store van de iPad stond echter nog niet dat dit spel ook geschikt is voor Apple TV. Vandaar dus mijn twijfel.

Komt nog steeds wel neer op het feit dat de App Store voor de Apple TV naar mijn idee nog lang niet 'af' is. Erg onduidelijk wat mij betreft. Geen categorieën, niet duidelijk welke van mijn vele aanschaffen van apps en games voor de iPhone/iPad nu al geschikt zijn voor tvOS.

Maar misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben. ;-)
  #7  
Oud 02-11-15, 22:30
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasper Bekijk bericht
Fijn dat we nu apps op de Apple TV kunnen installeren. Dat heb ik natuurlijk ook direct gedaan. Toch word ik niet echt wijs uit hoe die App Store nou werkt. In ieder geval niet zoals ik gewend was met de iPhone en iPad. In iTunes is ook nog geen tvOS sectie.

Hoe krijg ik een duidelijk en eventueel uitputtend overzicht van alles wat nu in de App Store voor tvOS staat?
...
Een uitputtend overzicht is op dit moment bijna letterlijk dàt.
De enige manier waarop het mij is gelukt is zoeken in de app store op de ATV4 zelf op één letter of cijfer, en dat dus 36x

Waarschijnlijk wordt het nog wel beter, in de handleiding in iBooks lees ik:
Citaat:
'Opmerking: De App Store is niet overal beschikbaar. Bepaalde voorzieningen, zoals 'Hitlijsten' en 'Categorieën', zijn mogelijk niet overal beschikbaar.'

(bron: handleiding ATV4 in iBooks)
Dat lijkt erop te wijzen dat wij het nu nog zonder Categorieën en hitlijsten moeten stellen.
Reageren

Labels
app store, apple tv 4, tvos



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wil duitse app store wisselen in nederlandse app store Erna1406 iPad Apps 7 23-02-13 10:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.