//

3.1.3 Downgrade+Jailbreak --> 3.1.2

3.1.3 Downgrade+Jailbreak --> 3.1.2 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb net geprobeerd de iPhone 3G van mijn oom met firmware 3.1.3 (die hij perongeluk heeft geupgrade) te downgraden naar 3.1.2 en tegelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-02-10, 18:41
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard 3.1.3 Downgrade+Jailbreak --> 3.1.2

Hallo,

Ik heb net geprobeerd de iPhone 3G van mijn oom met firmware 3.1.3 (die hij perongeluk heeft geupgrade) te downgraden naar 3.1.2 en tegelijk te jailbreaken. Ik heb dit gedaan met redsnow en een firmware 3.1.2, maar dit is niet gelukt. Toen ik de iPhone in recovery mode had gezet, bleef hij hangen op "Waiting for reboot". Nu hebben wij deze teruggezet naar 3.1.3 (zonder jailbreak), maar we willen het nog proberen.

Is hier een tutorial voor, zoniet: wat moeten we doen en wat hebben we nodig? Ik heb zelf al vaker mijn eigen iPhone gejailbreakt, maar nog nooit gedowngrade, dus ik wil niet zomaar maar iets gaan proberen.

Bedankt!

Laatst gewijzigd door Lorsk8; 20-02-10 om 23:35.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-02-10, 19:46
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Was je ooms iPhone al gejailbreakt op 3.1.2? Zoniet kan het (nog) niet...
  #3  
Oud 15-02-10, 20:06
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Was je ooms iPhone al gejailbreakt op 3.1.2? Zoniet kan het (nog) niet...
Ja, deze was gejailbreakt, alleen hij heeft deze dus perongeluk weer geupdate naar 3.1.3 via iTunes. Dit heeft hij gedaan omdat hij ineens geen Appstore en Calculator op zijn homescreen had staan en hij geen raad meer wist.
  #4  
Oud 15-02-10, 20:22
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Is het trouwens ook niet mogelijk om 3.1.3 te jailbreaken of is het handiger om 3.1.2 te houden?
  #5  
Oud 15-02-10, 20:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Dit mooie overzichtje kan je wellicht helpen
  #6  
Oud 15-02-10, 20:52
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dit mooie overzichtje kan je wellicht helpen
Zoals ik al zei, we hebben het geprobeerd met redsnow, maar hierbij liep hij vast bij Rebooting. We gaan dit dalijk nog een keer proberen, omdat we het probleem misschien al weten: we hebben net de home button te vroeg losgelaten.

Ik laat jullie weten of het probleem hiermee is verholpen. Tips zijn natuurlijk altijd nog welkom!
  #7  
Oud 16-02-10, 14:19
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Het probleem is nog niet verholpen, we hebben het nog 2 keer geprobeerd met de homeknop lang ingedrukt, dit werkt niet. Is het misschien een mogelijkheid om de iPhone eerst handmatig in de herstelmodus te zetten en daarna hem te jailbreaken met redsnow of is er een andere manier?
  #8  
Oud 20-02-10, 23:37
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Om nog even terug te komen op het Waiting for reboot probleem; ik heb net een site gevonden waar een mogelijke oplossing op staat. Hier staat namelijk dat je de synckabel er snel uit en in moet doen en dat redsn0w dan weer verder gaat. Kan dit geen kwaad? Als dit geen kwaad kan, proberen we het morgen en laat ik even weten of het is gelukt.

Bedankt!
  #9  
Oud 20-02-10, 23:59
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

ik had vandaag ook een soortgelijk probleem: je zou iReb kunnen downloaden en je iphone via dat progje in DFU zetten. bij mij zorgde dat ervoor dat het restoren van de iphone met een custom firmware ineens wel lukte.

lees elders in dit forum anders even over iReb en wat je er mee kunt doen.

hoop dat het je helpt!

succes
__________________
  #10  
Oud 21-02-10, 01:01
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S a n d e R Bekijk bericht
ik had vandaag ook een soortgelijk probleem: je zou iReb kunnen downloaden en je iphone via dat progje in DFU zetten. bij mij zorgde dat ervoor dat het restoren van de iphone met een custom firmware ineens wel lukte.

lees elders in dit forum anders even over iReb en wat je er mee kunt doen.

hoop dat het je helpt!

succes
Het probleem is niet dat ik de iPhone niet in DFU mode krijg, maar dat redsnow vastloopt bij "Waiting for reboot". Als ik de iPhone daarna eruit haal, redsnow afsluit en weer erin doe, herkent iTunes hem wel in DFU mode.

Toch bedankt
  #11  
Oud 21-02-10, 01:30
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorsk8 Bekijk bericht
Het probleem is niet dat ik de iPhone niet in DFU mode krijg, maar dat redsnow vastloopt bij "Waiting for reboot". Als ik de iPhone daarna eruit haal, redsnow afsluit en weer erin doe, herkent iTunes hem wel in DFU mode.

Toch bedankt
het probleem dat je hebt kan echt komen doordat je iphone niet goed in DFU staat en met dat iReb komt ie daar zeker goed in, heeft mij vandaag echt geholpen iig!

maarre...ik lees nu eigenlijk pas goed wat je aan het proberen bent....volgens mij kan het helemaal niet wat jij wil....als je niet ooit een bepaald bestand (apple's handtekening om de fw te verifiëren)via cydia naar de server van Saurik hebt gestuurd dan kun je vanaf fw 3.1.2 niet meer downgraden naar een eerdere fw...

dus in jou geval, geupdate met originele apple fw update 3.1.3 en dus ook de allernieuwste baseband update, kun je, naar mijn beste weten, niet meer downgraden naar 3.1.2...

maar waarom downgraden naar 3.1.2 als je nu toch al op 3.1.3 zit en dus sowieso al een baseband update hebt gehad die niet terug te draaien is??

gewoon 3.1.3 erop laten staan en jailbreaken met redsn0w, heb net nog ff zitten zoeken en lezen maar je kan niet meer terug naar 3.1.2 tenzij je Apple’s handtekening voor een eerdere firmware op hebt geslagen (de zogenaamde SHSH-gegevens). denk niet dat je oom dat gedaan heeft.

check dit topic voor info mbt jailbreak 3.1.3 met redsn0w

https://forum.iculture.nl/f14/i...d-3-1-3-a.html


en dit topic voor uitleg over waarom je nu niet meer kunt downgraden naar 3.1.2

https://forum.iculture.nl/f59/i...e-versies.html

gewoon ff met redsn0w jailbreaken dus en je bent weer klaar! je moet dus zorgen dat je een originele 3.1.3 op je iphone hebt ( dat heb je al) en vervolgens in redsn0w, als ie vraagt om een fw bestand ( of .ipsw bestand ) niet fw 3.1.3 gebruiken maar fw 3.1.2 (de originele van apple dus) et voila!

zie hier voor en goede stap voor stap guide : http://www.redmondpie.com/jailbreak-...redsn0w-0.9.4/

laat ff weten of dat gelukt is, is ook waardevolle info voor andere forumleden.

succes nogmaals

Laatst gewijzigd door S a n d e R; 21-02-10 om 01:40.
  #12  
Oud 22-02-10, 12:33
Lorsk8's schermafbeelding
Lorsk8 Lorsk8 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 160
Standaard

We hebben het gisteravond opgelost. We hadden eerst een tutorial gevolgd waar aangegeven werd dat je redsn0w 0.9.0 moest gebruiken. Gister hebben we een andere tutorial gevonden waar 0.9.4 werd gebruikt, toen werkte het wel ineens! Ook zie ik op veel sites dat als je vastloopt bij "Waiting for reboot" dat je gewoon het stekkertje van je iPhone er heel snel uit en heel snel weer erin moet doen, dus dat werkt waarschijnlijk ook (voor anderen die hier problemen mee hebben).

Bedankt!
  #13  
Oud 23-02-10, 11:43
nisrani nisrani is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Hoi

ik heb hetzelfde probleem probeer het nu met redsnow maar krijg de tel nniet in recovery mode

zou je me kunnen helpen
  #14  
Oud 24-02-10, 16:39
Tibosch Tibosch is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard 3.1.3

Wanneer komt die nieuwe jailbreak uit voor 3.1.3 zou iemand dat mij kunnen laten weten, want wil hem echt zo snel mogenlijk jailbreaken.

Greetz Tim
  #15  
Oud 24-02-10, 16:41
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibosch Bekijk bericht
Wanneer komt die nieuwe jailbreak uit voor 3.1.3 zou iemand dat mij kunnen laten weten, want wil hem echt zo snel mogenlijk jailbreaken.

Greetz Tim
Als we nu eens allemaal geduld hebben. De jailbreak voor de 3.1.3 is er nog niet en ook nog helemaal niet bekend of die er komt.

Meer info kan je altijd hier terug vinden als ze iets te melden hebben
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad downgrade 3.2.2 => 3.2.1 Jailbreak mogelijk Carlo_1983 Jailbreak 26 11-10-10 23:41
iPhone: Jailbreak 4.1 / downgrade 4.1->4.0 madcat Jailbreak 5 16-09-10 14:06
iPhone: Jailbreak na downgrade 4.0 -> 3.1.3 Vertigo Jailbreak 6 20-07-10 01:31
Downgrade en dan jailbreak keesdr Archief 1 14-01-10 23:10
iPhone: 3GS met 3.1 downgrade of jailbreak? PuijkeN Jailbreak 20 15-10-09 00:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.