//

Jailbreak en unlock gelukt!

Jailbreak en unlock gelukt! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zojuist een unlock uitgevoerd van een iPhone 3GS die ik in Frankrijk gekocht heb! Deze was gelocked voor het Orange Frankrijk netwerk, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-07-09, 18:59
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard Jailbreak en unlock gelukt!

Ik heb zojuist een unlock uitgevoerd van een iPhone 3GS die ik in Frankrijk gekocht heb! Deze was gelocked voor het Orange Frankrijk netwerk, maar nu draait hij met mijn KPN SIM!

Het was vrij eenvoudig:

Stap 1. Voer de jailbreak uit die GeoHot op purplera1n.com heeft geplaatst (zie ook dit bericht voor verdere aanwijzingen)
Stap 2. Vervolg vervolgens met ultrasn0w vanuit deze tutorial (kijk ter illustratie naar de video van planetbeing van iphone-dev team)

Succes!!!

Laatst gewijzigd door aikoN; 04-07-09 om 23:06.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-09, 20:48
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Maar hoe is jouw verbinding? Stabiel? Bij mij namelijk helemaal niet....en dus onbruikbaar...
  #3  
Oud 04-07-09, 21:51
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Maar hoe is jouw verbinding? Stabiel? Bij mij namelijk helemaal niet....en dus onbruikbaar...
Ik heb geen problemen geconstateerd, maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet uitgebreid getest heb. Ik heb 1x gebeld met dat toestel en heb 1x naar dat toestel gebeld. Beide gesprekken waren succesvol.

Wat bedoel je precies met 'stabiel'?
  #4  
Oud 04-07-09, 22:01
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aikoN Bekijk bericht
Ik heb geen problemen geconstateerd, maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet uitgebreid getest heb. Ik heb 1x gebeld met dat toestel en heb 1x naar dat toestel gebeld. Beide gesprekken waren succesvol.

Wat bedoel je precies met 'stabiel'?
De verbinding valt steeds weg of is zeer slecht. Ik kan soms even internetten en heel soms gebeld worden. Maar vaker niet dan wel....
Heb jij je 3g ook aan staan?
  #5  
Oud 04-07-09, 23:05
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Ja, ik heb 3G ook aan staan.

Het verbaast me dat je deze problemen hebt, want de baseband versie van de iPhone 3GS is exact dezelfde als die van de iPhone 3G (vandaar dat ultrasn0w ook werkt). Op de 3G worden deze problemen niet door veel gebruikers gemeld. Ik zou dus ook geen problemen verwachten bij de 3GS.

Wellicht dat een restore (vanuit DFU) en vervolgens nogmaals de jailbreak en unlock procedure doorlopen het eea voor je oplost. Ben je verder nog vreemde zaken tegengekomen tijdens de jailbreak of unlock?
  #6  
Oud 04-07-09, 23:48
Anth Anth is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Ook ik heb problemen met mijn verbinding!
Mijn vodafone blijft maar wegvallen, jammer!
  #7  
Oud 05-07-09, 01:23
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aikoN Bekijk bericht
Ja, ik heb 3G ook aan staan.

Het verbaast me dat je deze problemen hebt, want de baseband versie van de iPhone 3GS is exact dezelfde als die van de iPhone 3G (vandaar dat ultrasn0w ook werkt). Op de 3G worden deze problemen niet door veel gebruikers gemeld. Ik zou dus ook geen problemen verwachten bij de 3GS.

Wellicht dat een restore (vanuit DFU) en vervolgens nogmaals de jailbreak en unlock procedure doorlopen het eea voor je oplost. Ben je verder nog vreemde zaken tegengekomen tijdens de jailbreak of unlock?
Wat is restore vanuit DFU?
Ik heb vandaag ff via Itunes herstel gedaan. Ga morgen nog en keer opnieuw jailbreaken en unlocken. Kijken hoe het dan is...
Bij de vorige keer geen rare dingen tegengekomen, ging juist erg makkelijk (was mijn eerste keer, heb net een nieuwe eerste iphone),
Laat wel ff weten hoe het gaat.
  #8  
Oud 05-07-09, 15:30
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Wat is restore vanuit DFU?
Bij een restore vanuit DFU wis je alle gegevens van je iPhone en installeer je de originele software weer. Let op: je bent dan wel al je gegevens kwijt! Maak dus vooraf even een reservekopie (in iTunes rechtermuistoets op iPhone en selecteer "Maak reservekopie")

Voor een reinstall vanuit DFU:
Stap 1. Download de iPhone 3GS firmware hier
Stap 2. Bekijk even op deze pagina hoe je een iPhone in DFU mode moet zetten.
Stap 3. Open iTunes en klik je op SHIFT en dan de knop Herstel en selecteer de firmwarebestand uit stap 1.
Stap 4. wachten op de reboot
Stap 5. (optioneel) Herstel je iPhone vanaf de reservekopie
Stap 6. Begin opnieuw met de Jailbreak en Unlock (zie eerste bericht in deze thread)

Zou het kunnen dat je de RC1 van purplera1n hebt gebruikt? Sinds gistermiddag is RC2 nl. beschikbaar. Misschien dat deze voor jou het eea aan problemen oplost?

Ow... En voor de geinteresseerden: ik heb 2 Franse 3GS toestellen te koop. Zie ook deze post!
  #9  
Oud 05-07-09, 18:45
Lukie Lukie is offline
• iOS 9.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Musselkanaal
Berichten: 49
Standaard

Ik heb een nieuwe 3gs hier iggen met AT&T lock..de laaste versie van purplera1n gedownloaded maar heb ook steeds ontvangstproblemen.. Tijdens het installeren van de redsnow source in cydia kreeg ik ook verschillende foutmeldingen.. maar kon wel de unlock draaien. Is er nog geen custom made firmware voor de 3GS ?
  #10  
Oud 05-07-09, 22:05
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukie Bekijk bericht
Tijdens het installeren van de redsnow source in cydia kreeg ik ook verschillende foutmeldingen.. maar kon wel de unlock draaien.
Je bedoelt waarschijnlijk ultrasn0w ipv redsn0w? Welke foutmeldingen zie je tijdens het installeren?

Er is (nog) geen custom firmware voor de 3GS...
  #11  
Oud 06-07-09, 00:57
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Heb de DFU Restore gedaan (om de bestandjes te krijgen voor de jailbreak van 3.1 straks).
Ook de instellingen van HI geïnstalleerd (via een Oostenrijkse site). Vandaag een hele dag een super stabiele verbinding met HI gehad. Kortom, ik ben een happy Iphone user nu....
  #12  
Oud 06-07-09, 10:46
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Ook de instellingen van HI geïnstalleerd (via een Oostenrijkse site).
Goed om te horen dat het voor jou nu goed werkt!
Kan je misschien even uitleggen wat je precies via die Oostenrijkse site hebt gedaan? Gaat het om de installatie van zo'n .ipcc bestand? Welke site is dat?
  #13  
Oud 06-07-09, 11:45
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Ik heb onderstaande link voor mijn HI-instellingen gebruikt. Werkt perfect!

Nederland:
T-Mobile: http://help.benm.at/cfgs/nl_tmob.mobileconfig
KPN Mobile: http://help.benm.at/cfgs/nl_kpnmobile.mobileconfig
O2: http://help.benm.at/cfgs/nl_o2.mobileconfig
Vodafone (Normaal): http://help.benm.at/cfgs/nl_vodafonenormal.mobileconfig
Vodafone (Business): http://help.benm.at/cfgs/nl_vodafone...s.mobileconfig
Hi: http://help.benm.at/cfgs/nl_hi.mobileconfig
  #14  
Oud 06-07-09, 12:02
Lukie Lukie is offline
• iOS 9.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Musselkanaal
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aikoN Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk ultrasn0w ipv redsn0w? Welke foutmeldingen zie je tijdens het installeren?

Er is (nog) geen custom firmware voor de 3GS...
Ja klopt ultrasnow...

Ik heb de firmware opnieuw geladen en de gehele procedure opnieuw gedaan. Het ziet er tot op dit moment goed uit.



Thnks..
  #15  
Oud 06-07-09, 12:10
aikoN aikoN is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Ik heb onderstaande link voor mijn HI-instellingen gebruikt. Werkt perfect!
Thanks! Ik was toevallig eerder al op deze post uitgekomen. Die beschrijft dezelfde methode.
  #16  
Oud 06-07-09, 17:23
Faranor Faranor is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Heb net mijn iPhone 3Gs gejailbreaked en geunlocked. Had het met versie 1 van purplerain ook geprobeerd maar toen werkte het niet helemaal lekker.

Nu lijkt alles vlekkeloos te draaien. Ik kan bellen en gebeld worden (Vodafone), Wi-Fi werkt en 3G werkt. So far so good!

Let er wel op dat je je simlock uit zet voor je gaat unlocken en zet de simlock ook uit van de sim die je in je iPhone wilt gaan gebruiken.

Laatst gewijzigd door Faranor; 06-07-09 om 17:44. Reden: spelfauten
  #17  
Oud 06-07-09, 20:57
offline99 offline99 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 37
Standaard

Ik heb ook geen stabiele verbinding, diverse keren valt eea uit.
Ik ga het nog een keer helemaal opnieuw proberen zoals jullie voorstellen
  #18  
Oud 07-07-09, 01:11
caglayanbey caglayanbey is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Exclamation

iedereen lukt het om te unlocken

maar mij is het toch niet gelukt ik weet niet wat ik Fout aan het doen ben, maar heb alles volgens de handleiding gevolgt HELP ik install. cydia vervolgens download ik via repoo666 etc.. unlock bestand maar waneer ik mijn vodafone ipv t-mobile erin zet moet ik hem weer opnieuw activeren gaat om de Iphone 3gS met laatste update 3.0

wie o wie helpt mij hier eruit

PEACE
  #19  
Oud 07-07-09, 01:15
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caglayanbey Bekijk bericht
iedereen lukt het om te unlocken

maar mij is het toch niet gelukt ik weet niet wat ik Fout aan het doen ben, maar heb alles volgens de handleiding gevolgt HELP ik install. cydia vervolgens download ik via repoo666 etc.. unlock bestand maar waneer ik mijn vodafone ipv t-mobile erin zet moet ik hem weer opnieuw activeren gaat om de Iphone 3gS met laatste update 3.0

wie o wie helpt mij hier eruit

PEACE
Als er een pincode opstaat op de vodafone sim er even afhalen. Kan via een andere gsm.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #20  
Oud 07-07-09, 01:24
caglayanbey caglayanbey is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Als er een pincode opstaat op de vodafone sim er even afhalen. Kan via een andere gsm.

Ik ga het even proberen.. ( pincode uit )

( ik heb het geprobeerd maar ik krijg gewoon de melding ander simkaart aanwezig ( verbind met itunes )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: unlock 3.1.3 gelukt basdejong Unlock 13 13-05-10 23:16
iPhone 1e gen.: Unlock niet gelukt rensiejjj Unlock 11 10-12-09 18:07
Jailbreak gelukt, unlock niet volvot4 Archief 1 03-12-09 20:16
Jailbreak en unlock Iphone 1e generatie gelukt maar nu problemen met hardware windows Les666 Archief 3 09-07-09 12:25
Firmware 2.02 unlock gelukt! Bounce Chat en geruchten 357 22-09-08 17:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.