iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

kerozine 17-10-11 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 718754)
@kerozine: wat is een "originele" jailbreak?

Deze is van het iPhone Dev Team. Origineler krijg je ze niet...

(en ik denk dat je tethered en untethered verward)

Ja dat moest zijn tethered jailbreak :D en met een originele bedoel ik geen beta versie maar een normale goed werkende jailbreak.
Dus afwachten voor een betere jailbreak versie..

Xtreme404 17-10-11 11:32

Off topic maar wel belangrijk
 
Ik zie dat er veel discussies zijn omtrend de iOS 5 met diverse toestellen. We weten dat de 3GS met oude bootrom te jailbreaken valt. Ook vallen veel problemen op met betrekking van software. Wat ik mis op deze forum (met name de profiel instellingen) is welke versie van Windows of Mac OS gebruiken.

Voor de Moderators:
Is er een mogelijkheid om de optie van Windows versies toe te passen in je profiel?
- XP (32-bit)
- Vista (32-bit)
- Vista (64-bit)
- 7 (32-bit)
- 7 (64-bit)

Voornamelijk het verschil tussen Windows XP en Vista/7 zitten veel technische verschillen. Ook met name van 32 of 64 bit verwijzingen. Als we kunnen aangeven wat voor platform wij gebruiken, zijn problemen (misschien) makkelijker op te lossen en te identificeren. Hoe dit met Mac OS zit, weet ik niet. Ik ben een Microsoft expert en ondervind veel problemen met iTunes, QuickTime en Windows 7 (32-bit) op dit moment.

Vraag 2:
- Moet je de nieuwste versie van iTunes downloaden om iOS 5 te kunnen downloaden? (Ik stel deze vraag omdat de nieuwste iTunes met QuickTime 7.7 wordt geinstalleerd en dat werkt niet zuiver op 32-bit Windows Vista/7 systemen. Zeker niet als je geen dual-core processor bezit. Ik ondervind deze problemen bij een paar klanten en bij mijzelf.)

Sgele 17-10-11 12:58

3GS tethered IOS5...ik begrijp iets niet
 
Zojuist met RedSnow een update gedaan naar ios5 op m'n 3GS, maar ik begrijp iets niet.

Tethered zou betekenen dat je telkens als je de iPhone reboot, je 'm aan een PC moet hangen? Waarom is dit bij mij NIET het geval? Mijn telefoon is 5 maanden oud en ik ben er eigenlijk nooit achter gekomen welke bootrom ik heb.

Ik kan mijn telefoon uitzetten, aanzetten, uitzetten en weer aanzetten zonder enkele probleem terwijl dat ding niet aan de PC hangt.

XIII 17-10-11 13:01

Sgele, heb je al tweaks geïnstalleerd die MobileSubstrate nodig hebben? En doet Safari het?

Sgele 17-10-11 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 718892)
Sgele, heb je al tweaks geïnstalleerd die MobileSubstrate nodig hebben? En doet Safari het?

Ahum, goed punt... Safari opent niet en Cydia ook niet ;)

Dan toch maar teruggegaan naar 4.3.3. en maar wachten op een untethered JB :)

Meerkoeter 17-10-11 15:56

Weet al iemand of dit ook geld voor ipod touch 4g 8gb?

Heb nu 4.2.1

joostje 17-10-11 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sgele (Bericht 718885)
knip
ik ben er eigenlijk nooit achter gekomen welke bootrom ik heb.
knap

bootrom bepalen:
(zoals ik het begrepen heb)
serienummer begint met 889. de volgende 2 cijfers zijn de productie week. Wanneer die onder (ik dacht week 40 oid- zoek even op internet) dan heb je een oude 'wenselijke' boortol, waar je blijkbaar alles mee kan.
De mijn is 88923. Dat betekent dat de prod.datum week 23 is en dus GOED :d

Dus onder 'algemeen' 'info' kijken in je settings

Nilles 17-10-11 18:04

heb een iPhone 4 en vanmiddag de update naar 5.0 gedaan.
Ik krijg via RedSnow de melding Exploit Failed.
Geen idee waarom en hoe het op te lossen.

Ik had wel een manier gezien hoe het Windows opgelost kan worden (via taakbeheer en eigenschappen het process 1 aanvinken), maar ik zit op een iMac.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en hoe is het op te lossen?

tekstarzz 17-10-11 18:04

Mijn ICCID begint met 8932?

sulaimany 17-10-11 18:07

ik heb net een jailbreak geprobeerd, amar tevergeefs...
alles ging goed totdat ik erachter kwam dat cydia en safari niet open konden bij mij..? snap niet wat ik verkeerd heb gedaan!

ik heb de nieuwe bootroom, ligt het daaraan en moet ik nu wachten op de untethered jb?

Guest-20180925190238 17-10-11 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 719185)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en hoe is het op te lossen?

Als je op die Mac de Firewall hebt ingeschakeld (die je helemaal niet nodig hebt) dan schakel hem uit.

XIII 17-10-11 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sulaimany (Bericht 719191)
ik heb de nieuwe bootroom, ligt het daaraan en moet ik nu wachten op de untethered jb?

Inderdaad!

Of (iedere keer!) tethered booten...

Nilles 17-10-11 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 719198)
Als je op die Mac de Firewall hebt ingeschakeld (die je helemaal niet nodig hebt) dan schakel hem uit.

Was al uitgeschakeld.

sulaimany 17-10-11 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 719216)
Inderdaad!

Of (iedere keer!) tethered booten...

oke dan doe ik dat!
dankjewel voor het snel antwoorden!

dropkick01 17-10-11 18:58

Als je nu een tethered JB uitvoert, kan je dat dan achteraf eenvoudig omzetten naar een een untethered JB (eens die uitkomt)? Of moet je dan je iPhone resetten en helemaal van scratch af beginnen?

sulaimany 17-10-11 19:02

heb het dus net geprobeerd... maar ik zie nu geen cydia..? alles leek goed te gaan, er kwam zo een welkbekende ananas in beeld en toen ontgrendelde ik mn iphone, maar geen cydia ? >.<

windsurfer79 17-10-11 20:35

is het al mogelijk om de 06.15.05 je jailbreaken op een 3gs? (zelf op mac en windows)

Sgele 17-10-11 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostje (Bericht 719182)
bootrom bepalen:
(zoals ik het begrepen heb)
serienummer begint met 889. de volgende 2 cijfers zijn de productie week. Wanneer die onder (ik dacht week 40 oid- zoek even op internet) dan heb je een oude 'wenselijke' boortol, waar je blijkbaar alles mee kan.
De mijn is 88923. Dat betekent dat de prod.datum week 23 is en dus GOED :d

Dus onder 'algemeen' 'info' kijken in je settings

mijn serienummer begint met 84047 - Als ik het goed begrijp is dat 2010 week 47.
nieuwe bootrom dus :)

thanks voor de info!

XIII 17-10-11 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windsurfer79 (Bericht 719334)
is het al mogelijk om de 06.15.05 je jailbreaken op een 3gs? (zelf op mac en windows)

Dat is een baseband?

Heeft (dan) niets met de jailbreak te maken...

BruceSV 17-10-11 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sulaimany (Bericht 719229)
heb het dus net geprobeerd... maar ik zie nu geen cydia..? alles leek goed te gaan, er kwam zo een welkbekende ananas in beeld en toen ontgrendelde ik mn iphone, maar geen cydia ? >.<

Al op de volgende "pagina" gekeken?

Airbrake 17-10-11 23:26

Het is mij gelukt de 3GS met baseband 05.16.05 te jaibreaken volgens de stappen van Wijcky.
Het lukte alleen niet om via de instructies van Redsn0w de iPhone in DFU mode te krijgen.

Via deze video lukte het uiteindelijk wel om in DFU mode te komen:
How to put your iPhone in DFU mode - YouTube

windsurfer79 17-10-11 23:26

Jawel want ik kan niet jailbreaken volgens mij op dit moment. Of als iemand het wel gelukt is dan ik hoor ik dat graag en duidelijk stap voor stap. Want mij lukt het niet.

XIII 17-10-11 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door windsurfer79 (Bericht 719466)
Jawel want ik kan niet jailbreaken volgens mij op dit moment. Of als iemand het wel gelukt is dan ik hoor ik dat graag en duidelijk stap voor stap. Want mij lukt het niet.

Oh, wacht, ik moet mijn woorden terugnemen...

iPad baseband? Dan heb je een custom firmware nodig.

Kun je met redsn0w 0.9.9b5 maken als het goed is...

Nilles 18-10-11 11:48

Nadat gisteren de melding "exploit Failed" bleef komen is dat nu opgelost. Volgende probleem dient zich nu aan. De Jailbreak zou gelukt zijn maar het Cydia icoontje blijft wit en crasht als je het wilt openen.
Meer mensen die hier last van hebben en hoe is het op te lossen?

Guest-20180925190238 18-10-11 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 719630)
Nadat gisteren de melding "exploit Failed" bleef komen is dat nu opgelost. Volgende probleem dient zich nu aan. De Jailbreak zou gelukt zijn maar het Cydia icoontje blijft wit en crasht als je het wilt openen.
Meer mensen die hier last van hebben en hoe is het op te lossen?

Tethered booten, dan heb je er geen last meer van :rolleyes:

rubbererobbie 18-10-11 12:00

Just reboot doen , en voila:d

Nilles 18-10-11 12:07

idd. Thanks

Trust^ 18-10-11 13:48

op redsn0w staat erop om op DPU mode ta gaan je eerst iPhone moet uitschakelen. Ik doe dat niet. waneer me iPhone aanstaat hou ik de Home en Uit knop 10 second vastegedrukt en laat na 10 Seconden alleen de Uit knop los, daarna ziet redsn0w zelf dat je in dpu mode zit kan je home button loslaten.

Eerste x nadat ik jailbreak had geinstalleerd opende cydia niet. reboot gedaan werkte goed na installatie van Sbsettings is ie gecrash en iphone starte niet op, hele proces opnieuw gedaan maar kon niet jailbreake geen idee waarom. 2 dagen later had ik geen enkel probleem met jailbreak

goands 18-10-11 16:19

ik kijk juist op iPhone dev dat redsn0w 0.9.9b6 uit is.
Iemand hier al betere resultaten mee?

perryfunny 18-10-11 16:24

iPhone 4 iOS 5
 
Wie o wie kan een Nederlandse gebruiksvoorwaarden aanwijzing maken zo dat het lukt me iPhone 4 einlijk te jailbracken
Want ik doe alles wat het programma zegt maar lukt me elke x niet

Gr.
Perry

XIII 18-10-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goands (Bericht 719872)
ik kijk juist op iPhone dev dat redsn0w 0.9.9b6 uit is.

Volgens de release notes levert die alleen een verbetering voor 3GS eigenaren met de iPad baseband.

Guest-20180925190238 18-10-11 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goands (Bericht 719872)
ik kijk juist op iPhone dev dat redsn0w 0.9.9b6 uit is.
Iemand hier al betere resultaten mee?

Ja en nee. Deze beta werkt goed maar blijft na de jailbreak hangen op een zwart scherm met witte letterjes. En als je die witte lettertjes niet begrijpt denk je dat de jailbreak niet gelukt is.

Maar, de jb is wel gelukt. Gewoon terug in DFU-mode en tethered booten en dat was het dan.

PS:
Ik heb dat schijnbare "probleem" vandaag een aantal keren kunnen reproduceren op een iPhone 4 en een iPad 1.

goands 18-10-11 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 719892)
Ja en nee. Deze beta werkt goed maar blijft na de jailbreak hangen op een zwart scherm met witte letterjes. En als je die witte lettertjes niet begrijpt denk je dat de jailbreak niet gelukt is.

Maar, de jb is wel gelukt. Gewoon terug in DFU-mode en tethered booten en dat was het dan.

PS:
Ik heb dat schijnbare "probleem" vandaag een aantal keren kunnen reproduceren op een iPhone 4 en een iPad 1.


Ok, bedankt voor het snelle antwoord.
Dus als ik het goed begrijp... NIET PANIKEREN en gewoon in DFU gaan en tethered booten.
Ja?

Guest-20180925190238 18-10-11 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goands (Bericht 719900)
Ok, bedankt voor het snelle antwoord.
Dus als ik het goed begrijp... NIET PANIKEREN en gewoon in DFU gaan en tethered booten.
Ja?

Juist! Met één enkele uitzondering: als de laatste lijn in het scherm zegt dat er na 6000 ms geen firmware gevonden is dan is de server waar Redsn0w de firmware gaat zoeken (tijdelijk) niet bereikbaar.

Dat kan je dan oplossen door de firmware te downloaden en manueel te kiezen in Redsn0w. Of te wachten tot de server weer beschikbaar is.

Succes :)

goands 18-10-11 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 719904)
Juist! Met één enkele uitzondering: als de laatste lijn in het scherm zegt dat er na 6000 ms geen firmware gevonden is dan is de server waar Redsn0w de firmware gaat zoeken (tijdelijk) niet bereikbaar.

Dat kan je dan oplossen door de firmware te downloaden en manueel te kiezen in Redsn0w. Of te wachten tot de server weer beschikbaar is.

Succes :)

ok... ga het straks eens proberen!
THANKS

perryfunny 18-10-11 19:22

zo het is eindelijk gelukt alleen nu een ander probleem met ios 5 hij start cydia niet op heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

Guest-20180925190238 18-10-11 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door perryfunny (Bericht 719997)
zo het is eindelijk gelukt alleen nu een ander probleem met ios 5 hij start cydia niet op heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

Tethered booten :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

perryfunny 18-10-11 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 720003)
Tethered booten :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

thnx timosha hij werkt en als me tel nou ooit is x uit valt wat moet ik dan doen om me jailbreak terug te krijgen?

Guest-20180925190238 18-10-11 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door perryfunny (Bericht 720005)
thnx timosha hij werkt en als me tel nou ooit is x uit valt wat moet ik dan doen om me jailbreak terug te krijgen?

Tethered booten :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

perryfunny 18-10-11 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 720015)
Tethered booten :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

oke dat is het eenigste waar ik op moet klikken en dan die stappe doen die die aangeeft en dan werkt het gewoon ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.