iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

Antios 14-10-11 16:49

Is er al een untethered jailbreak uit, voor iOS5?

henk1978 14-10-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 716660)
Download anders hier iOS Firmware het juiste ios voor jou idevice, hernoem dat bestand naar .ipsw en klik dan in itunes (wel de nieuwste versie) op herstel, hou tijdens dit klikken de shift op je toetsenbord ingedrukt en selecteer dan je .ipsw file. Zorg wel dat je host bestand toegang geeft tot de servers van apple!

Wat je ook nog kunt doen is met tinyumbrella hem uit die recovery stand kicken.

Moet ik voor bovenstaande de telefoon in Dfu modus zetten?
Dat kan wel met redsnow.

mvveelen 14-10-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antios (Bericht 716691)
Is er al een untethered jailbreak uit, voor iOS5?

* glp *

Doe eens lezen? Zoekfunktie gebruiken?

Ligt er ook nog eens aan voor welke iPhone (?) je bedoelt......

Antios 14-10-11 16:54

Bedankt voor je tip, maar.........

Er is alleen bekend dat het Chronic team (makers van GreenPois0n) 5 exploits heeft die een userland untethered jailbreak mogelijk gaan maken.

kom ik op uit, als beste antwoord...
dus daar heb ik niet vele aan hè :P

editje;
ik bedoel voor iPod Touch 4G

Bomans 14-10-11 16:54

Neen, nog niet.
Behalve voor 3GS met oude bootrom

mvveelen 14-10-11 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antios (Bericht 716699)
Bedankt voor je tip, maar.........

Er is alleen bekend dat het Chronic team (makers van GreenPois0n) 5 exploits heeft die een userland untethered jailbreak mogelijk gaan maken.

kom ik op uit, als beste antwoord...
dus daar heb ik niet vele aan hè :P

editje;
ik bedoel voor iPod Touch 4G

Lees nog eens?

exploits heeft die een userland untethered jailbreak mogelijk gaan maken

En dan nog.....voor de 3GS met OUDE bootrom is er dus al wel een untethered. Voor de rest alleen tethered.

Antios 14-10-11 16:58

Oké, bedankt! :)

Trust^ 14-10-11 17:28

Mijn 3GS met oude bootroom iOS5 doet het, alleen Cydia heeft witte logo en chrased per direct met opstarten. Iemand idee?

mvveelen 14-10-11 17:29

Doe nog eens rebooten en anders nog eens de JB herhalen.

henk1978 14-10-11 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 716660)
Download anders hier iOS Firmware het juiste ios voor jou idevice, hernoem dat bestand naar .ipsw en klik dan in itunes (wel de nieuwste versie) op herstel, hou tijdens dit klikken de shift op je toetsenbord ingedrukt en selecteer dan je .ipsw file. Zorg wel dat je host bestand toegang geeft tot de servers van apple!

Wat je ook nog kunt doen is met tinyumbrella hem uit die recovery stand kicken.

hoe kon ik in mijn host bestand en wat zijn dan de juiste gegevens?

Alvast bedankt voor alle tips

mvveelen 14-10-11 17:31

Als je dat niet weet dan heb je wss ook nooit iets aangepast in je HOSTS bestand en hoef je dus niets aan te passen.

Checken: \Windows\system32\drivers\etc\

Open de HOSTS file met het kladblok en kijk of je er aanpassingen in ziet.

Zoiets zou er dus NIET moeten staan:
74.208.10.249 gs.apple.com

henk1978 14-10-11 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 716735)
Als je dat niet weet dan heb je wss ook nooit iets aangepast in je HOSTS bestand en hoef je dus niets aan te passen.

Checken: \Windows\system32\drivers\etc\

Open de HOSTS file met het kladblok en kijk of je er aanpassingen in ziet.

Zoiets zou er dus NIET moeten staan:
74.208.10.249 gs.apple.com

Ik heb daar een host bestand zonder die regel en een host.umbrella bestand met die regel...

Moet ik die verwijderen? het umbrella bestand of alleen daar de regel met gs?
Heb je toevallig ook een voorbeeld met hoe dat host bestand er excact uit moet zien? de inhoud dan..

mvveelen 14-10-11 17:40

Die hele regel verwijderen. Die heeft tinyumbrella er dan geplaatst. Zodra je tinyumbrella weer start wordt het HOSTS bestand weer aangepast.
Dus de regel verwijderen en het bestand opslaan.

Eventueel in een DOS box typen:

ipconfig /flushdns

voordat je verder gaat. Succes !!

edit: ik lees dat het een bestand is met die naam, verwijder dat bestand maar gewoon en dan ipconfig /flushdns runnen voordat je verder gaat. Ik ga afsluiten en naar huis nu.......

henk1978 14-10-11 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 716740)
Die hele regel verwijderen. Die heeft tinyumbrella er dan geplaatst. Zodra je tinyumbrella weer start wordt het HOSTS bestand weer aangepast.
Dus de regel verwijderen en het bestand opslaan.

Eventueel in een DOS box typen:

ipconfig /flushdns

voordat je verder gaat. Succes !!

edit: ik lees dat het een bestand is met die naam, verwijder dat bestand maar gewoon en dan ipconfig /flushdns runnen voordat je verder gaat. Ik ga afsluiten en naar huis nu.......

klopt het dat je snel een schermpje voorbij ziet komen als ik ipconfig /flushdns run?

Trust^ 14-10-11 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 716733)
Doe nog eens rebooten en anders nog eens de JB herhalen.

werkte niet , heb via redsnow gekozen bij extra en dan reboot. Nou doet ie het wel. Meestal waneer ik niet uitkom beetje logisch nadenken en alle knoppe drukke :P

Alpayyy 14-10-11 17:53

Al 2 dagen bezig met jailen , maar het lukt niet.

Heb nu ios 5, wil men iphone 4 jailen, alles lukt op men scherm komt ananas logo van redsnow. Daarna start men iphone maar geen cydia ? Wie kan mij helpen .

Alvast bedankt

XIII 14-10-11 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpayyy (Bericht 716755)
Wie kan mij helpen

Dat had je zelf gekund met de zoekfunctie:

Tethered boot met redsn0w...

Trust^ 14-10-11 17:59

iOS5 3GS oude bootrom update MAC EDITION

Tips voor mensen die hun 3GS willen jailbreake.

1. MEEST BELANGERIJKSTE VERGEET GEEN RESERVEKOPIE TE MAKEN VOORDAT JE ERMEE BEGINT

2. Download je ipw van Firmware

3. Update je iTunes

4. Controleer je hosts door middel van Terminal "sudo nano /private/etc/hosts"te typen. als je daar tussen "74.208.105.171 gs.apple.com" ziet staan zet er # ervoor.

5. Start op met DPU mode en NIET Recovery Mode.(Recovery Mode = iTunes logo met Kabel)

6. Nadat je gejailbreak heb en je cydia doet het niet. ga via redsn0w op computer naar "extra" vervolgens klik op "Reboot"

Remkok 14-10-11 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 716344)
Ik probeer hier ook een jailbreak te doen maar:
Ik krijg mijn iphone 4 NIET in dfu mode,ik krijg steeds het kabel - itunes icoontje?
Heb al meer in dfu mode gezet maar nu lukt het dus niet.Iemand een idee?

mvg

Zelf even tellen, de teller van redsn0w) is te traag.

SebastianM 14-10-11 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpayyy (Bericht 716755)
Al 2 dagen bezig met jailen , maar het lukt niet.

Heb nu ios 5, wil men iphone 4 jailen, alles lukt op men scherm komt ananas logo van redsnow. Daarna start men iphone maar geen cydia ? Wie kan mij helpen .

Alvast bedankt

Ik heb hetzelfde probleem! "Just boot" in redsn0w lijkt het niet direct te doen...

vak20 14-10-11 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SebastianM (Bericht 716782)
Ik heb hetzelfde probleem! "Just boot" in redsn0w lijkt het niet direct te doen...

Als je in redsn0w eerst eens de ipsw file behorende bij ios 5 selecteert en daarna jailbreaked en daarna just boot doet dan zou ie moeten werken. Na de jailbreak als je de eerste keer opstart is cydia alleen maar aanwezig als een wazig wit icoontje, als je dan just boot tethered doet in redsn0w zul je cydia wel gewoon kunnen zien!

rubbererobbie 14-10-11 18:43

Hmm wazig na jailbreak op OS5 wel cydia icoontje maar de tekst is in alle mail weg , netzoals je pagina opent in safari, :(

MikailOzen 14-10-11 18:56

Jongens ik heb een probleem!!

Mijn iPhone start niet meer op, ik heb hem zojuist gejailbreaked en alles verliep heel goed.. Tot op het moment dat mijn iPhone bleef haken bij dat rondje wat constant blijft laden. Ik heb het opnieuw gestart mbv redsn0w en hij doet t nog steeds niet het blijft telkens bij dat rondje, om de 5minuten gaat ie trillen en verder gebeurt er niks, wat moet k doen jongens is er iemand die me kan helpen??

alvast bedankt

SebastianM 14-10-11 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 716786)
Als je in redsn0w eerst eens de ipsw file behorende bij ios 5 selecteert en daarna jailbreaked en daarna just boot doet dan zou ie moeten werken. Na de jailbreak als je de eerste keer opstart is cydia alleen maar aanwezig als een wazig wit icoontje, als je dan just boot tethered doet in redsn0w zul je cydia wel gewoon kunnen zien!

Heb ik gedaan! Precies volgens deze stappen: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone Without Updating the Baseband (Mac) [5.0]

Nu ook een ISPW geselecteerd om "Just boot" wel goed uit te voeren, maar dat werkt helaas ook niet.

Ben erg voorzichtig met allerlei dingen proberen, want voor ik het weet zit ik ineens op de nieuwste baseband, en dat willen we natuurlijk niet hebben. :P

Edit:
Werkt inmiddels als een zonnetje! Als je hetzelfde probleem hebt: je moet nadat je met redsn0w iOS 5 erop hebt gezet met behoud van je baseband, daarna gewoon op de standaard jailbreak knop in redsn0w drukken. Dacht zelf eerst dat dat al in die custom ISPW gebeurde, maar dat blijkt later pas gedaan te moeten worden. Vervolgens start je hem op, zie je hoogstwaarschijnlijk een wit cydia icoontje (zoals vaker vermeld). Het enige wat je dan nog moet doen is "Just boot" bij extra's. :-)

east_side 14-10-11 19:07

Hier een probleem dat jailbreak met ios 5 steeds in safe mode beland aantal keer gereboot maar t help niet blijft steeds in safe mode iemand een idee ??
( gebeurt na t downloaden van winterboard )

MoRaX 14-10-11 19:30

Net me 3GS old-bootrom jailbreak toegepast, werkt als een speer...

MikailOzen 14-10-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MikailOzen (Bericht 716804)
Jongens ik heb een probleem!!

Mijn iPhone start niet meer op, ik heb hem zojuist gejailbreaked en alles verliep heel goed.. Tot op het moment dat mijn iPhone bleef haken bij dat rondje wat constant blijft laden. Ik heb het opnieuw gestart mbv redsn0w en hij doet t nog steeds niet het blijft telkens bij dat rondje, om de 5minuten gaat ie trillen en verder gebeurt er niks, wat moet k doen jongens is er iemand die me kan helpen??

alvast bedankt

Niemand :confused: ?

east_side 14-10-11 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MoRaX (Bericht 716831)
Net me 3GS old-bootrom jailbreak toegepast, werkt als een speer...

Crasht ie niet naar safemode als je winterboard heb geinstaleert ??

Neosto 14-10-11 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 716593)
de b5 is (nog) niet voor Windows. Pak de b4 en ga aan de slag.

Ik heb de b4 maar na de jailbreak wil mijn phone niet meer opstarten. Blijft continu op apple logo hangen, gaat uit en daarna weer aan enz. Heel vreemd. Heb nu maar via iTunes herstel iOS5 erop gezet en lijkt nu wel goed te gaan. Gebruik iTunes 10.5.113 das een beta versie.
Yup dat lukt dus wel nu...! ;) Nu heb ik een standaard iOS5 erop staan.

Nu zou ik hem dus weer opnieuw kunnen jailbreaken met redsnow? Moet ik dan eerst weer die ISPW selecteren in redsnow?

Alfaten 15-10-11 08:00

Ik heb een iphone 3Gs met 4.3.3 en 06.15.00, lukt het mij over te gaan naar ios 5?

Is de bb 06.15.00 al eens terug te zetten?

dank

barend02 15-10-11 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MikailOzen (Bericht 716837)
Niemand :confused: ?


volgens cydia blijft hij dan in een opstart loop hangen
heb ik ook gehad
ze zijn aant werk voor een oplossing

nu herstel doen en op nieuw jailbreken

vind je in het rood als je sbsettings install

mogumrs 15-10-11 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door east_side (Bericht 716820)
Hier een probleem dat jailbreak met ios 5 steeds in safe mode beland aantal keer gereboot maar t help niet blijft steeds in safe mode iemand een idee ??
( gebeurt na t downloaden van winterboard )

Mijn advies is na de jailbreak ( NOG) GEEN progjes van cydia installeren. IPhone gaat steeds daarna in "safe mode" In cydia zitten progjes die nog niet bestand zijn voor iOs5, vermoed ik ! Je voorkomt stress, uren lange zits achter je pc. 5 x in Safe mode terecht gekomen na dat ik via Cydia progjes had geïnstalleerd. En het weer verwijderen van het progje wil niet altijd meteen je iPhone uit de Safe Mode halen, ook was het er maar 1 en of de laatste verwijderd uit cydia!

ipodszijngeweldig 15-10-11 09:31

Redsnow vind mijn iPod al helemaal niet heb ook al iOS 5 geselecteerd maar als ik hem in dfu mode zet kan die hem niet vinden

Pixell 15-10-11 10:18

Alles gelukt; eerst cydia wit icoon, thetered geboot gelijk hier gezegt is.
ik weet juist niet of ik hem unthetered gejailbreaked heb.

enige tips om dit te ontdekken?

thanks!

rubbererobbie 15-10-11 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 716788)
Hmm wazig na jailbreak op OS5 wel cydia icoontje maar de tekst is in alle mail weg , netzoals je pagina opent in safari, :(

hmm werkt nu wel!:d

sjonniesw 15-10-11 12:17

Nou ik ben al weer terug, vindt allemaal nog erg instabiel. Volgens mij moet er nog wel het een en ander gebeuren.

Pixell 15-10-11 12:29

vind ik ook, bij sommige programmas valt hij gewoon uit en dan kan ik hem niet meer opstarten terwijl ik hem wel unthetered jb heb uitgevoerd.
kan dit?
ik heb hem gejailbreaked met Redsnow; dus kan dit unthetered zijn?
en moest het zijn dat iemand de IPSW van de 3GS unthetered vind mag die hem geven of enige informatie aub PM me


bedankt

boswachter85 15-10-11 12:36

HELP! gisteravond IOS 5 geinstaleerd, vanmorgen jailbreak gedaan.
Wou via aptbackup in Cydia bestanden restoren, maar na op de knop restore loopt iphone vast!
Heb volgens mij al 100x power en homeknop ingedrukt maar er gebeurd niks, hij blijft continu hangen bij het apple logo, en druk ik deze knoppen weer in gaat beeld even op zwart en kopt logo terug en blijft weer hangen!

HELP!! ik kan niets meer met de iphone nu!

fonta 15-10-11 12:54

Gisteren avond was er een update voor mobilesubstrate, deze geinstalleerd maar nu boot me iphone 3gs niet meer :(
Iemand een idee hoe dit te fixen is?

rubbererobbie 15-10-11 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 717374)
HELP! gisteravond IOS 5 geinstaleerd, vanmorgen jailbreak gedaan.
Wou via aptbackup in Cydia bestanden restoren, maar na op de knop restore loopt iphone vast!
Heb volgens mij al 100x power en homeknop ingedrukt maar er gebeurd niks, hij blijft continu hangen bij het apple logo, en druk ik deze knoppen weer in gaat beeld even op zwart en kopt logo terug en blijft weer hangen!

HELP!! ik kan niets meer met de iphone nu!

Als je een jb hebt uitgevoerd moet je elke keer als je phone reboot met de jb tool doen ( just reboot).

Redsnow opstarten, just reboot kiezen, next , dan power en home button ingedrukt houden, nadat de telefoon uitgaat enngelijk reboot , next klikken en dan de stappen volgen, dan boot de phone weer en wordt weer gepatch en start weer op , suc6

Let op , niet allle progjes van cydia werken met OS5 , zoals winterboard , inttelliscreen .....

edit : idd met winterfix wel, bedankt voor de tip!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.