iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

lolbroeck 23-10-11 16:08

Paar seconden geleden jailbreak van iOS 5 uitgevoerd: succesvol :)

Alleen Cydia sluit af wanneer ik probeer 'm te openen...?! Het is ook een wit icoontje.
Iemand een oplossing voor de probleem?? <-- Opgelost ;)

pompino 23-10-11 16:22

Zoals ik al eerder meldde: tethered booten.

Bij redsnow: kies extra en dan just boot!

Possimpible 23-10-11 16:40

http://www.geek.com/wp-content/uploa..._ios_tweet.jpg
Klik plaatje voor artikel: iOS 5 untethered jailbreak may not be possible .

Kevin 23-10-11 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Possimpible (Bericht 722909)
http://www.geek.com/wp-content/uploa..._ios_tweet.jpg
Klik plaatje voor artikel: iOS 5 untethered jailbreak may not be possible .

Als dat echt zo is, stap ik over naar Android!!! (Dat meen ik!)
Ik ondervind sinds Steve Jobs CEO af is, het bedrijf achteruit gaat.

sebaslovas 23-10-11 17:36

heet iemand al een oplossing voor de ibooks? bij mij werkt die niet meer!

borgqueenx 23-10-11 18:20

behalve ipad2? iphone4s dus wel? ik begrijp het niet.

pebbie 23-10-11 19:21

Na een hele middag dit topic te hebben doorgelezen ook de upgrade gedaan. Was erg hoopvol, zat nl op de oude bootroom. Maar denk dattie ooit de baseband heeft veranderd ofzo, want ook al zou het untethered moeten zijn, de mijne is dus gewoon tethered. Maakt voorlopig ook niet uit, mijn 3GS doet ook weer ff mee op ios5. Semitether erop gezet voor in geval van nood, dus moeten we ons wel mee kunnen redden tot de untethered uitkomt binnenkort. Bedankt voor de goede input en support hier, met veel lezen kom je al een end. Oja mijn cydia icoon is ook na diverse reboots niet zichtbaar op het scherm, maar wel oproepbaar via zoekscherm. Ook deze handicap neem ik tijdelijk maar voor lief ;-)

XIII 23-10-11 19:26

Baseband heeft niets met (un)tethered te maken hoor...

pebbie 23-10-11 19:34

@XIII, dan snap ik het helemaal niet meer. Had via google gekeken hoe ik de baseband kon checken. Het nummer liet zien dat het een oude was 3.53 meen ik (pfft zoveel googles gezien vandaag haha) en dat verwees naar een oude baseband dacht ik. Nou ja maakt ook niet zoveel uit, kan nu toch meer terug en wilde toch over naar iOS5 zodat ik vast kon wennen ivm de iPhone 4s die binnenkort er aan komt.

Antios 23-10-11 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Possimpible (Bericht 722909)
http://www.geek.com/wp-content/uploa..._ios_tweet.jpg
Klik plaatje voor artikel: iOS 5 untethered jailbreak may not be possible .

Ik hoop dat het niet waar is! :eek:

XIII 23-10-11 20:49

3.53 verwijst naar een bootrom, geen baseband...

Loes87 23-10-11 21:28

.vanmiddag dus (nadat ik m al zo traag vond worden) zomaar opeens tijdens auto rijden mn telefoon uit...heel fijn...weet niet of dit aan de jailbreak ligt...? zijn er meer ervaringen??

lolbroeck 23-10-11 22:36

Na het jailbreaken en het voor het eerst opstarten van Cydia krijg je:
'"Bestandssysteem voorbereiden" (Cydia sluit vanzelf af)'

Hoe lang duurt dit gemiddeld? Een paar minuten of meer of minder??

ItsAdot 23-10-11 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antios (Bericht 723021)
Ik hoop dat het niet waar is! :eek:

Idem :( Maar ik blijf hopen!

XIII 23-10-11 23:56

Die tweet van @i0n1c, verwijst die dan niet naar de exploit die hij in 4.3.x gebruikte?

(het Chronic Dev team heeft toch 5 exploits? of zijn dat allemaal die "vrienden"?)

pebbie 24-10-11 05:54

@XIII
Dat 3.53 de bootroom is wist ik maar doordat ik nu dus tethered een jb heb gedaan dacht ik dat t iets met me baseband te maken had. Heb redsnow 97b gebruikt , die vroeg dus wel om t ispw bestand. Heb de ispw van de 3GS genomen. Denk dat t fout is gegaan omdat ik niet de ios5 gm gebruikte. Die ik ook niet kon gebruiken omdat ik nog op 4.1 draaide. Wellicht moet ik de jb nog eens doen en dan nu wel met de ios5 gm voor de unterhered versie? Probeer ik woe avond nog ff, nu helaas geen tijd voor.

rubbererobbie 24-10-11 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 722922)
Ik ondervind sinds Steve Jobs CEO af is, het bedrijf achteruit gaat.

Tsss , ga lekker op je gingerbread android ,ipv iets te miepen waar je niks van af weet .........

deuxani 24-10-11 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Possimpible (Bericht 722909)
http://www.geek.com/wp-content/uploa..._ios_tweet.jpg
Klik plaatje voor artikel: iOS 5 untethered jailbreak may not be possible .

LOL, dat is een tweet van 7 juni (en het artikel is van 8 juni) :D Geen enkele reden voor paniek dus.

mr-3gs 24-10-11 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deuxani (Bericht 723394)
LOL, dat is een tweet van 7 juni (en het artikel is van 8 juni) :D Geen enkele reden voor paniek dus.

Hahaha, mensen afschrikken met een tweet van 7 juni. Post recente artikelen of niet.

Possimpible 24-10-11 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs (Bericht 723436)
Hahaha, mensen afschrikken met een tweet van 7 juni. Post recente artikelen of niet.

Juist, want het lijkt alsof er 1 komt? Wacht maar..

mr-3gs 24-10-11 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Possimpible (Bericht 723506)
Juist, want het lijkt alsof er 1 komt? Wacht maar..

Dat weet niemand. Laten we hopen dat er een UNT jailbreak komt.

nikey1975 25-10-11 09:51

kan iemand even bevestigen dat met een 3GS (nu 4.3.3 JB) en oude bootrom, untethered booten werkt op IOS 5.0 aub?

Bomans 25-10-11 10:03

Op een 3GS met oude bootrom kan je untethered jailbreaken.

tiger1050 25-10-11 10:51

Citaat:

Hallo allemaal,

allereerst kan ik met de zoekfunctie niet vinden wat ik wil weten, wel een aantal gerelateerde problemen maar geen oplossing.

Ik heb mijn iphone 3 geupdate naar ios5 via itunes, bij deze update zijn alle instellingen weer terug gezet, nu is hij ook weer gelocked , na weer een jailbreak met redsnow nog steeds gelocked terwijl hij eerst gelijk unlocked was (4.3.5), ook cydia er op gezet en daarna ultrasnow geinstaleerd en weer gereset, nog steeds gelocked, nu sam geinstaleerd en via itunes is het nu gelukt om hem te unlocken(kreeg een melding waarin "gefeliciteerd u iphone is simlock vrij") maar helaas ik krijg nog steeds geen verbinding hij blijft zoeken en zegt geen service, ik heb hem nu een jaar of twee en hier mee nog geen problemen gehad, de iphone heb ik 2e hands gekocht met jailbreak ik weet dan ook niet wat voor originele provider er op zat, heb hem al vele malen gjb en geupdate, hierin ben ik geen vreemde, maar hier kom ik niet uit ik heb al jaren een t-mobile abo en hij heeft hier ook al jaren me gewerkt, ook met vodaphone
sim doet hij het niet, in sam geeft hij nu aan dat wildcard activated is ik neem aan dat dan gewoon alles er kan, doe ik nu nog ergens iets fout, heb hem uiteraard al meerder keren opgestard, en even vaak moeten (tetherd) moeten booten dit alles via redsnow 0.9.9b6 maar niets helpt, wie oh wie kan me verder helpen,

m.v.g. arius
Na nog wat geklooid te hebben, en een paar dagen zonder de iphone, was ik het zat, net de iphone gesynced met itunes, opnieuw gejailbreaked met redsnow 0.9.9b6, daarna just boot now, dit alles ZONDER SIM, na het opnieuw opstarten gaf hij aan dat er geen sim in zat, de sim erin gedaan en jaaaaaaaa, even de pincode en hij doet het weer, ik ben weer blij, misschien hebben jullie hier iets aan,

grtjes arius

DaMeastro 25-10-11 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebaslovas (Bericht 722933)
heet iemand al een oplossing voor de ibooks? bij mij werkt die niet meer!

Bij mij precies hetzelfde, opent ibooks en sluit meteen weer af!

XIII 25-10-11 11:01

iBooks werkt niet met een jailbreak; dat is een bekend probleem (nog zonder oplossing).

DaMeastro 25-10-11 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 723706)
iBooks werkt niet met een jailbreak; dat is een bekend probleem (nog zonder oplossing).

Is er een alternatieve app om epubs te lezen?

Heb al een gevonden, Bluefire Reader.. Super app

sverzijl 25-10-11 14:00

Gisteren toen ik las over de semi-tethered JB voor IOS5 ook maar eens de stap gewaagd. Werkt uiteindelijk redelijk, maar waar ik nu tegenaan loop is dat Activator (1.5.7, laatste versie die ook IOS5 compatible zou moeten zijn) niet goed werkt.

Activator settings kan ik wel benaderen/instellen, maar vrijwel geen enkele gesture die ik toeken aan een app werkt. Hebben meer mensen dit probleem ?

scoobidoo 25-10-11 14:01

Hmmm mijn gejailbreakte iphone start niet meer op..

Ik had hem gejailbreakt, maar naar een paar dagen kon ik geen apps meer open (geen enkele). Toen wilde ik rebooten, maar na de reboot blijft hij hangen op het apple logo. Ik kom de komende dagen niet in de buurt van me pc, dus tethered booten is ff geen optie...

Zijn er andere opties op dit op te lossen?

sverzijl 25-10-11 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoobidoo (Bericht 723832)
Hmmm mijn gejailbreakte iphone start niet meer op..

Ik had hem gejailbreakt, maar naar een paar dagen kon ik geen apps meer open (geen enkele). Toen wilde ik rebooten, maar na de reboot blijft hij hangen op het apple logo. Ik kom de komende dagen niet in de buurt van me pc, dus tethered booten is ff geen optie...

Zijn er andere opties op dit op te lossen?

Nee. Tenzij de de semi-tethered JB had gedaan, maar dan zou je iPhone gewoon moeten rebooten (waarna alleen de non-JB apps na reboot zouden moeten werken)

goands 25-10-11 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 723706)
iBooks werkt niet met een jailbreak; dat is een bekend probleem (nog zonder oplossing).

Ondertussen is er een fix gevonden voor iBooks.
Ik heb hem vandaag draaiende gekregen en valt eigenlijk wel mee.
Hier de tutorial op youtube:

iBooks Fix For Jailbroken iOS 5 Devices - YouTube

Groeten

XIII 25-10-11 20:04

Now, because this is now a “root” app, itunes syncing your books doesnt work.

@goans, werkt de sync bij jou wel?

goands 25-10-11 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 724142)
Now, because this is now a “root” app, itunes syncing your books doesnt work.

@goans, werkt de sync bij jou wel?

jep, in het begin vroeg iBooks of ik mijn boeke wou syncen of niet, en ik heb dit geaccepteerd.
Ik wou dit testen en heb hem aan iTunes gehangen.
En al mijn boeken werden automatisch gesynct ;-)

mgmarts 25-10-11 21:38

In Instellingen app geen Cydia apps zichtbaar
 
Ik heb vandaag IOS5 geïnstalleerd op mijn iPad1.
Daarna met redsn0w 0.9.9b7 gejailbreaked.
Na een tethered boot ging Cydia aan de gang.

Nadat ik in Cydia een aantal apps heb geïnstalleerd, en ook na een tethered reboot, zie ik nog steeds geen vermelding van deze apps, die er in IOS4 wel stonden.

Hoe krijg ik die weer zichtbaar, zodat ik instellingen kan gaan aanpassen?

Zelfs Apps zoals Pull to refreh mail, heb ik geïnstalleerd, maar in de mail doet hij helemaal niets.
Het lijkt wel of Cydia wel iets installeerde, maar zonder effect.

Bedankt al vast voor de hulp!

Jieve 25-10-11 22:33

Ik heb mijn IOS5 ook JB via redsn0w0.9.9b4, nu zie ik dat er een Semi versie mogelijk is. Moet ios5 weer JB-en en vervolgens Cydia opnieuw erop zetten? Of kan ik deze uitvinken tijdens de JB?

Bomans 26-10-11 09:42

Semi tethered moet je gewoon via cydia installeren.

BigBoss brengt semi-tethered jailbreak uit voor iOS 5 (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Antios 26-10-11 15:45

Iemand een idee wanneer de untethered jailbreak zal uitkomen?
Waarom? Als het nog langer dan 2 weken duurt downgrade ik terug naar 4.3.3,
omdat tethered geen optie voor me is. Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 26-10-11 15:54

Laat ons zeggen dat het heel stilletjes is aan het untethered front :)

Bomans 26-10-11 16:10

Heeeeeeeeeeeeeeeel stil.

Zo stil dat je wel bijna terug kan naar 4.3.3 ...

jimi01 26-10-11 17:35

Zojuist gelukt 3GS met oude bootrom IOS 5 (officieel) untethered jb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.