iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

XIII 31-10-11 10:58

Ehm, tethered booten al geprobeerd?

xamirz 31-10-11 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 727542)
Ehm, tethered booten al geprobeerd?

Sorry, wat bedoel je daarmee. Is dat een optie bij redsnow?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2011 om 11:11 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xamirz (Bericht 727543)
Sorry, wat bedoel je daarmee. Is dat een optie bij redsnow?

OKe ik weet al wat het is. Ik ga vanmiddag proberen. Hopelijk helpt het.

baslew 31-10-11 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jalemari (Bericht 727103)
Ja. Alleen ispw selecteren is overbodig met de laatste redsnow. Cydia installeren kan je aanvinken in redsnow.
Het is simpel.

Ps: bij mij is m'n eyefoon 3GS sneller op iOS 5 met jb.

Alles is gelukt. Untethered jailbreak op m'n 3GS. Cydia en alles draait op volle toeren. IOS5 maakt 'm wel langzaam, maar dat wist ik van tevoren.

lightbulb 31-10-11 14:06

Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verz
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blaster (Bericht 713199)
Probeer eens met Internet Download Manager te downloaden ? Ik heb het in 20min gedownload :)

link : http://appldnld.apple.com/iPhone4/04...4_Restore.ipsw

Grtz

Wat is het verschil met deze??
iPhone2,1_5.0_9A334_Restore

Wil een 3GS JB'n en unlocken.
JB was met redsnow gelukt maar ik blijf hangen na ultrasnow (iPhone zoekt en er gebeurt niks).
Geen CCID, geen Netwerk, geen PINcode

LAMAAR, alles opnieuw gedaan (redsnow) en ultrasnow en voila hij doet ut.
Zal wel een bitje verkeerd opgestaan zijn.
@XIII: Thanks

XIII 31-10-11 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lightbulb (Bericht 727718)
Wat is het verschil met deze??

Andere iPhone identificatie dus voor een ander type iPhone.

xamirz 31-10-11 15:12

Kan je uberhaupt een iphone die nog niet geactiveerd is jailbreaken(ios5)?

RamizKuznek 31-10-11 20:58

Heeft iemand enig idee wanneer ios 5 untethered jailbreak komt?

Guest-20180925190238 31-10-11 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamizKuznek (Bericht 728081)
Heeft iemand enig idee wanneer ios 5 untethered jailbreak komt?

Nee (#721)

ferrariking 31-10-11 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamizKuznek (Bericht 728081)
Heeft iemand enig idee wanneer ios 5 untethered jailbreak komt?

nee ik hoop snel.

lexited 31-10-11 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamizKuznek (Bericht 728081)
Heeft iemand enig idee wanneer ios 5 untethered jailbreak komt?

Ramiz, geduld is een schone zaak ;)

Greetz,
Temel :d

edjohan 31-10-11 22:21

Hoi,
We zijn nou ruim een maand verder is ios 5 untethered jailbreak er alllllllllllllllllllllllllll.

groetjes Edjo.

Guest-20180925190238 31-10-11 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edjohan (Bericht 728160)
Hoi,
We zijn nou ruim een maand verder is ios 5 untethered jailbreak er alllllllllllllllllllllllllll.

groetjes Edjo.

Nee (#722)

alvin_silvrants 01-11-11 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xamirz (Bericht 727770)
Kan je uberhaupt een iphone die nog niet geactiveerd is jailbreaken(ios5)?

Yep, de activatie, (hacktivate) zit in de jailbreak.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 november 2011 om 08:33 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edjohan (Bericht 728160)
Hoi,
We zijn nou ruim een maand verder is ios 5 untethered jailbreak er alllllllllllllllllllllllllll.

groetjes Edjo.

Alleen voor 3Gs oude bootrom

xamirz 01-11-11 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 727542)
Ehm, tethered booten al geprobeerd?

Hey bedankt voor je tip. Is opgelost...
tnx

remcop 01-11-11 11:00

1) Ik heb ergens anders wel gelezen dat de Jailbreak alleen voor developers is en niet gebruikt kan worden voor "normale" gebruikers? Dit is dus een andere neem ik aan?

2) Ik heb mijn iPhone bij mijn abonnement gekregen. Wat betekent het voor het gebruik van mijn iPhone als ik na jailbreak mijn iPhone onverwacht opnieuw op moet starten?

3) waar vind ik de "IPSW file" voor de jailbreak?

remcop 01-11-11 14:31

Hoe verwijder ik deze jailbreak?

XIII 01-11-11 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728529)
Hoe verwijder ik deze jailbreak?

Net als alle andere...

iPhone als nieuw herstellen met iTunes.

iDMi 01-11-11 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728358)
1) Ik heb ergens anders wel gelezen dat de Jailbreak alleen voor developers is en niet gebruikt kan worden voor "normale" gebruikers? Dit is dus een andere neem ik aan?

Gewoon gebruiken, niks aan de hand...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728358)
2) Ik heb mijn iPhone bij mijn abonnement gekregen. Wat betekent het voor het gebruik van mijn iPhone als ik na jailbreak mijn iPhone onverwacht opnieuw op moet starten?

Dat je dat via reds0w moet doen.... dus altijd een mac of pc bij de hand als je iPhone uit gaat...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728358)
3) waar vind ik de "IPSW file" voor de jailbreak?

hier bijvoorbeeld: iPod, iPhone and iPad Firmware Download

succes

Thomaszomer 01-11-11 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728358)
1) Ik heb ergens anders wel gelezen dat de Jailbreak alleen voor developers is en niet gebruikt kan worden voor "normale" gebruikers? Dit is dus een andere neem ik aan?

2) Ik heb mijn iPhone bij mijn abonnement gekregen. Wat betekent het voor het gebruik van mijn iPhone als ik na jailbreak mijn iPhone onverwacht opnieuw op moet starten?

3) waar vind ik de "IPSW file" voor de jailbreak?

Antwoord op vraag 3; Als je de nieuwste redsn0w gebruikt, hoef je geen IPSW file te gebruiken. (de nieuwste versie is dacht ik 0.9.9b7)

deathrow 01-11-11 16:37

problemen met jailbrake
 
hoi,

ik heb een iphone 3 gs met een jailbrake van limerain ios 4.1
deze werkt perfect, maar gisteren wilde ik deze overzetten naar ios 5.0 en jailbraken. heb toen het bestandje redsnow gedownload en alles gedaan volgends de instructies.
vervolgens staat er dat de jailbrake bezig is en dan zie ik met zwarte achtergrond allerlei cijfers door elkaar op een rij van boven naar beneden komen en daarna loopt ie vast met de text: we keep hanging here ofzo, en daarboven dezelfde cijfers.
vervolgens reboot ik m via de gedownloade programma en zie ik ipv de apple logo een annanas. daarna kan ik gewoon normaal me telefoon gebruiken zonder er iets veranderd is.

weet iemand wat ik fout gedaan heb?? ligt het aan dat ik eerst jailbrake van limerain had en nu redsnow heb gebruikt of is he iets anders??
iemand enig ervaring??


gr



martin

remcop 01-11-11 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deathrow (Bericht 728636)

weet iemand wat ik fout gedaan heb?? ligt het aan dat ik eerst jailbrake van limerain had en nu redsnow heb gebruikt of is he iets anders??
iemand enig ervaring??

gr


martin

Als je cydia tussen je apps hebt staan dan zou het gewoon goed moeten zijn....

WouWieJ 01-11-11 16:46

Beste medewerkers, moderators en forumleden.

Ik heb een iPhone 4, 32gb iOS 5.0 en zou deze graag jailbreaken. Ik heb al ervaring met het jailbreaken opgedaan met mijn iPhone 3G, iOS 2&3 dus ik ben globaal op de hoogte van de beschikbare tools en begrippen.

Ik heb echter een tweetal vragen.

1). Ik heb het IPSW-bestand van iOS 5 gedownload en redsn0w windows 0.9.9b7. Wanneer ik redsn0w start kan ik op 'Jailbreak' drukken of ik kan via 'Extras' en 'Select IPSW' redsn0w naar het gedownloade IPSW-bestand wijzen. Wat is het verschil tussen deze twee opties?

2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken.

Alvast bedankt!

remcop 01-11-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 728651)

1). Ik heb het IPSW-bestand van iOS 5 gedownload en redsn0w windows 0.9.9b7. Wanneer ik redsn0w start kan ik op 'Jailbreak' drukken of ik kan via 'Extras' en 'Select IPSW' redsn0w naar het gedownloade IPSW-bestand wijzen. Wat is het verschil tussen deze twee opties?

Ik heb gelezen dat bij versie 0.9.9b7 geen IPSW nodig is, dus je kunt eerst kijken of hij het via Jailbreak doet en dus zonder IPSW. Mocht hij het IPSW bestand nodig hebben dan geeft hij dit aan. Je moet dan terug naar "extra" en "select IPSW" om daarna weer op "jailbreak" te drukken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 728651)

2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.

Bij mij stond alles er na de jailbreak nog gewoon zoals voor de jailbreak.

WouWieJ 01-11-11 17:00

Remco,

Bedankt voor de snelle reactie. Afgaande op jouw reactie kan ik vanavond met een gerust hart aan de slag. Ben toch wel benieuwd naar de nieuw ontwikkelde functies voor het notificatiecentrum en ik mis BiteSMS en SBSettings.

wouter1981 01-11-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 728651)
2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.

Je bedoeld het terug zetten van de reservekopie. Herstellen is het (opnieuw) installeren van de firmware.
En ja, je kunt gewoon de reservekopie terug zetten. Maar zoals hierboven al aangegeven zal dat niet nodig zijn omdat met een jailbreak alleen Cydia geïnstalleerd wordt.

WouWieJ 01-11-11 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 728669)
Je bedoeld het terug zetten van de reservekopie. Herstellen is het (opnieuw) installeren van de firmware.
En ja, je kunt gewoon de reservekopie terug zetten. Maar zoals hierboven al aangegeven zal dat niet nodig zijn omdat met een jailbreak alleen Cydia geïnstalleerd wordt.

Ohja!, het terugzetten van de reservekopie. Ik kon er even niet meer op komen vandaar de wat omslachtige omschrijving.

Vanavond profiel aanpassen; jailbreak, ja!

wouter1981 01-11-11 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 728651)
Ik heb al ervaring met het jailbreaken opgedaan met mijn iPhone 3G, iOS 2&3 dus ik ben globaal op de hoogte van de beschikbare tools en begrippen.

Je weet dat het een tethered jailbreak is op de iPhone 4?

WouWieJ 01-11-11 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 728674)
Je weet dat het een tethered jailbreak is op de iPhone 4?

Volledig op de hoogte! Ben wel erg benieuwd hoe dit qua ongemak in de praktijk gaat uitpakken.

deathrow 01-11-11 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcop (Bericht 728646)
Als je cydia tussen je apps hebt staan dan zou het gewoon goed moeten zijn....


ik heb ook cydia als app staan maar hij is niet overgegaan op ios 5.0 maar nog steeds 4.1 :confused:

Guest-20180925190238 01-11-11 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deathrow (Bericht 728679)
ik heb ook cydia als app staan maar hij is niet overgegaan op ios 5.0 maar nog steeds 4.1 :confused:

Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 :confused: Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen :confused:

ShortyVCC 01-11-11 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 728684)
Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 :confused: Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen :confused:

Misschien dat ie dan eerst z'n 3G iPhone gaat inruilen voor eentje die WEL op iOS 5 kan meedraaien :)

deathrow 01-11-11 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 728684)
Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 :confused: Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen :confused:


sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.

btw: weet iemand hoe ik ook alweer moet upgraden naar 5.0 kan dat alleen via itunes of?? want via itunes ben k toch me jailbrake kwijt en me apps of hoe zat dat ook alweer??

Guest-20180925190238 01-11-11 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deathrow (Bericht 728748)
sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.

Omdat veel mensen een slecht geheugen hebben staat het allemaal in dit topic beschreven :d

Ik weet niet of het het doel van een forum is om elke vraag die al honderd keer beantwoord is telkens weer opnieuw te beantwoorden. Ik denk zelfs dat de beheerders van het forum daarom de "Zoekfunctie" uitgevonden hebben, dat zou zomaar kunnen :rolleyes:

deathrow 01-11-11 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 728754)
Omdat veel mensen een slecht geheugen hebben staat het allemaal in dit topic beschreven :d

Ik weet niet of het het doel van een forum is om elke vraag die al honderd keer beantwoord is telkens weer opnieuw te beantwoorden. Ik denk zelfs dat de beheerders van het forum daarom de "Zoekfunctie" uitgevonden hebben, dat zou zomaar kunnen :rolleyes:

dat is thrue, maar als je toch reageert kun je net zo goed antwoord geven op mijn vraag, daar ik nu kan opmaken dat je dat wel weet.
help je de persoon in kwestie veel sneller mee dan achterlijke reacties te plaatsen wat afwijkt van het onderwerp.

maar goed, kom er vanzelf wel weer achter

SeFix 01-11-11 22:08

Ik ben niet ongeduldig;) maar ik wil wel heel graag naar iOS 5, iemand enig idee wat de normale gang van zaken is?(hoelang het duurt naar doorbraak voordat jb voor publiek uit komt)

Thomaszomer 01-11-11 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deathrow (Bericht 728748)
sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.

btw: weet iemand hoe ik ook alweer moet upgraden naar 5.0 kan dat alleen via itunes of?? want via itunes ben k toch me jailbrake kwijt en me apps of hoe zat dat ook alweer??

Het is helaas niet mogelijk om je iPhone 3G te updaten naar IOS 5, tenminste dat is wat mij altijd werd verteld :)

WouWieJ 01-11-11 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeFix (Bericht 729034)
Ik ben niet ongeduldig;) maar ik wil wel heel graag naar iOS 5, iemand enig idee wat de normale gang van zaken is?(hoelang het duurt naar doorbraak voordat jb voor publiek uit komt)

Ik heb zojuist mijn jailbreak op iOS 5 uitgevoerd. Het werkt goed, vloeiend en de uitvoering is net zo simpel als bij de voorgaande jailbreaks. Over het praktische ongemak van een tethered jailbreak kan ik helaas pas volgend week wat zeggen.

Om ook nog even op je vraag in te gaan... Denk ik dat er niets zinnigs over te vertellen is. Er zijn kleine stapjes gezet betreffende de iPhone 4S, maar er is nog niets gemeld voor voortgang omtrent het untethered maken van de jailbreak. Ik zelf denk dat het wel eens langer kan duren dan anders, omdat een aantal geniale koppen het jailbreakcircuit hebben verlaten.

Trust^ 01-11-11 23:03

IOS 5.0 heeft veel fouten waardoor programmas chrashen enzo. Heb 2 x opnieuw moeten installeren nadat ik gejailbreaked heb omdat me iphone niet meer ging opstarten. Kreeg opgegeven moment geel beeldscherm. 2 dagen op het lader laten zitten en nog niks. Onstond doordat ik update via cydia deed. Uit mijn ervaring zal ik mensen aanraden om NOG niet update naar 5.0(3GS oud bootrom). Ik ben persoon die continiue kloot met me telefoon. Fifa 12 met JB ging ook niet meer zo soepel terwijl zonder toch wel wat beter speelt. DIT IS MIJN ERVARING, HOEFT NIET PERSEE DAT HET JOU OOK OVERKOMT

SpeedDemon 01-11-11 23:11

En hoppatee eindelijk weer een JB! Had een klein probleempje onder windows 7 maar herrinerde mij dat je hem in XP modus moet runnen en toen was het een fluitje van een cent.

marcoryn 02-11-11 10:06

Community - Blogs

Is dit een hoax? Exploit gevonden door Stefan Esser. Zou vanwege bluetooth problemen nog niet door het DEV team zijn vrijgegeven.

Beetje tegen de principes van het dev team om geld te vragen voor jailbreaks.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.