//

iOS 5.0 restore?

iOS 5.0 restore? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zou erg graag mijn iPhone 4 op iOS 5 eens helemaal leegmaken doormiddel van een restore. Omdat ik echter mijn jailbreak graag wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-12-11, 16:44
Azertyke Azertyke is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 4
Question iOS 5.0 restore?

Hallo,

Ik zou erg graag mijn iPhone 4 op iOS 5 eens helemaal leegmaken doormiddel van een restore. Omdat ik echter mijn jailbreak graag wil behouden, wil ik niet updaten naar 5.0.1, ik heb namelijk gelezen dat een untethered jailbreak voor deze versie wel eens erg lang op zich zou laten wachten.

Nu ben ik echter al een goede 2 dagen bezig met mijn toestel te proberen, maar echt niets helpt. Een gewone restore via iTunes werkt niet, want dan wil hij de iPhone updaten naar 5.0.1, als ik shift+restore en dan een gedownload iOS 5 bestand aanklik, krijg ik error 3194. Daarom heb ik geprobeerd mijn 'hosts' bestand in Windows heb proberen aan te passen om in plaats van met Apple's server te verbinden met Cydia's server te verbinden, maar dan kreeg ik nog altijd de 3194 error. Als ik dan probeer om met TinyUmbrella de TSS server te laten draaien, kan ik de 3194 error omzeilen maar dan krijg ik error 11! Hierna heb ik mijn SHSH blobs 'gestitcht' aan iOS 5.0 (via RedSn0w) en dan kreeg ik error 1602! Na veel opzoekwerk las ik dat je dan je iPhone in een 'Pwned DFU' modus moest zetten, dat heb ik dan ook gedaan en toen kreeg ik error 1649 in itunes .
Om een lang verhaal kort te maken: met alles wat ik probeer om mijn iPhone te restoren en toch op iOS 5.0 te blijven krijg ik een error. Nu las ik op een site dat het gewoon niet mogelijk is om je iOS te restoren zonder te updaten, klopt dit? Zo nee: kan er dan iemand alsjeblieft vertellen hoe ik dit toestel in godsnaam herstel?

Ik heb overigens ook geprobeerd om mijn toestel gewoon leeg te maken door 'alle inhoud en instellingen te wissen', maar dan blijft hij staan op zo'n draaiend cirkeltje, een SWOD (Spinning Wheel Of Death) noemen ze dat blijkbaar.

Alle hulp wordt ongeloofelijk geappreciëerd!

Alvast Bedankt!

Azertyke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-12-11, 17:00
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azertyke Bekijk bericht
Hallo,

Ik zou erg graag mijn iPhone 4 op iOS 5 eens helemaal leegmaken doormiddel van een restore. Omdat ik echter mijn jailbreak graag wil behouden, wil ik niet updaten naar 5.0.1, ik heb namelijk gelezen dat een untethered jailbreak voor deze versie wel eens erg lang op zich zou laten wachten.

Nu ben ik echter al een goede 2 dagen bezig met mijn toestel te proberen, maar echt niets helpt. Een gewone restore via iTunes werkt niet, want dan wil hij de iPhone updaten naar 5.0.1, als ik shift+restore en dan een gedownload iOS 5 bestand aanklik, krijg ik error 3194. Daarom heb ik geprobeerd mijn 'hosts' bestand in Windows heb proberen aan te passen om in plaats van met Apple's server te verbinden met Cydia's server te verbinden, maar dan kreeg ik nog altijd de 3194 error. Als ik dan probeer om met TinyUmbrella de TSS server te laten draaien, kan ik de 3194 error omzeilen maar dan krijg ik error 11! Hierna heb ik mijn SHSH blobs 'gestitcht' aan iOS 5.0 (via RedSn0w) en dan kreeg ik error 1602! Na veel opzoekwerk las ik dat je dan je iPhone in een 'Pwned DFU' modus moest zetten, dat heb ik dan ook gedaan en toen kreeg ik error 1649 in itunes .
Om een lang verhaal kort te maken: met alles wat ik probeer om mijn iPhone te restoren en toch op iOS 5.0 te blijven krijg ik een error. Nu las ik op een site dat het gewoon niet mogelijk is om je iOS te restoren zonder te updaten, klopt dit? Zo nee: kan er dan iemand alsjeblieft vertellen hoe ik dit toestel in godsnaam herstel?

Ik heb overigens ook geprobeerd om mijn toestel gewoon leeg te maken door 'alle inhoud en instellingen te wissen', maar dan blijft hij staan op zo'n draaiend cirkeltje, een SWOD (Spinning Wheel Of Death) noemen ze dat blijkbaar.

Alle hulp wordt ongeloofelijk geappreciëerd!

Alvast Bedankt!

Azertyke
Je kan 5.0 niet meer terug zetten mits je de blobs nog heb anders lukt het niet apple ondertekend 5.0 niet meer.

Het enigste wat je nog kan proberen fix recovery dan heb je nog kans dat 5.0 er nog op staat zo niet heb je pech
  #3  
Oud 19-12-11, 17:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

De enige untethered JB, waarvan we weten dat die in de maak is, werkt voor de iPhone 4 toch ook op 5.0.1?

pod2g's iOS blog: iPhone 4 5.0.1 untethered
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 19-12-11, 19:58
Azertyke Azertyke is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dantis Bekijk bericht
Je kan 5.0 niet meer terug zetten mits je de blobs nog heb anders lukt het niet apple ondertekend 5.0 niet meer.

Het enigste wat je nog kan proberen fix recovery dan heb je nog kans dat 5.0 er nog op staat zo niet heb je pech
Inderdaad, da dacht ik ook maar aangezien ik nog op 5.0 zit heb mijn blobs er afgehaald en op verschillende manieren geprobeerd om deze te gebruiken maar zonder resultaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De enige untethered JB, waarvan we weten dat die in de maak is, werkt voor de iPhone 4 toch ook op 5.0.1?

pod2g's iOS blog: iPhone 4 5.0.1 untethered
Oh, op iPhoneclub las ik echter dat hij ons aanraadde om niet te updaten ( Pod2g waarschuwt gebruikers: )
  #5  
Oud 19-12-11, 20:01
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Kijk eens naar de datums van de diverse berichten?
  #6  
Oud 22-12-11, 16:00
Azertyke Azertyke is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Kijk eens naar de datums van de diverse berichten?
Inderdaad , dankjewel, nu kan ik tenminste met een gerust hart herstellen (en updaten)

Bedankt voor jullie reacties! =D
Reageren

Labels
herstel, ios 5, iphone, leegmaken, restore



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad 2 IOS 4.3.5. updaten naar IOS 5.0 final met oog op jailbreak? fleu Jailbreak 3 12-10-11 22:16
HELP kan niet meer restore doen Ios 5 beta 6 naar 4.3.5 -Gebruiker030920110146 iPad algemeen 2 04-09-11 14:14
iPhone: iOS 4.1 restore. iTunes zegt alleen update mogelijk speedyb Jailbreak 28 02-12-10 23:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.