iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

hanske636 29-12-11 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 752044)
OK! Bedankt! Dan moeten we verder gaan zoeken waar het probleem ligt. Heb je iBook Fix of iBook Fix2 gebruikt?

Ik vind zelfs geen iBooks Fix2.
Zit misschien in een repo die ik niet heb?

Ik heb gezocht naar iBooks Fix en vond: iBooks Fix for iOS 5

Guest-20180925190238 29-12-11 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanske636 (Bericht 752049)
Ik vind zelfs geen iBooks Fix2.
Zit misschien in een repo die ik niet heb?

Ik heb gezocht naar iBooks Fix en vond: iBooks Fix for iOS 5

Die iBooks Fix2 komt uit een illegale repo en die prullen gebruik ik niet. Dan zullen we eens gaan "debuggen" met iBooks Fix :)

Bedankt voor de info.

Reflow 29-12-11 09:16

Inmiddels is redsn0w 0.9.10b3 uit die de problemen oplost als je b2 over b1 had gedaan. Problemen met MobileSubstrate. Als je B3 niet wilt uitvoeren en je hebt problemen met apps in cydia die niet meer werken omdat hij naar safe-mode opstart kun je ook MobileSubstrate in cydia opnieuw installeren en dan handmatig rebooten, dit lost het probleem ook op :)

exir 29-12-11 09:26

Wie kan er even met mij meedenken :)

ik heb gisteren een nieuwe ipod touch 4g gekocht en deze wil ik nu jailbreaken vanaf windows 7. als ik redsnow start en de aanwijzingen volg met het in DFU mode raken dan zie ik dat redsnow op een gegeven moment de eerste dingen uitvoert en aangeeft "wachten op herstart", maar dan start de ipod gewoon normaal op en gebeurt er niets. Ik heb al een keer bewust de DFU mode verkeerd gedaan, redsnow geeft dan ook netjes aan dat er geen DFU mode is.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd en het wil maar niet lukken, de vorige keer ging het nog zo makkelijk :(

heb de laatste itunes, vanaf meerdere computers geprobeerd maar twil me maar niet lukken.

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Groeten,
Emiel

Reflow 29-12-11 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752064)
Wie kan er even met mij meedenken :)

ik heb gisteren een nieuwe ipod touch 4g gekocht en deze wil ik nu jailbreaken vanaf windows 7. als ik redsnow start en de aanwijzingen volg met het in DFU mode raken dan zie ik dat redsnow op een gegeven moment de eerste dingen uitvoert en aangeeft "wachten op herstart", maar dan start de ipod gewoon normaal op en gebeurt er niets. Ik heb al een keer bewust de DFU mode verkeerd gedaan, redsnow geeft dan ook netjes aan dat er geen DFU mode is.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd en het wil maar niet lukken, de vorige keer ging het nog zo makkelijk :(

heb de laatste itunes, vanaf meerdere computers geprobeerd maar twil me maar niet lukken.

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Groeten,
Emiel

Wacht je dan ook wel dat hij op zijn eigen herstart? Dit moet je niet zelf doen(ter info), geduld hebben.

exir 29-12-11 10:32

Yep, heb geduldig ruim een half uur gewacht..

zodra redsnow klaar is met de eerste stages, start de ipod op met het apple logo en geeft het programma aan, waiting for reboot

Ik heb het nu net weer een keer geprobeerd, maar de ipod start gewoon op, heb normale functionaliteit en de software blijft staan. heb net nog eerst weer een restore gedaan

heb intussen de compatibiliteitsmodes ook nog even geprobeerd door deze op XP te zetten. ook dat helpt niet, de ipod start gewoon normaal op...

Hansko 29-12-11 10:34

Ook 0.9.10.b3 crashed helaas
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hansko (Bericht 751973)
Gister Ipad met ios 5.0.1 gejailbreaked met RedSn0w 0.9.10.b1. Eerste keer liep RedSn0w vast tijdens "uploading the 1st stage". Zaak hersteld en nogmaals de jailbreak geprobeerd en GELUKT. Geen problemen behalve met iBooks (crashed). Vandaag iPhone geprobeerd, eerst upgrade toegepast (4.1.2 naar 5.0.1). Helaas, zowel RedSn0w 0.9.10.b1 als ook RedSn0w 0.9.10.b2 blijft crashen tijdens "uploading the 1st stage". iPhone inmiddels al 5x hersteld maar krijg telkens dezelfde fout. Iemand een idee wat de oplossing is?

Ook 0.9.10.b3 crashed helaas

Erike1 29-12-11 10:48

Duurt een reservekopie maken altijd zo lang als je je tel update naar nieuwe ios??

exir 29-12-11 10:54

ook als ik de ipod aan heb staan, redsnow start, en dan vervolgens op de ipd direct in dfu mode ga voert redsnow de eerste stappen uit, maar daarna start de ipod gewoon op en geeft redsnow aan dat hij op een reboot wacht...heeft iemand nog suggesties?

Guest-20180925190238 29-12-11 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erike1 (Bericht 752090)
Duurt een reservekopie maken altijd zo lang als je je tel update naar nieuwe ios??

Ja, want er wordt dan een volledige nieuwe backup gemaakt. Dus geen incrementele zoals voorheen.

Reflow 29-12-11 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erike1 (Bericht 752090)
Duurt een reservekopie maken altijd zo lang als je je tel update naar nieuwe ios??

Ja, dit kan best een tijd duren aangezien hij overal een backup van maakt en mogelijk ook je aankopen overzet naar je itunes account of ben je dit via icloud aan het uitvoeren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752081)
Yep, heb geduldig ruim een half uur gewacht..

zodra redsnow klaar is met de eerste stages, start de ipod op met het apple logo en geeft het programma aan, waiting for reboot

Ik heb het nu net weer een keer geprobeerd, maar de ipod start gewoon op, heb normale functionaliteit en de software blijft staan. heb net nog eerst weer een restore gedaan

heb intussen de compatibiliteitsmodes ook nog even geprobeerd door deze op XP te zetten. ook dat helpt niet, de ipod start gewoon normaal op...

En voer je redsnow uit onder admin rechten? Welke versie van redsnow geprobeerd? b1, b2 of b3?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hansko (Bericht 752083)
Ook 0.9.10.b3 crashed helaas

Probeer anders eens op een andere pc? misschien ligt dit wel aan je pc dat de app crasht

exir 29-12-11 11:02

Yep, heb het geprobeerd met zowel met als zonder de optie "als administrator uitvoeren" geprobeerd (mijn account is ook al administrator, firewall is uit, UAC is ook uit)

Ik gebruik nu b3 maar gisteren met b2 werkte het ook niet, daar ligt het dus niet aan :)

Guest-20180925190238 29-12-11 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752095)
ook als ik de ipod aan heb staan, redsnow start, en dan vervolgens op de ipd direct in dfu mode ga voert redsnow de eerste stappen uit, maar daarna start de ipod gewoon op en geeft redsnow aan dat hij op een reboot wacht...heeft iemand nog suggesties?

Het lijkt er wel op alsof er op die iPod geen iOS 5.0.1 staat maar iOS 5. Kijk dat eerst eens na.

exir 29-12-11 11:04

5.0.1 staat er wel op, heb m ook al hersteld naar fabrieksinstellingen via itunes, dan komt zowiso de laatste versie erop ;)

Guest-20180925190238 29-12-11 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752107)
5.0.1 staat er wel op, heb m ook al hersteld naar fabrieksinstellingen via itunes, dan komt zowiso de laatste versie erop ;)

Dan probeer de Redfsn0w JB eens met manueel het iOS 5.0.1 ipsw bestand te selecteren. Links om iOS 5.0.1 te downloaden vindt je op dit forum, oa. in de handtekening van Scorpiosoft.

exir 29-12-11 11:08

ga het eens proberen...

kun je nadat je een manueel ipsw firmware hebt geupdate altijd weer terug naar een originele via itunes in dfu mode?

beezer 29-12-11 11:09

Weet iemand wat de bugfixes waren in de b2 ? redsn0w 0.9.10b2 for OS X

??

Guest-20180925190238 29-12-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752113)
ga het eens proberen...

kun je nadat je een manueel ipsw firmware hebt geupdate altijd weer terug naar een originele via itunes in dfu mode?

Ja dat kan. Maar je moet niet updaten, je moet in Redsn0w het ipsw bestand slecteren onder "Advanced" en dan de JB uitvoeren.

Download het ipsw bestand niet met Internet Exploder maar met Firefox, Chrome, Safari, enz...

exir 29-12-11 11:12

updaten kan niet omdat je dan de jailbreak kwijt bent? of gaat er dan wat anders mis?

custom firmware is nl nog wat nieuw voor mij :)

Guest-20180925190238 29-12-11 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exir (Bericht 752121)
updaten kan niet omdat je dan de jailbreak kwijt bent? of gaat er dan wat anders mis?

custom firmware is nl nog wat nieuw voor mij :)

Nee, nee, nee dat is geen "Custom Firmware"!!!!! Gewoon het ipsw bestand manueel slecteren om de JB uit te voeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.