Bepaal welke apps roaming mogen gebruiken? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumleden. Daar ik voor mn werk de komende periode veel in het buitenland verblijf en daar ontzettend veel op de baan ben zou ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Bepaal welke apps roaming mogen gebruiken?
Beste Forumleden.
Daar ik voor mn werk de komende periode veel in het buitenland verblijf en daar ontzettend veel op de baan ben zou ik bv TomTom (live traffic + flitsers) gebruik willen laten maken van roaming terwijl de rest van de apps dat niet mogen? Zo gebruik ik een minimum aan data. Bestaat hier een jailbreak app of tool voor? Het zou nog makkelijker zijn moest dit kunnen zonder jailbreak. Maar als het niet anders kan dan lijkt dit me nog een goede reden om wel te jailbreaken. Jonas
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Roaming kan je bij mijn weten alleen in het algemeen aanzetten of uitschakelen.
Maar hier is er een TIP'je: Dataroaming alleen bij de apps die je wil dat het gebruiken: Citaat:
Instellingen => iTunes en App Stores: Gebruik mobiele data (uitzetten hé) En doe dan ook maar Berichtgeving: Alleen in berichtencentrum : Telefoon en Berichten.(Zwier de rest er maar uit) Nu zou het moeten lukken.... |
|
||||
|
||||
Met Mobiele Data uit zal toch geen enkele App mobiele data kunnen gebruiken?
Dan is Data Roaming daarna toch irrelevant?
|
||||
|
||||
Citaat:
De instelling waarover ik het heb is deze: Citaat:
PS: Data Roaming verbruikt sowieso altijd meer aan data of je gewoon mobiel internet aanzet met 3G.(=en dat zeker in het buitenland) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Kan je die uitspraak onderbouwen? |
|
||||
|
||||
Dataroaming valt altijd buiten je bundel en kan oplopen tot duizenden euro's
Alternatieven: 1) zet dataroaming uit en zorg dat je een 3G abonnement heb of ga gewoon prepaid maar wel zonder dataroaming. 2)koop tijdelijk een simkaart in het buitenland en koop daar een internetbundel. Lees dit artikel eens grondig door: Dataroaming: wat kost internetten in het buitenland [informatie] (hier staat alles in het lang en breed) Het artikel is geschreven op 2 mei 2011 maar is nog steeds actueel (is nog steeds dezelfde miserie als je dataroaming laat aan staan) Hopelijk is dit duidelijk |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ja die uitspraak klopt niet 100% het zijn uiteraard de kosten ervoor die hoger worden.
Ik had het een beetje verkeerd geformuleerd.(onduidelijk), maar zal wel een groot verschil maken. Het is niet meer aan data dat je zal verbruiken maar de data die je verbruikt in binnenland en buitenland is in buitenland duurder. Dat is mischien beter en duidelijker geformuleerd. Mij goed uitdrukken loopt soms wel eens verkeerd |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Allemaal ontzettend bedankt voor de antwoorden, ik kreeg nu pas een mailtje dat er reacties waren.
Een echte oplossing voor mijn probleem bestaat dus blijkbaar nog niet. Volgens mij zou een jailbreak app hier best succes in kunnen boeken. Ik wil niet telkens ik de grens over ga allerhande instellingen aanpassen, enige app die data zou mogen gebruiken is TomTom zodat ik altijd correcte file en flits info heb. Een pre-paid sim van een buitenlandse provider is ook geen optie want dan moet ik m'n sim-kaart 2x per dag wisselen en ben ik niet meer bereikbaar. Ik wacht maar even af en betaal ondertussen de roaming. Jonas |
|
||||
|
||||
Citaat:
Vóór iOS 6 kon je push notificaties voor ALLE toepassingen, met 1 simpele slider aan of uit zetten. Ideaal idd voor een dagje beperkt roamen in het buitenland tijdens de vakantie. Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-04-13 om 18:02. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb er ook eentje Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Kan ik instellen welke apps gebruik mogen maken van internet? | thierrysn | iPhone algemeen | 1 | 28-02-12 00:04 |
Welke apps gebruiken jullie op de iPhone? | Eduard | Jailbreak apps en thema's | 232 | 15-12-09 01:00 |
Welke Cydia/Icy apps kun je op 3.0 gebruiken? | bheirman | Jailbreak apps en thema's | 190 | 02-08-09 19:17 |
|
|