//

Downgraden met SHSH blobs lukt niet

Downgraden met SHSH blobs lukt niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik had mijn ipad 3 ge-updated naar 6.1.3. Maar nu zou ik willen downgraden naar 5.1.1 of 6.0.1. Ik heb hier de SHSH ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-04-13, 00:49
emmom emmom is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard Downgraden met SHSH blobs lukt niet

Hallo iedereen,

Ik had mijn ipad 3 ge-updated naar 6.1.3. Maar nu zou ik willen downgraden naar 5.1.1 of 6.0.1. Ik heb hier de SHSH blobs van maar ik kan nog steeds niet downgraden met TinyUmbrella en iTunes, redsn0w of iFaith.

Weet er iemand of er een andere alternatief is om te kunnen downgraden?

Alvast bedankt,
groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-04-13, 09:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emmom Bekijk bericht
Weet er iemand of er een andere alternatief is om te kunnen downgraden?
Een iPad 3 met iOS 6.1.3 kan je niet downgraden, ook niet met opgeslagen SHSH hashes.
  #3  
Oud 07-04-13, 12:33
emmom emmom is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Oww jammer!! Hoe zou dat komen? Bedankt voor het antwoord
  #4  
Oud 07-04-13, 12:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emmom Bekijk bericht
Hoe zou dat komen?
Omdat de iPad gebruikt maakt van een A5X processor. Op iDevices met een processor hoger dan de A4 is een downgrade niet mogelijk.
  #5  
Oud 07-04-13, 13:17
emmom emmom is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor de informatie!
  #6  
Oud 07-04-13, 14:03
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Omdat de iPad gebruikt maakt van een A5X processor. Op iDevices met een processor hoger dan de A4 is een downgrade niet mogelijk.
Ik zou deze topics met rust laten ...

maar ik denk toch dat het meer is dan alleen de processor ...

Dus jij beweert als je die A5X processor vervangt door een A4 dit wel zou moeten lukken?

Zal ook aan het nieuwe iOS liggen toch?
  #7  
Oud 07-04-13, 15:18
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Processor vervangen?? een beetje veel moeite voor een downgrade lijkt mij.
Op de A4 processor kun je de bootrom exploit gebruiken in combinatie met SHSH blobs. De nieuwe processoren is er geen bootrom exploit gevonden dus kansloos.
__________________
Revenge of the nerd..
  #8  
Oud 07-04-13, 16:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dus jij beweert als je die A5X processor vervangt door een A4 dit wel zou moeten lukken?
Dat heb ik nergens beweerd Eerst lezen en herlezen en dan eerst conclusies roeptoeteren

Citaat:
Ik zou deze topics met rust laten ...
Ik bepaal zelf wel welke onderwerpen ik met rust laat en welke niet. Lessen hieromtrent heb ik van jou niet nodig.
  #9  
Oud 07-04-13, 16:33
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat heb ik nergens beweerd Eerst lezen en herlezen en dan eerst conclusies roeptoeteren
Je moet het woord "beweren" niet letterlijk nemen.
ik bedoelde bij wijze van spreken het theoretisch mogelijk zou zijn ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik bepaal zelf wel welke onderwerpen ik met rust laat en welke niet. Lessen hieromtrent heb ik van jou niet nodig.
Dat bedoelde ik niet dat jij dit topic met rust moest laten.(was niet op u bedoeld)

ik zei eerder in het topic dat ik startte over "iOS update vertraagt iPhone?"(ik topics over downgraden met rust zou kunnen laten nu ik beter op de hoogte ben over het topic), je kan het altijd nakijken ....

Dus ik bedoelde dat ik deze topics normaal met rust zou laten.

Kwam iets verkeerd over ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Processor vervangen?? een beetje veel moeite voor een downgrade lijkt mij.
Theoretisch mogelijk, maar in de praktijk zullen we dit waarschijnlijk niet toepassen.(althans de meeste mensen toch)

En als er zijn die het zouden doen hebben ze sowieso te doen met een namaak processor.

Bij een vaste pc (desktop) is dat allemaal niet zo moeilijk om onderdelen te vervangen.
Bij laptops, mobiele telefoons wordt dat al wat ingewikkelder ....(= je hebt er ook een speciale toolset voor nodig die kost ook iets meer dan 50 euro geloof ik)

En last van "purges" kan je ook niet hebben want het meer aan RAM heb je alleen de processor die iets trager werkt.

Of niet soms?

Laatst gewijzigd door antoon100; 07-04-13 om 16:55.
  #10  
Oud 07-04-13, 16:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Theoretisch mogelijk, maar in de praktijk zullen we dit waarschijnlijk niet toepassen.(althans de meeste mensen toch)

En als er zijn die het zouden doen hebben ze sowieso te doen met een namaak processor.
Jouw theoretische modellen kloppen meestal niet, en dus ook in dit geval niet. De processor van een iPhone is een SoC (System on a Chip) in SMD-techniek dat vervang je zo maar niet, ook niet in theorie.
  #11  
Oud 07-04-13, 17:32
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

A system on a chip or system on chip (SoC or SOC) is an integrated circuit (IC) ....

Dat je de chip vervangt en A4 op staat dat weet ik ook dat het zo niet werkt.(een kant en klare chip kopen) en zal op correcte wijze moeten vervangen worden.(anders loop je risico dat het niet werkt)
En verder dan dat zal het waarschijnlijk ook nog gaan je zal vermoed ik ook nog koelpasta of zoiets nodig hebben (bij gewone pc's moet dat ook bij vervangen processor).
  #12  
Oud 07-04-13, 17:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Toontje! Jij beheerst als geen ander de kunst "om van den os op den ezel te springen" (lees: off topic gaan en topics kapen). Dadelijk zijn wij bezig met kwantummechanica en de M-Theorie, terwijl het in dit topic alleen maar over het downgraden van iOS firmware gaat.

Ik ga het hier bij laten
  #13  
Oud 07-04-13, 17:48
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dadelijk zijn wij bezig met kwantummechanica en de M-Theorie, terwijl het in dit topic alleen maar over het downgraden van iOS firmware gaat.
Maar dit behoort nog steeds tot dit topic hangt er natuurlijk vanaf hoe ver in detail je ermee wil gaan ....

Maar het is niet bedoeling om die chips zelf te gaan produceren hoor!!!
Er bestaan genoeg bedrijven die dat kunnen namaken en kant en klaar + plaatsing ervan in toestel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 5 Downgraden van 6.1.3 naar 6.1.2 zonder shsh blobs RvdRee Jailbreak 22 28-06-13 11:34
iPhone: kan ik mijn iphone downgraden van ios 6.0.1 naar 5.1.1 zonder shsh blobs gizmobinky Jailbreak 1 14-01-13 17:01
iPhone: SHSH blobs opslaan lukt niet Iphone 4s 5.1.0 Exclusiivez Jailbreak 1 19-05-12 20:59
iOS 4.3.3 SHSH blobs nog niet in Cydia op te slaan met TU 4.33.00? XIII Jailbreak apps en thema's 1 07-05-11 17:40
iOS 4.3 SHSH blobs nog niet op te slaan met TU 4.30.00? XIII Archief 1 13-03-11 23:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.