//

Alle instellingen wissen?

Alle instellingen wissen? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een tweedehands iPhone 4S gekocht met 6.1.2 op geinstalleerd. Ik heb deze zonet succesvol gejailbreaked. Ik heb een restore (backup) van mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-04-13, 14:45
thecoder thecoder is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Standaard Alle instellingen wissen?

Hallo,

Ik heb een tweedehands iPhone 4S gekocht met 6.1.2 op geinstalleerd. Ik heb deze zonet succesvol gejailbreaked.

Ik heb een restore (backup) van mijn vorige iPhone 4 teruggezet op de telefoon, maar het probleem is dat de telefoon noch muziek, noch apps wil synchroniseren. Bij "apps" in iTunes staat er wel "Wordt geinstalleerd", maar net na "Bepalen welke apps gesynchroniseerd worden" stopt iTunes er mee. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (zonder uiteraard een reset naar 6.1.3 te doen).

Kan ik gewoon "Alle instellingen wissen" kiezen vanop de iPhone om opnieuw te beginnen, zonder dat ik mijn jailbreak kwijt raak ?

Eventueel kan ik alle apps wel gewoon terug installeren van op de telefoon, maar ik zou (liefst) wel de muziek er terug opkrijgen. Is er een alternatief ?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-04-13, 15:22
AshleyF AshleyF is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thecoder Bekijk bericht
Kan ik gewoon "Alle instellingen wissen" kiezen vanop de iPhone om opnieuw te beginnen, zonder dat ik mijn jailbreak kwijt raak ?
Bedankt!
Dat kan in elk geval niet.
Ik denk dat je het beste handmatig alles terug kan zetten.
  #3  
Oud 25-04-13, 15:31
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AshleyF Bekijk bericht
Dat kan in elk geval niet.
Ik denk dat je het beste handmatig alles terug kan zetten.
Voor muziek handmatig terugzetten zijn er in Cydia de apps Pwntunes en Bridge. Dit zijn betaalde applicaties die handmatig muziek naar de muziek-app laten importeren. iTunes / Apple ID niet vereist
  #4  
Oud 25-04-13, 16:20
thecoder thecoder is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Standaard

Bedankt!

Het lijkt er op dat er inderdaad iets "kapot" is bij het synchroniseren van de apps. Ik zal ook eens proberen de apps op een andere computer, met een andere iTunes te syncen, zodat die worden losgekoppeld (en er dan hopelijk op die manier niet geprobeerd wordt om die mee te syncen met mijn eerste iTunes), misschien synct de rest dan wel.

PwnTunes en Bridge kende ik niet, dat is misschien een oplossing, lijkt me nog handiger ook.

Verder maar hopen op een snelle release van ios7 met een snelle release van een jailbreak zeker ...
  #5  
Oud 26-04-13, 14:12
thecoder thecoder is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Smile

Ik heb alles terug aan de praat gekregen, misschien niet op een ideale manier, maar soit.

Misschien handig voor als iemand ooit hetzelfde zou voorhebben (dus: als iTunes de apps begon te bepalen die gesynchroniseerd moesten worden, stopte/crashte iTunes).

Ik heb allereerst de apps laten syncen met een andere iTunes, zodat deze weg waren van de "hoofdcomputer".
Dan heb ik geprobeerd onder /private/var/mobile de apps zelf over te copieren, zonder succes. Deze directory terug leeggemaakt.
Vervolgens geprobeerd nieuwe apps op de telefoon te installeren, deze laten syncen met de nieuwe iTunes. Zonder succes.
Daemons vergeleken, op de nieuwe iPhone draaide de absinthed daemon niet (geen idee wat die deed, hij wilde ook niet opstarten).
Vervolgens heb ik de directories /var/mobile/Applications, /var/stash/Applications* op permissies 777 gezet (ik dacht, misschien kan de sync daemon voor een of andere reden niet aan de applicatie directories?).
Terug gesynced met de nieuwe iTunes, en de nieuwe apps werden al gecopieerd. Losgekoppeld, aan de oude iTunes gehangen, en de oude apps en muziek werden allemaal netjes overgezet!

Waarschijnlijk geluk gehad, voorlopig lijkt alles perfect te werken

Misschien helpt het ooit nog iemand verder
  #6  
Oud 26-04-13, 14:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thecoder Bekijk bericht
Vervolgens heb ik de directories /var/mobile/Applications, /var/stash/Applications* op permissies 777 gezet
Als je SBSettings gebruikt kan je die oefening ook doen met System Options -> Fix User Dir Permissions
  #7  
Oud 26-04-13, 14:53
thecoder thecoder is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 7
Standaard

Die "Fix User Dir Permissions" had ik al geprobeerd met SBSettings, dat loste niets op ... Ik denk dat SBSettings de permissies verandert naar 775, mobile:mobile (maar ik ben niet zeker).

Op die manier ben ik wel op het idee gekomen om met de permissies van die directories te prutsen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone alle gegevens wissen, vastgelopen Emiel Janson iPhone algemeen 17 21-12-12 12:15
alle foto's wissen op iphone zelf in 1 keer? hermanchen Muziek, foto & video 8 24-09-12 18:58
iPhone verkocht > instellingen en inhoud wissen awdehaan iPhone algemeen 3 03-06-09 22:43
Alle mails wissen Buzze iPhone algemeen 3 16-01-09 09:12
Instellingen wissen Rscabadboy iPhone algemeen 5 07-01-09 09:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.