//

NC kaput door aanpassen bestandje

NC kaput door aanpassen bestandje discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dusss, ik wilde per se Apple's 12 Days app downloaden, maar ze besloten de cadeaus alleen aan iOS 7 gebruikers aan te bieden. Dus ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-12-13, 16:09
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard NC kaput door aanpassen bestandje

Dusss, ik wilde per se Apple's 12 Days app downloaden, maar ze besloten de cadeaus alleen aan iOS 7 gebruikers aan te bieden. Dus ik gebruikte de oude truc die we ook gebruikten om iOS 5 voor te doen als iOS 7: een bestandje editen van 6.1.2 naar 7.0. Dat werkte echter niet, dus toen paste ik het nogmaals aan, dit keer de firmware lettercode meeveranderd naar die van iOS 7.0.4 en toen ging het mis.

De iPhone crashte en het laadbalkje op zwarte achtergrond kwam tevoorschijn. Vervolgens raakte de iPhone in een bootloop verzeild. Dat was gauw opgelost door te forceren naar safe mode. Bestandje terug gewijzigd naar wat het hoort te zijn. Sindsdien is het NC echter leeg. In normale mode crasht het NC instellingenpaneel; ik kan*in safe mode ook niets toevoegen in de instellingen want die worden weer teruggezet waardoor de "In berichtencentrum" lijst leeg blijft.

Iemand een idee wat ik moet resetten of wat ik anders zou moeten doen om m'n NC weer functionerend te krijgen?
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-13, 16:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
...een bestandje editen van 6.1.2 naar 7.0.
Was dat "bestandje" de Property List /System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist?
  #3  
Oud 10-12-13, 16:30
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Jep! Vroeger stond daar hetzelfde bestand onder een andere naam dat we tweakten.

Ik heb trouwens de instellingen weer werkend gekregen door Bulletin uit te schakelen (plotselinge inval), dus mogelijk is dat ook weer opgelost… Niet klooien met dat bestandje dus

Zal later updaten als ik tijd heb om even te doorlopen of het weer werkt al ik Bulletin aan laat.
  #4  
Oud 10-12-13, 16:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
De iPhone crashte en het laadbalkje op zwarte achtergrond kwam tevoorschijn.
Dat vind ik interessant. Een laadbalkje betekent dat er iets geladen wordt. Maar wat? Succes verder.
  #5  
Oud 11-12-13, 00:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik was even bang dat de iPhone zichzelf hersteld had en ik 'm dus met de DFU-bus naar iOS 7 moest sturen, maar gelukkig was dat niet zo. Ik vermoed dat de taalinstellingen geladen werden, aangezien de NC instellingen verloren gingen.

Afijn, Bulletin uit- en inschakelen loste het crash probleem bij Instellingen op. Alles is weer bij 't oude en ik zal andermans iPhone moeten inpikken om mijn 12 dagen cadeaus te kunnen downloaden.

Dit trucje zou ik dus niet uithalen op iOS 6, waar het een redding was op iOS 5.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bestandje mistertie iPhone algemeen 2 29-04-12 19:56
iPhone: SHSH bestandje op de server Golfje Jailbreak 9 09-07-10 16:15
iPhone 1e gen.: iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore zip bestandje deelo Unlock 12 28-02-10 08:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.