//

Unjealbreak en update Iphone 4 5.1.1

Unjealbreak en update Iphone 4 5.1.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iedereen, Ik heb een tijd terug in NYC een tweedehands iPhone 4 gekocht, deze is gejailbreakt op 5.1.1. Ik maar hier al een tijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-02-14, 17:18
ProZero ProZero is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard Unjealbreak en update Iphone 4 5.1.1

Hoi iedereen,

Ik heb een tijd terug in NYC een tweedehands iPhone 4 gekocht, deze is gejailbreakt op 5.1.1. Ik maar hier al een tijd geen gebruik meer van, bovendien wil ik graag een aantal app's downloaden die een recentere IOS vereisen. Ik heb al een backup gemaakt van mijn whatsapp, foto's, video's, notities etc. Graag zou ik willen weten hoe ik de jailbreak (cydia geloof ik?) weg kan halen en gewoon kan updaten naar de meest recente IOS versie. Bij de Apple Store wilde ze me niet helpen.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik kan controleren of mijn iPhone van fabriekswege simlockvrij is, mijn Nederlandse simkaart werkt er nu prima in en ik wil niet riskeren dat met een update mijn simkaart niet meer werkt.

Mvg, ProZero
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-14, 18:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk de modem firmware na in de Instellingen. Als dat versie 01.59.00 is en als ook Ultrasn0w in Cydia geïnstalleerd is dan heb je een softwarematige unlock. Je kan ook op onderstaande website ook nakijken of die iPhone een SIM-lock heeft:

iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker

Als de iPhone SIM-lockvrij is dan zet het ding in DFU mode en herstel het dan met iTunes.
  #3  
Oud 16-02-14, 19:11
ProZero ProZero is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik krijg de volgende gegevens:
Activated: Yes
Find My iPhone: Off
Telephone Technical Support: Expired
Repairs & Service Coverage: Expired
Contract: Expired
Carrier: Unlock
SIM Lock: Unlocked

De Cydiaversie is 1.1.6 - demodem firmware is 04.12.01. Kan ik er van uit gaan dat de iPhone geen simlock heeft en dat mijn huidige BEN-kaartje gewoon blijft werken?

Over de nieuwe IOS installeren: enkel dus in DFU mode zetten en vervolgens op restore klikken in Itunes? Prima!
  #4  
Oud 16-02-14, 19:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan er van uitgaan dat die iPhone geen SIM-lock heeft. Dus, in DFU mode zetten en met iTunes herstellen. Er komt dan automatisch iOS 7.0.4 op.

Aangezien het toestel een jailbreak heeft en je eventueel met TinyUmbrella gespeeld hebt is het verstandig om het hosts bestand na te kijken. Verwijder in dat bestand alles wat naar Apple verwijst.
  #5  
Oud 16-02-14, 19:18
ProZero ProZero is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Dat is mooi! Ik weet niet precies wat TinyUmbrella is, ik heb de telefoon niet zelf gejailbreakt, dat heeft de vorige eigenaar in New York gedaan. Ik heb enkel zelf af en toe een app gedownload met ins*******us, maar dat werkte als snel niet meer.

De enige 'extra' functies die mijn telefoon heeft voor zover ik weet zijn twee icoontjes: cyda en ins*******us en het feit dat als ik swipe aan de bovenkant er een menutje uitkomt waar ik heel gemakkelijk 3g, airplane, bluetooth, brightness etc kan instellen. Hierbij staat v5.2.

Bedankt voor je hulp!
  #6  
Oud 16-02-14, 20:12
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Die twee programma's (Cydia en xxx) heb je verder niet nodig. Dat programma om 3G / airplane aan te zetten was SBsettings, maar sinds iOS 7 is er het bedieningspaneel wat veel van deze functies bevat. Dit zit dus gewoon standaard in iOS en daar hoef je niet voor te jailbreaken.
Let wel op bij het terugzetten van de reservekopie - hier kunnen jailbreakrestanten in zitten. De iPhone is simlockvrij en dus staat niets je in de weg om dit uit te gaan voeren
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: update iPhone 3G naar 4.1 zonder modemfw update??? hockeyboer Jailbreak 1 30-09-10 18:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.