//

Itunes wont restor

Itunes wont restor discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hy, Mijn ipad (ipad2 7.0.4 jb) begon ineens vreemd te doen! Safari en mail konden niet meer geopend worden. Daardoor wou ik mijn ipad eens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-03-14, 11:52
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard Itunes wont restor

Hy,

Mijn ipad (ipad2 7.0.4 jb) begon ineens vreemd te doen! Safari en mail konden niet meer geopend worden. Daardoor wou ik mijn ipad eens herstellen.

Wanneer ik did deed kwam mijn ipad in een recovery bootloop t
Echt. Hier kwam ik uit via redsnow. Omdat dit niet werkte heb ik de ipsw gedownload zodat ik deze kon instaleren via itunes.
Mijn ipad heeft model a1395 dus heb ik de ipsw voor ipad2,1 gedownload.
Wanneerik deze dan wil instaleren op mijn pc ( mac, mavericks, itunes11)
Begint itunes te zeveren dat dit niet de juiste versie is en stopt er mee. Heb al een 7.04 & 7.0.6 gedownload en ook van verscheide sites.

Momenteel werkt mijn ipad terug half. Hij start al op, maar safari en mail werken nog niet. Ook is hij nog gejailbreakt maar cydia is wel verdwenen. Komt ook niet terug door hem nog eens voor de helft te jailbreaken.

Iemand enig idee? Want ik wil hem niet officieel herstellen want dan ben ik 7.1 kan ik hem niet meer jb'en

Alvast bedankt

Nick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-03-14, 11:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nnniiiccc Bekijk bericht
Mijn ipad heeft model a1395 dus heb ik de ipsw voor ipad2,1 gedownload.
Wanneerik deze dan wil instaleren op mijn pc ( mac, mavericks, itunes11)
Begint itunes te zeveren dat dit niet de juiste versie is en stopt er mee. Heb al een 7.04 & 7.0.6 gedownload en ook van verscheide sites.
De dagelijkse vraag, dus het dagelijks antwoord. Een iPad 2 kan men op geen enkele manier nog herstellen naar een iOS versie lager dan iOS 7.1. In concreto: je kan die iPad alleen nog maar herstellen naar iOS 7.1 omdat Apple de vorige iOS versies niet meer ondertekend.

Om jouw volgende vraag te beantwoorden: nee, er is absoluut geen enkele manier.
  #3  
Oud 30-03-14, 16:28
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Alvast bedankt
Toch nog enkele vragen? En kan ik achteraf dan ni downgraden, want moet normaal mijn shsh blobs nog wel hebben.

Vroeger kon je toch met redsnow een custom ipsw instaleren zolang je maar niet naar een hogere versie van ios was gegaan.

Iemand een idee hoe ik terug cydia en ifile kan krijgen? Hij is nl nog gejb, want tweaks werken nog,

Avast bedankt
  #4  
Oud 30-03-14, 16:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nnniiiccc Bekijk bericht
Toch nog enkele vragen? En kan ik achteraf dan ni downgraden, want moet normaal mijn shsh blobs nog wel hebben.
Nogmaals en voor de laatste keer: het is volstrekt absoluut totaal onmogelijk om een iPhone 4S te downgraden, ook niet met opgeslagen SHSH hashes. Dit geldt voor alle toestellen met een processor vanaf de A5.

Voor die andere problemen kan je op eigen risico eventueel SemiRestore proberen. De problemen die jij hebt zijn te wijten aan een probleem in /var/stash/Applications/ en/of met de symlinks die naar die directory verwijzen.
  #5  
Oud 30-03-14, 16:39
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Das jammer om te horen. Maar toch bedankt he. Even gaf je me hoop door over een iphone te beginnen maar de ipad heeft ook een a5

Weet je toevallig mss iets voor ifile of cydia terug te krijgen? Want heb nog nooit een niet gejb toestel gehad en zou niet weten hoe ik zonder ifile naar die mappen ga.

Pff da zal een nieuwe tablet worden dan maar zeker
  #6  
Oud 30-03-14, 16:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nnniiiccc Bekijk bericht
Want heb nog nooit een niet gejb toestel gehad en zou niet weten hoe ik zonder ifile naar die mappen ga.
Als er OpenSSH op dat toestel staat kan je met de Terminal op de Mac een Secure Shell (SSH) verbinding maken met het toestel.

Code:
ssh root@ip-adres-van-het-toestel
het standaard paswoord is alpine.
  #7  
Oud 30-03-14, 16:52
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Dank u weeral voor het snelle antwoord.

Hiermee kan ik enkel toch proberen om de fouten te vinden voor safari en mail, juist?

Denk je dat er een oplossing is voor cydia, of is dit ook niet meer mogelijk
  #8  
Oud 30-03-14, 16:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nnniiiccc Bekijk bericht
Denk je dat er een oplossing is voor cydia, of is dit ook niet meer mogelijk
Probeer op eigen risico SemiRestore, misschien komt Cydia dan terug. Dat moet je wel op een Windows computer uitvoeren:

Semi-Restore for iOS 5.0-7.0.6
  #9  
Oud 30-03-14, 16:58
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Ok ga ik meteen doen, zal u zo de uitslag meedelen. Hopelijk heb ik goed nieuws
  #10  
Oud 30-03-14, 17:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Op die Windows computer moet wel iTunes geïnstalleerd zijn. SemiRestore gebruikt onderliggende functies (oa. usbmuxd) van iTunes. Succes gewenst.
  #11  
Oud 30-03-14, 17:20
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Jammer maar geen succes.

Kreeg een maal melding op pc te vertouwen, dit gedaan.
Maar voor de rest zegt hij wel dat hij connected is met de ipad, maar als je op restoe klikt blijft hij staan op connecting?
  #12  
Oud 30-03-14, 17:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nnniiiccc Bekijk bericht
Jammer maar geen succes.
Ik zie net dat SemiRestore ook OpenSSH nodig heeft en dat is op jouw toestel waarschijnlijk niet geïnstalleerd.

Als Afc2add geïnstalleerd zou je ook progjes zoals iExplorer, DiskAid, enz... kunnen proberen. Ik weet echter niet zeker of die progjes ook in iOS 7.0.x nog aan de root partitie kunnen.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 30-03-14 om 17:32. Reden: Schreiffauten
  #13  
Oud 30-03-14, 17:28
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Ai begin te geloven dat er geen cydia mer op komt te staan, kan ik hem straks even goed naar 7.1 zetten
  #14  
Oud 30-03-14, 17:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, als je een jailbreak hebt op een iOS versie die niet meer te herstellen is moet je tooltjes installeren om eventueel te kunnen depaneren. OpenSSH is zo iets. En men moet héél voorzichtig zijn met tweaks.

Maar goed, dat zijn nu vijgen na Pasen. Succes verder.
  #15  
Oud 30-03-14, 19:30
nnniiiccc nnniiiccc is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 19
Standaard

Bedankt toch voor de moeite
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: itunes setup met gebruik van nas als itunes server aee74 iTunes 1 11-05-13 20:06
voor restor .ipsw creeren guust flater Jailbreak [archief] 5 12-07-08 23:21
probleem mij iphone gerestored nou foutcode an het einde va de restor jopie1112 Unlock [archief] 17 23-05-08 12:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.