iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] QuickPwn 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21450-3g-quickpwn-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

Buur 14-09-08 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SkunkfireJoe (Bericht 189976)
Dat kan met SwapTunes in Cydia.

Hier heb ik een vraagje over, dat SwapTunes leek mij dus ook ideaal (heb 1 vaste Mac en 1 MacBook). Mogelijk begrijp ik de werking van SwapTunes niet helemaal goed, dus correct me if I'm wrong... SwapTunes is toch alleen maar om tussen 2 iPod-(muziek)folders te wisselen op je iPhone? Of worden apps e.d. van 2 verschillende computers dan ook netjes gesynchroniseerd tussen 2 iTunes Libraries met die ene iPhone? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar, misschien doe ik iets verkeerd?

Vienna-Dutchman 14-09-08 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 190065)
sinds ik met quickpawn gejailbreaked heb breken alle originele appstore programma's direkt na het opstarten weer af!!!
heb ik iets fout gedaan?
heeft iemand een oplossing voor mij?

Herstarten heeft niet geholpen, heb nu alle programma's gewist en toen nog een keer gesynchroniseerd met alle Progs, heeft ook niets geholpen:mad:

Kent iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem? Of zal ik dan toch maar de jailbreak weer ongedaan maken en opnieuw restoren??

Vassili 14-09-08 13:51

Ik ben nu een trotse bezitter van een gepwnde iPhone 3g:D

cypher21 14-09-08 13:55

even je profiel aanpassen dan Vassili ;)

svan 14-09-08 15:23

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je kunt jailbreaken met QuickPwn, maar wat zijn die custom FW's? En wat is er zo legendarisch aan de custom van Michael?

InternetRebel 14-09-08 17:23

Verkeerde link...
 
De link in het artikel (QuickPwn 2.1 voor Mac OS X via directe download) verwijst gewoon (nog?) naar versie 1.1 (http://rapidshare.com/files/14496141...n_1.1.dmg.html). Kan dit aangepast worden of heeft iemand hier de juiste link voor me?

deembroekie 15-09-08 14:20

Damn wanneer komt de pc versie van quickpwn uit.. Het kan toch niet zo zijn dat 1 dag na de 2.1 release de mac versie uitkomt, en dat het vervolgens langer duurt om de boel te cracken op een windows platform. Ik had het eerder andersom verwacht...

En: die custum firmware... hoe werk dat precies, ik kan er namelijk niets over vinden...

macciato 15-09-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deembroekie (Bericht 191256)
Damn wanneer komt de pc versie van quickpwn uit.. Het kan toch niet zo zijn dat 1 dag na de 2.1 release de mac versie uitkomt, en dat het vervolgens langer duurt om de boel te cracken op een windows platform. Ik had het eerder andersom verwacht...

En: die custum firmware... hoe werk dat precies, ik kan er namelijk niets over vinden...

Vind het ook een beetje vreemd. Maargoed we wachten rustig af. Dat ze eerst de Mac versie doen is opzich niet zo vreemd, het is tenslotte een Apple product en in US is het aandeel van Macs ook veel groter;).
Ze mogen nou wel eens opschieten met de windows versie:mad:

Olomouc 15-09-08 21:41

Mac of PC
 
Ik heb zelf een PC. Kan ik mijn iPhone 3G wel gewoon met een Apple laptop van een maat van mij quickpwnen met de versie die er nu voor de Mac is? Ik had met mijn iPod altijd dat er een waarschuwing kwam dat mijn iPod alleen op een PC kon...

Groet Olomouc

shapezzz 16-09-08 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olomouc (Bericht 191695)
Ik heb zelf een PC. Kan ik mijn iPhone 3G wel gewoon met een Apple laptop van een maat van mij quickpwnen met de versie die er nu voor de Mac is?

Yep kan ;)

Bomans 16-09-08 09:59

De custom van michael is een op voorhand gemaakte firmware zoals je die zou maken met winpwn. Dus deze bevat reeds installer, cydia een een vooraf bepaalde partitiegrootte (500mb, 1GB, ...). En eventueel custom bootlogo's of die van het dev team.
michael zet deze online omdat de macgebruikers eerst aan de beurt zijn. Windowsgebruikers moeten doorgaans een weekje wachten.
En met de firmware van michael is dit niet meer nodig omdat je deze firmware gewoon kan gebruiken om je iphone te updaten door deze te selecteren in itunes (herstel), ongeacht dat je windows of mac gebruikt.

De verklaring voor "legendarisch": Hij komt er dezelfde dag nog mee opdagen zodat iedereen (ook windowsgebruikers) naar de nieuwste firmware kan updaten MET jailbreak. En niet iedereen zijn eigen custom moet "bouwen"

FleavKe 16-09-08 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 191961)
De custom van michael is een op voorhand gemaakte firmware zoals je die zou maken met winpwn. Dus deze bevat reeds installer, cydia een een vooraf bepaalde partitiegrootte (500mb, 1GB, ...). En eventueel custom bootlogo's of die van het dev team.
michael zet deze online omdat de macgebruikers eerst aan de beurt zijn. Windowsgebruikers moeten doorgaans een weekje wachten.
En met de firmware van michael is dit niet meer nodig omdat je deze firmware gewoon kan gebruiken om je iphone te updaten door deze te selecteren in itunes (herstel), ongeacht dat je windows of mac gebruikt.

De verklaring voor "legendarisch": Hij komt er dezelfde dag nog mee opdagen zodat iedereen (ook windowsgebruikers) naar de nieuwste firmware kan updaten MET jailbreak. En niet iedereen zijn eigen custom moet "bouwen"

Maar komt er nog een versie voor windows waarmee je gewoon kan qckpwnen zonder dat ik eerst nog moet gaan downgraden enz...?
Anders zit ik hier voor niks te wachten :(

cypher21 16-09-08 12:43

Ja, die komt

geduld is een schone zaak, winpwn komt binnenkort met versie 3.0

iScorpio 18-09-08 20:16

Hier een mooi uitleg met film! hoe een 3G d.m.v. een MAC te jailbreaken.

Link: Jailbreaking an iPhone 3G with 2.1 Firmware using a Mac | Apple iPhone School

defolio 20-09-08 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 190572)
De link in het artikel (QuickPwn 2.1 voor Mac OS X via directe download) verwijst gewoon (nog?) naar versie 1.1 (RapidShare: Easy Filehosting). Kan dit aangepast worden of heeft iemand hier de juiste link voor me?

Heb ik QuickPwn 1.1 nodig om FW 2.1 te jailbreaken? Want voor mij is dit ook even onduidelijk.

cypher21 21-09-08 01:18

Ja, de versienummers van quickpwn lopen niet synchroon met de firmware. Voor firmware 2.1 is het quickpwn 1.1

defolio 21-09-08 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 195787)
Ja, de versienummers van quickpwn lopen niet synchroon met de firmware. Voor firmware 2.1 is het quickpwn 1.1

Top! Thanx :)

gant 24-09-08 09:21

Klopt het dat met Quickpwn voor de Mac je het opstartlogo niet kan veranderen. Ik heb een ananaslogo bij het opstarten met quickpwn voor Mac. De vorige jailbraik had ik op een Windows machine gedaan en daar kreeg ik een optie op het opstartlogo uit te vinken.

Vienna-Dutchman 24-09-08 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gant (Bericht 197591)
Klopt het dat met Quickpwn voor de Mac je het opstartlogo niet kan veranderen. Ik heb een ananaslogo bij het opstarten met quickpwn voor Mac. De vorige jailbraik had ik op een Windows machine gedaan en daar kreeg ik een optie op het opstartlogo uit te vinken.

Nein, bij de versie 2.1 had ik ook op de Mac de optie of ik de Ananas wil of het normale Apple teken. Bij een vorige versie had ik die keuzemogenlijkheid niet!!

macmaccie 24-09-08 13:35

Is de ananas eigenlijk ook te veranderen in t standaard apple logootje?

;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.