iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] QuickPwn 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21450-3g-quickpwn-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

iPhonic 24-09-08 15:31

Mij lukt het maar niet om mijn iPhone 3G te jailbreaken met Quickpwn 1.1. Heb QP gedownload en op mijn bureaublad gezet. Had al Michael's iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw gedownload en in een mapje (ook op het bureablad gezet). QP gedraaid tot en met het "ihaz Succes" scherm, daarna braaf gewacht (iPhone bleef maar in DFU mode "witte scherm"). Na een kwartiertje of zo gaat het scherm op zwart en kan ik de telefoon weer opstarten om er achter te komen dat er niets veranderd is... Weet iemand wat ik fout gedaan heb?

EDIT:
Ai, net even gekeken maar denk dat ik mijn fout ontdekt heb. Ipsw file en QP moeten in dezelfde folder... Ga het zo nog even proberen...

iPhonic 24-09-08 16:30

Voor de vierde keer geprobeerd, de instructies op iClarified opgevolgd maar weer na "ihaz Succs" een wit scherm. Vermoed dat mijn timing met het vasthouden en loslaten van de homebutton het probleem is. Iemand dezelfde ervaring of suggesties?

Buur 24-09-08 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonic (Bericht 197783)
Voor de vierde keer geprobeerd, de instructies op iClarified opgevolgd maar weer na "ihaz Succs" een wit scherm. Vermoed dat mijn timing met het vasthouden en loslaten van de homebutton het probleem is. Iemand dezelfde ervaring of suggesties?

Het scherm moet zwart zijn om te beginnen (alsof ie uit staat), niet wit en ook geen USB-stekker of wat dan ook.
2e wat ik op wil merken is dat je 2 manieren door elkaar haalt... OF je gebruikt QuickPwn op een officiele 2.1 update OF je gebruikt een custom firmware met iTunes (zoals die van Michael). Nu doe je alletwee door elkaar?!?!

iPhonic 24-09-08 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 197867)
Het scherm moet zwart zijn om te beginnen (alsof ie uit staat), niet wit en ook geen USB-stekker of wat dan ook.
2e wat ik op wil merken is dat je 2 manieren door elkaar haalt... OF je gebruikt QuickPwn op een officiele 2.1 update OF je gebruikt een custom firmware met iTunes (zoals die van Michael). Nu doe je alletwee door elkaar?!?!

Okay, bedankt voor de tip. Heb de Quickpwn later geprobeerd met een off. ispw en weer een wit scherm. Dus als ik het goed begrijp kan ik een custom ispw gebruiken en de iPhone restoren via iTunes?(alt+mac knop ingedrukt houden). Ga morgen beide opties (dit keer apart) proberen. Nogmaals bedankt!

Buur 24-09-08 20:29

OK, je snapt het nog niet, of je bent te summier met wat je eigenlijk doet/gedaan hebt. Ik doorloop heel snel de stappen van iedere manier dan maar. Bij beide is het het makkelijkst als je in iTunes8 even een backup maakt, zodat je die na de update en jailbreak terug kunt zetten. Tenzij je echt vers wilt beginnen, zonder (programma-)instellingen, smsjes, algemene settings, etc.

De manier via QuickPwn:
- Sluit iPhone aan, iTunes opent, selecteer je iPhone in iTunes en klik op de knop Zoek naar Update (als iTunes niet zelf al aangeeft dat er nieuwe software voor je iPhone is).
- iTunes download de officiele 2.1 en wil die op je iPhone zetten, sta dit toe.
- Hierna (nadat iTunes helemaal klaar is met updaten) sluit je iTunes af en open je QuickPwn en het enige wat je dan hoeft te doen om te beginnen, is op de blauwe pijl (knop rechtsonderin) te klikken. Je hoeft dus niks aan te wijzen van te gebruiken firmware o.i.d.! QuickPwn heeft die al zelf gevonden in je systeem. Hierna word je begeleid met tekstballonnen. Doorloop dit en heb verder geduld met de herstart.

De manier van iTunes8 en een custom firmware:
- download de custom firmware, zorg ervoor dat dit 1 bestand blijft, dus geen uitgepakte map! Het bestand moet eindigen op .ipsw. Als het een .zip is, download het dan gewoon met Safari, maar zet wel even het automatisch uitpakken in de Safari-voorkeuren UIT. Indien het nodig is te unzippen, doe je dat handmatig dus.
- Sluit je iPhone aan, iTunes opent.
- Selecteer je iPhone in iTunes en alt-klik (zonder appeltjes-toets, dus niet zoals jij zei alt+mactoets) of in Mac-termen "Option-klik" (alt is een pc-term) op de knop Herstel. Hierna krijg je de mogelijkheid om de custom .ipsw te kiezen (dus zet hem even op een makkelijk te onthouden plaats zoals je Bureaublad). Doe dit en laat iTunes ook zijn werk doen. Nogmaals: heb geduld als je iPhone moet herstarten.

iPhonic 25-09-08 15:01

Hoi Buur, bedankt voor je tips maar heb toch nog maar Pwnage Tool gebruikt en na veel zweten, errors en 3 x de iPhone opstarten is het me eindelijk gelukt! :)

Franko 03-10-08 11:25

Hallo iedereen,

Ik heb dus wat research gedaan naar het updaten van mijn gejailbreakte Iphone 3G ( Vodafone, geunlocked met een XSIM of TurboSIM of iets in die trant ) en heb onder andere gekeken naar Quickpwn en Pwnage programma's maar ik snap er nog weinig van.

Ik heb dus een Iphone 3g 8 gig welke door de verkoper ( van een veilingsite ) ter plekke voor mij is geunlocked doormiddel van het aanpassen van mijn SIM kaart. er staat nu een gejailbreakte versie op van 2.01 en wil hem graag updaten naar 2.1 zonder dat mijn Iphone useless word.

Dit heb ik begrepen van wat ik heb gelezen:

Iphone updaten via iTunes 8 ( Herstellen?? )
Quickpwn voor mac gebruiken in combinatie met een gejailbreakte 2.1 firmware.
Iphone werkend en geupdate naar 2.1

Klopt dit? want wil niet mijn Iphone bricken.

alvast bedankt iedereen!!

Mwfadebeer 03-10-08 12:02

Dit klopt inderdaad. Suc6. M.

Franko 03-10-08 12:05

ok, bedankt voor de reactie :)

Maar moet ik hem dan in Itunes herstellen of naar 2.1 updaten? en het maakt niet uit dat er momenteel al een gejailbreakte versie van 2.01 op staat ?

Mwfadebeer 03-10-08 13:34

druk shift herstel en kies dan michaels custom 2.1 versie.
Of op Apple alt herstel. Dan wordt je gedwongen om een file locatie op te geven. Kies dan de custok file die je hebt gedowmload.

truckdiver 03-10-08 13:39

of je kan zelf quickpwn gaan gebruiken

Franko 03-10-08 18:00

Dus als ik die quickpwn handleiding helemaal volg zou het goed moeten gaan?

bedankt voor de reacties!:D

Franko 05-10-08 20:01

ok, ik heb nu quickpwn geinstalleerd. en de firmware 2.1 gedload.

Ik sluit hem aan en open quickpwn en krijg de melding: De Firmware op de iphone word niet ondersteund door Quickpwn.

maar als ik in Itunes 8 nu op herstel druk gaat hij dus de 2.1 firmware installeren. maar dat moet ik niet hebben toch? omdat ik hem dan niet meer kan gebruiken?

of moet ik hem eerst in Itunes herstellen en daarna via Quickpwn de firmware jailbreaken?

kan ik dan weer alle functionaliteit van de Iphone gebruiken?

macron 05-10-08 20:56

Waarom zou 2.1 het niet doen?
Normaal als 2.01 werkt, doet 2.1 dat ook.
Dus in iTunes gewoon updaten, dan Quickpwn
en klaar is kees.

Veel plezier

Franko 05-10-08 22:14

ja maar mijn Iphone is geunlocked. met een Turbosim of Xsim. heeft dat er geen invloed op?

ik las ergens dat dan de Iphone niet meer kan worden aangesloten op itunes omdat hij dan zegt dat het geen t-mobile sim is

EDIT:

Laat maar het is gelukt :D heel erg bedankt!

PDAHazzard 28-10-08 17:29

Telefoon applicatie werkt niet meer na jailbreak
 
Mijn gedockte applicatie om de telefoonfunctie te activeren (de groene knop in de dock met het witte hoorntje) start de applicatie wel, maar ik kan vervolgens niets, en bovendien werpt hij me automatisch weer terug naar het spring (winter) board.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?

PDAHazzard 28-10-08 17:30

en is het normaal dat ik (na mijn jailbreak) nu bij elke herstart van mijn telefoon (uit en aan) mijn simlock weer moet unlocken door mijn pincode op te geven?
Best lastig namelijk...

truckdiver 28-10-08 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PDAHazzard (Bericht 210745)
Mijn gedockte applicatie om de telefoonfunctie te activeren (de groene knop in de dock met het witte hoorntje) start de applicatie wel, maar ik kan vervolgens niets, en bovendien werpt hij me automatisch weer terug naar het spring (winter) board.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?

heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien

PDAHazzard 28-10-08 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 210761)
heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien

Ja!

Ga ik meteen doen. Ik zal zo updaten of dat helpt!

:-)

PDAHazzard 28-10-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PDAHazzard (Bericht 210762)
Ja!

Ga ik meteen doen. Ik zal zo updaten of dat helpt!

:-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 210761)
heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien

Truckdiver... je bent geweldig!!

Kate er af: werken als een tierelier!

Thanks!

Weet jij of dat telkens je simlock pincode invoeren normaal is?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.