iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Error 1013 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/34022-error-1013-a.html)

FrankE 26-02-09 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeRzY (Bericht 260665)
Weet jij hoe je dit wel kan oplossen? als ik jailbreak en vervolgens yellowsnow erop zet krijg ik na reboot nog steeds geen netwerk. Als ik dan herstel met custom firmware 2.2 in itunes krijg ik weer fout 1013!~!

Komt dus omdat je op 2.2.1 zit. Met de baseband 2.30.03. Daar werkt Yellowsn0w niet mee. En als je restored naar 2.2 met een custom firmware krijg je die melding omdat 2.2 niet met baseband 2.30.03 werkt. En die Baseband kun je niet downgraden, dat is onmogelijk. Ik heb hem wel op 2.2 draaien met baseband 2.30.03, maar ja.....daar werkt evengoed geen Yellowsn0w op.

Data 20-03-09 03:27

Ja idd is het al opgelost, ik zit hier namelijk met het zelfde probleem, error 1013 , heb ook al van alles geprobeerd ( mac osx ) heb 10.5.1 en niet 10.5.6 waardoor dat dfu verhaal niet zou lukken, heb namelijk net hiervoor al een andere 3g geunlocked en dat ging wel gewoon goed .

Wat ik ook doe ik blijf de error 1013 krijgen en kom er niet doorheen, heb al geprobeerd om alle versies te restoren tot en met 2.1 , natuurlijk niet 2.2.1 want dan zit je vast met die baseband ;-).

Krijg dus netjes een zwart scherm dan kan ik herstel kiezen met option in gedrukt kies ik dan de 2.2 firmware ( om later te kunnen quickpwnen ) dan gat itunes ze werk doen en zie ik het appel logo met daaronder een progress bar, dus geen draaiend osx symbool, en als ie dan bijna klaar is aan het eind dan geeft ie de error en start ie weer op in restore mode ipv dfu.

Ik weet het ff niet meer. Alles wat ik tot nu toe vind met de zoek functie is mensen met hetzelfde probleem maar geen oplossingen.

rderuiter 20-03-09 23:43

Ik heb nu hetzelfde wanneer ik een iPhone (niet van mij) probeer te restoren naar de originele 2.2. Ik weet dus niet welke software versie erop stond. Zou het kunnen dat ik de melding krijg omdat de huidige versie 2.2.1 is?
De iPhone werd me gegeven toen hij vast leek te zitten bij het booten. Hij staat nu in DFU mode en ik kan er verder niets mee, hij zou gejailbreaked moeten zijn maar dat proces kan ook wel mislukt of halverwege afgebroken zijn, wie zal het zeggen met die iPhone prutsers ;)

Any ideas of moet ik het maar opgeven en gewoon 2.2.1 origineel erop zetten?

King1987 20-03-09 23:52

Als je foutcode 1013 hebt--> quickpwn 2.2.5 opstarten, krijg je een een popup met je moet je iPhone resetten. Met de instructie hoe (iets van 15 seconden power en home button indrukken) en dan start hij weer op

bako 20-03-09 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter (Bericht 269014)
Ik heb nu hetzelfde wanneer ik een iPhone (niet van mij) probeer te restoren naar de originele 2.2. Ik weet dus niet welke software versie erop stond. Zou het kunnen dat ik de melding krijg omdat de huidige versie 2.2.1 is?
De iPhone werd me gegeven toen hij vast leek te zitten bij het booten. Hij staat nu in DFU mode en ik kan er verder niets mee, hij zou gejailbreaked moeten zijn maar dat proces kan ook wel mislukt of halverwege afgebroken zijn, wie zal het zeggen met die iPhone prutsers ;)

Any ideas of moet ik het maar opgeven en gewoon 2.2.1 origineel erop zetten?

ligt er aan heb je een unlock nodig of niet
zo ja dan moet je niet updaten

rderuiter 21-03-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 269016)
Als je foutcode 1013 hebt--> quickpwn 2.2.5 opstarten, krijg je een een popup met je moet je iPhone resetten. Met de instructie hoe (iets van 15 seconden power en home button indrukken) en dan start hij weer op

Dat was ik vergeten te melden: QuickPwn lijkt de iPhone helemaal niet te herkennen, er gebeurt simpelweg niets.
En unlocken was inderdaad eigenlijk wel de bedoeling.

Data 21-03-09 00:12

Dat wou ik ook net zeggen , zolang de iPhone in restore of DFU modus staat ziet pwange de Phone helemaal niet, dus dat werkt ook niet helaas.

Fasty 13-04-09 20:19

hee dit werkt idd thanks altijd die fout meldingen ook weer. vergeet steeds welke voor wat is

AndyMan8 17-04-09 16:45

Dat heb ik ook maar dan lukt het wel om te restoren met 2.2.1 terwijl ik wou downgraden naar 2.2

Iemand een idee?

vidiii 07-05-09 19:06

ik heb alles gedaan wat jij allemaal heb geschreven.
Ik heb hem eerst recovered deed ie njiet en daarna ook in DFU mode gezet
en dat deed ie ook niet.

Ik moet nu eigenlijk weten wat mijn 1ste stap is wat ik moet gaan doen.
Mijn iphone 3g 16gb de firmware is gewoon orgineel 2.2
Verder heb ik niks gedaan, ik kan nu helemaal niks met mijn iphone
hij geeft alleen maar die usb-kabel die naar itunes verwijst:(

kan jij mij alsjeblieft helpen ?

vidiii 07-05-09 19:13

ik heb hetzelfde probleem als die van iedereen.
heb de niewste update, maar mijn iphone werkt niet meer.
krijg alleen die ene usb-verbinding plaatje op het scherm
heb recover-mode gedaan en ook de dfu


kan iemand mij aub helpen ?:(

Michael 07-05-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vidiii (Bericht 284324)
ik heb alles gedaan wat jij allemaal heb geschreven.
Ik heb hem eerst recovered deed ie njiet en daarna ook in DFU mode gezet
en dat deed ie ook niet.

Ik moet nu eigenlijk weten wat mijn 1ste stap is wat ik moet gaan doen.
Mijn iphone 3g 16gb de firmware is gewoon orgineel 2.2
Verder heb ik niks gedaan, ik kan nu helemaal niks met mijn iphone
hij geeft alleen maar die usb-kabel die naar itunes verwijst:(

kan jij mij alsjeblieft helpen ?

Druk 15 seconden op de home en sleepknop en daarna de iPhone weer aanzetten met de sleepknop. Zo kan de iPhone resetten en zou het weer moeten doen.

palantir 07-05-09 21:01

Pfff. I heb hier dus ook uren mee zitten prutsen. iPhone 3.0 bleef maar rebooten naar Recovery mode (paars scherm met 'connect to iTunes' logo). Uiteindelijk heb ik op mijn iMac Leopard opnieuw geinstalleerd op een externe disk, om weer een pre-10.5.6 versie te hebben en een oude iTunes (7.4.2 stond op de DVD). iTunes gestart, iPhone geconnecteerd en zonder enige restore of wat dan ook was mijn iPhone ineens weer 'normaal'.

vidiii 07-05-09 21:03

Dan doet ie het nog steeds, en had dat al uitgeprbeert, het heeft tottaal geen effect, als ik de dmu mode doe, is ie helemaal zwart, ( dat klopt )
en daarna was ie wit, en kwam de apple logo weer, maar tijdens herstellen, was ie weer bij de 50% weer vastgelopen ( eror 1013 )

ButcherJF 07-05-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vidiii (Bericht 284399)
Dan doet ie het nog steeds, en had dat al uitgeprbeert, het heeft tottaal geen effect, als ik de dmu mode doe, is ie helemaal zwart, ( dat klopt )
en daarna was ie wit, en kwam de apple logo weer, maar tijdens herstellen, was ie weer bij de 50% weer vastgelopen ( eror 1013 )

Heb je al geprobeerd om na die foutmelding QuickPwn te starten? In de handleiding van QuickPwn staat nl. iets van 'accept the error and run QuickPwn'.
Evt. met behulp van een USB-hub gezien het feit dat je met OSX werkt.

vidiii 07-05-09 23:53

wat is quikpwn dan ?

ButcherJF 08-05-09 08:28

Zoeken naar: quickpwn, daarmee kun je je iPhone jailbreaken. Lees je eens rustig in zou ik zeggen.

vidiii 08-05-09 08:48

is dat niet unlocken van je iphone, maar dat wil ik helemaal niet.
Want dan heb ik geen garantie meer,

andere mensen hebben me deze adviezen gegeven":

- synchronisiren met itunes 7.4 ( oude versie
en dan de iphone gaa herstellen


- Of iphone firmware 2.2 installeren < ik weet niet of dit illegaal is :(

ButcherJF 08-05-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vidiii (Bericht 284478)
is dat niet unlocken van je iphone, maar dat wil ik helemaal niet.
Want dan heb ik geen garantie meer,

andere mensen hebben me deze adviezen gegeven":

- synchronisiren met itunes 7.4 ( oude versie
en dan de iphone gaa herstellen


- Of iphone firmware 2.2 installeren < ik weet niet of dit illegaal is :(

Neen, dat is niet unlocken. Dat doe je met Yellowsn0w.
Hoewel in je profiel staat dat je een iPhone 2g hebt, spreek je in een eerdere post over een 3G. Nogmaals: probeer nu gewoon even QuickPwn, wie weet is daarmee je probleem al opgelost.

vidiii 08-05-09 16:51

Ik heb al mijn iphone opgestuurt bij t-mobile,:(
maar had jij dit 1013 error code ook.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.