iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Error 1013 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/34022-error-1013-a.html)

Timmeh_ 14-09-09 16:42

// Diverse discussies samengevoegd.

nold 06-11-09 00:59

Hej,

Ik zal proberen uit te leggen wat er bij mij aan de hand is..

Ik heb een probleem met het herstellen van mijn iphone. als ik hem herstel dan krijg ik op het laatste moment de error 1013 te zien.

Toen ging ik blackrain erop zetten en toen kwam ik weer bij het home menu maar hij vond geen signaal en geen Wi-Fi heeft ook geen imei ect.

Toen had ik blackrain eraf gehaald en weer naar itunes gegaan, iphone opnieuw een naam gegeven. en hij zette hem automatisch om naar Nederlands.

Toen heb ik hem hersteld met iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw.

Gaf die helaas weer de error 1013.

iemand die mij verder wil helpen?

Thnx

Arnold

Alfi 09-11-09 17:52

Als je geen IMEI Wi-Fi en bluetooth hebt, dan is je baseband of je bootloader eraan.

Ofwel, je hebt nu een mooi uitziende baksteen. :(

Er is geen enkele mogelijkheid om de baseband of bootloader te herstellen. Mocht iemand een mogelijkheid ontdekken hou ik me van harte aanbevolen want ik heb hier nog steeds een 16GB 3G liggen zonder baseband.

Alfi

nold 09-11-09 18:03

hej,

Ik vraag het me af ik heb dit namelijk eerder gehad toen heb ik het door een telefoon zaakje laten doen die had weer iemand die er wel handig mee was.. maar hem was het gelukt..

een maand had die het vol gehouden. maar die gast deed het ook zwart dus denk niet dat die het nog een keer doet.. maar wil wel weten hoe die gast het heeft gedaan vandaar dat ik er zelf een beetje in ga verdiepen.

Maar hij heeft het gedaan dus het moet op te lossen zijn;)
Hij ging wel weer uit het niets terug naar deze error ik had er 5min. geleden mee gebeld en toen zei die Herstel vereist. ik herstellen weer die error 1013:P

Ik ga het oplossen voel het:P

jck 30-11-09 21:09

Kan me iphone niet meer restoren (1013)
 
Hallo allemaal,
Ik had me iphone 3gs 16gb perongeluk geupdate naar 3.1.2 ,maar tijdens het updaten kwam er een foutmelding te staan in itunes (foutmelding 1013). Heb al van alles geprobeerd, heb nu een schermpje met het itunes plaatje met een usbkabel. Heb de iphone nu gewoon gejailbreakt ,maar Wi-Fi en bluetooth is dan helemaal grijs en bij de modemfirmware staat ook helemaal niks. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Alvast bedankt

WDS001 30-11-09 21:10

//Discussies samengevoegd.

jck 04-12-09 22:49

Niemand ? Me iPhone is nog steeds onbruikbaar :(

WDS001 13-12-09 13:58

Probeer je iPhone in DFU te zetten en herstel hem nogmaals.

jck 13-12-09 18:08

Net even geprobeerd, helaas wederom foutmelding 1013.

WDS001 13-12-09 18:10

Dus de iPhone wordt herstelt maar je kan geen gebruik meer maken van Wi-Fi of Bluetooth? Voor de rest werkt alles wel? Herstel je naar een customfirmware of naar een officiële firmware?

jck 13-12-09 18:15

Krijg de iphone pas werkend als ik de iphone met itunes logo scherm jailbreak met blackrain, maar dan kan ik Wi-Fi, bluetooth en de telefoonfunctie niet gebruiken. De baseband, imeinummer ect krijg ik ook niet te zien.

Als ik het herstel naar een lagere firmware komt er te staan: 'this device isn't eligible ... '

De Generaal 13-12-09 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393375)
Krijg de iphone pas werkend als ik de iphone met itunes logo scherm jailbreak met blackrain, maar dan kan ik Wi-Fi, bluetooth en de telefoonfunctie niet gebruiken. De baseband, imeinummer ect krijg ik ook niet te zien.

Als ik het herstel naar een lagere firmware komt er te staan: 'this device isn't eligible ... '

Ik snap niet dat je iPhone telkens jailbreakt. Als je je iPhone hebt hersteld via DFU, gaat deze dan niet meer aan wil je zeggen?

jck 13-12-09 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 393376)
Ik snap niet dat je iPhone telkens jailbreakt. Als je je iPhone hebt hersteld via DFU, gaat deze dan niet meer aan wil je zeggen?

Als ik de iphone probeer te herstellen in DFU komt er foutmelding 1013 te staan in itunes. Daarna springt de iphone weer naar het scherm met itunes + usbkabel.

Dat van jailbreak had ik zelf een keer geprobeerd om te kijken of ik de iphone weer werkend kon krijgen. Maar helaas kan ik dan veel functies niet meer gebruiken zoals Wi-Fi,bluetooth en de telefoonfunctie.

WDS001 13-12-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393379)
Als ik de iphone probeer te herstellen in DFU komt er foutmelding 1013 te staan in itunes. Daarna springt de iphone weer naar het scherm met itunes + usbkabel.

Dat van jailbreak had ik zelf een keer geprobeerd om te kijken of ik de iphone weer werkend kon krijgen. Maar helaas kan ik dan veel functies niet meer gebruiken zoals Wi-Fi,bluetooth,telefoneren.

En als je herstelt in [wiki]Recovery Mode[/wiki]? Of lukt dat niet?

jck 13-12-09 18:31

Zal het even proberen . En nu hopen dat het lukt...

De Generaal 13-12-09 18:35

Error 1013 een baseband error is, oftewel een error die voorkomt als je probeert te downgraden. Op welke baseband zat je het laatst toen de iPhone nog gewoon werkte (welke firmware kan ook)?

jck 13-12-09 18:49

Herstellen in recorvery mode lukt niet, krijg ik weer fout 1013 . (de iphone staat de hele tijd al op de recorvery mode, itunes met kabel)

Ik zat volgens mij op firmware 3.1

De Generaal 13-12-09 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393392)
Herstellen in recorvery mode lukt niet, krijg ik weer fout 1013 . (de iphone staat de hele tijd al op de recorvery mode, itunes met kabel)

Ik zat volgens mij op firmware 3.1

Probeer dan eens te herstellen via een 3.1 custom.. Ben je afhankelijk van je unlock dan moet je die MET activatie pakken en anders ZONDER activatie.

Dus in iTunes, SHIFT + herstellen en dan het gedownloade bestand kiezen.

jck 13-12-09 19:40

Krijg nu foutmelding 1604. :confused:

WDS001 13-12-09 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393422)
Krijg nu foutmelding 1604. :confused:

Die foutmelding kan je oplossen met iReb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.