iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36082-pwnage-3-0-voor-fw-3-0-verzameltopic.html)

arw 21-06-09 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arw (Bericht 304891)
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een heerlijke zondagochtend vraag waar ik hoop een uitgebreid antwoord op te krijgen, want ik maak me een beetje zorgen. Ik heb mijn iphone 16 gb wit gejailbreakt met PWnage. Helemaal goed gegaan en ik ben helemaal happy, alles aangepast wat ik graag wou mijn dingen geinstaleerd wat ik graag wilde. Kortom het is nu echt mijn iphone special made.

Maar nu zit ik met het volgende probleem ik hang hem dagelijks aan itunes en laat hem een backup maken, dit gaat altijd perfect. Maar stel je nu eens voor mijn iphone crasht ...... Oke ik hang hem aan itunes laad mijn PWnage bestand weer en herstel hem dan zet ik mijn backup terug heb ik dan alles er weer op staan: Alle instellingen die ik via cyndia veranderd heb , staan al mijn programma er weer op die ik via cyndia gedownload heb ?

Ik heb zo vreemd voorgevoel van niet moet ik een backup gaan maken ? En hoe doe ik dat het beste, is er een mogelijkheid om de backup door mijn time machine te laten doen ? Maar dan de laatste vraag als ik hem dan hersteld heb hoe zet ik dan alles weer terug ?

Ik hoop dat iemand mij uitgebreid antwoord kan geven alvast bedankt op deze mooie zondag morgen.

Gr ARW


niemand ?????

Bimmer 21-06-09 11:19

Wat is je vraag nou precies? Hoe je Cydia apps moet backuppen? Dan kon onder 2.x met Aptbackup (of Appbackup, ik haal die altijd door elkaar) maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die nog niet met 3.x werkt.

arw 21-06-09 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer (Bericht 305003)
Wat is je vraag nou precies? Hoe je Cydia apps moet backuppen? Dan kon onder 2.x met Aptbackup (of Appbackup, ik haal die altijd door elkaar) maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die nog niet met 3.x werkt.

Heb ik hem zo uitgebreid opgeschreven ?? Ik bedoel ja ik kan het niet anders opschrijven dan op de vorige bladzijde 30

Wie kan mij advies geven ???

Timmeh_ 21-06-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arw (Bericht 304891)
Maar nu zit ik met het volgende probleem ik hang hem dagelijks aan itunes en laat hem een backup maken, dit gaat altijd perfect. Maar stel je nu eens voor mijn iphone crasht ...... Oke ik hang hem aan itunes laad mijn PWnage bestand weer en herstel hem dan zet ik mijn backup terug heb ik dan alles er weer op staan: Alle instellingen die ik via cyndia veranderd heb , staan al mijn programma er weer op die ik via cyndia gedownload heb ?

Als je iPhone crasht en je moet herstellen ben je sowieso je jailbreak/Cydia kwijt samen met de instellingen die je via Cydia hebt veranderd. Apps die je via Cydia hebt geïnstalleerd moet je dan weer opnieuw installeren. Een back-up in iTunes staat hier los van, dat kan je dus gewoon doen.

Voor meer informatie over jailbreaken zie de wiki:begrippen of kijk even rond op het forum ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mart-in (Bericht 304970)
Is er misschien een website die bijhoudt welke Jailbreak applicaties de komende tijd gaan werken onder OS 3.0?

Hier is gister een nieuwsbericht over geschreven:
Welke Cydia/Icy-applicaties zijn compatibel met OS 3.0? [jailbreak] > Nieuws > iPhoneclub.nl

Bimmer 21-06-09 12:32

Citaat:

Heb ik hem zo uitgebreid opgeschreven ??
Uitgebreid ja, maar niet duidelijk (voor mij). Sowieso lekker concreet en bondig houden.

arw 21-06-09 13:15

kunnen we nou niemand helpen hier, denk ook eens aan mensen die het niet zo goed snappen !!!

Timmeh_ 21-06-09 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arw (Bericht 305188)
kunnen we nou niemand helpen hier, denk ook eens aan mensen die het niet zo goed snappen !!!

Wat snap je dan niet aan mn antwoord op je vraag?

McDutchy 21-06-09 14:35

Handleiding voor 3g os 3.0 + Jailbreak (T-Mobile ned.)
 
Wie wil dit aanvullen?

Itunes: Aan/Uit?


Stap 1
Download PwnageTool 3.0

Stap 2
open> klik "ok"

Stap 3
Klik >Expert Mode, Iphone 3g, verder.

stap 4
Selecteer de firmware

stap 5
Klik:

General > verder
-Activate the phone Aan/Uit?
Aan voor:....?
Uit voor:....?

-Enable baseband update Aan/Uit?
Aan voor:....?
Uit voor:....?

-Root partition size xxx MB ?
Meer of minder dan 511 MB, waarom?


(Verder, verder, verder)
Custom logos settings

Bootlogo Aan/uit
Aan voor de annanas
Uit voor de appel ?

De rest is wel duidelijk :)

DouweM 21-06-09 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McDutchy (Bericht 305279)
Wie wil dit aanvullen?

Itunes: Aan/Uit
Maakt niet uit


Stap 1
Download PwnageTool 3.0

Stap 2
open> klik "ok"

Stap 3
Klik >Expert Mode, Iphone 3g, verder.

stap 4
Selecteer de firmware

stap 5
Klik:

General > verder
-Activate the phone Aan/Uit?
Aan voor onofficiele SIM?
Uit voor officiele SIM (T-Mobile)?

-Enable baseband update Aan/Uit?
Aan voor officiele SIM (T-Mobile)?
Uit voor onofficiele SIM?

-Root partition size xxx MB ?
Meer of minder dan 511 MB, waarom?
Maakt niet zo heel veel uit. Gaat om de ruimte die aan Cydia en andere jailbreakapps wordt toegewezen.


(Verder, verder, verder)
Custom logos settings

Bootlogo Aan/uit
Aan voor de annanas
Uit voor de appel

De rest is wel duidelijk :)

Aangepast :-)

McDutchy 21-06-09 14:52

Laatste vraag. Ben ik mijn gegevens kwijt?

Dankje DouweM, :)

DouweM 21-06-09 14:54

Ja, direct na het jailbreaken wel. Maar daarna kun je natuurlijk weer synchroniseren.

McDutchy 21-06-09 15:00

ik doe denk ik toch 2084 MB, met het oog op TomTom (heb toch zat)

DouweM 21-06-09 15:01

Waar doe je 2048MB?

McDutchy 21-06-09 15:03

Root partition size (standaard 511MB)

DouweM 21-06-09 15:06

Wat heeft dat dan met TomTom te maken?

McDutchy 21-06-09 15:08

Weet ik eigenlijk niet.
Ik dat wellicht handig als er kaarten in cydia komen.

Of kan ik beter toch 511MB aanhouden

DouweM 21-06-09 15:14

Die kaarten komen dan volgens mij niet op de rootpartitie terecht.

Moesje18 21-06-09 15:43

Begin toch wel een beetje bang te worden dat Apple het Dev-team heeft verslagen, en nog langer geen ultrasn0w uitkomt. Hoop dat ik het mis heb!

DouweM 21-06-09 15:44

Hoezo? Ze hebben de basis al af, maar moeten nog wat bugs fixen, en natuurlijk testen of alles echt werkt. In ieder geval, zo begrijp ik het ;-)

Moesje18 21-06-09 15:47

Dat misschien wel. Maar ze hadden het vrijdag al belooft, en ze blijven het nu uitstellen. Moet dan toch wel wat gruwelijk mis zijn of ze zijn nog met iets anders bezig (Quickpwn??)..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.