iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36082-pwnage-3-0-voor-fw-3-0-verzameltopic.html)

rborgman 07-07-09 13:33

Geen telefoonverbinding na ultrasn0w (verkeerde baseband?)
 
Dit stukje tekst heb ik uit: iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS > iPhone Jailbreak en Unlock > Keuzehulp Jailbreak en Unlock
iPhone 3G > Unlock (FW 3.x)

"Na het uitvoeren van de instructie heb je een iPhone die je op alle GSM-netwerken kunt gebruiken. Voordat je kunt beginnen moet je echter eerst je iPhone jailbreaken en zorgen dat baseband (=modemfirmware) 04.26.08 aanwezig is. Dat betekent dat je via de laatste versie van iTunes een upgrade naar firmware 3.0 moet maken en daarna met redsn0w (of Pwnage Tool) een jailbreak moet uitvoeren."

redsn0w heb ik uitgevoerd, maar de modemfirmware geeft 05.08.01

ultrasn0w via cydia heb ik uitgevoerd, maar ik krijg geen telefoonverbinding (alleen lage streepjes links boven...)

kan dat te maken hebben met de afwijkende firmware?

Ik heb de hele beschreven redsn0w procedure 3x gedaan op de .ipsw die van apple komt ( dus degene die in het iTunes bestandenpad al op je harde schijf staat )

PS dit is voor de iPhone 3G van mijn dochter, heb zelf een 2G zoals in mijn profiel staat

ButcherJF 07-07-09 18:40

De baseband zal de bottleneck zijn, die is van de beta 3.1. Kennelijk is die beta er op gezet ooit?
Voor zover ik weet is die baseband ook niet te downgraden, tenzij je bootloader 5.8 is. Dan zul je trouwens wel eerst terug moeten naar 2.2.1 of eerder om eea uit te zoeken. Met een beetje mazzel en moeite zou je dan alsnog kunnen jailbreaken en unlocken.

rborgman 07-07-09 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 319943)
De baseband zal de bottleneck zijn, die is van de beta 3.1. Kennelijk is die beta er op gezet ooit?
Voor zover ik weet is die baseband ook niet te downgraden, tenzij je bootloader 5.8 is. Dan zul je trouwens wel eerst terug moeten naar 2.2.1 of eerder om eea uit te zoeken. Met een beetje mazzel en moeite zou je dan alsnog kunnen jailbreaken en unlocken.

Ik heb de iPhone paar dagen geleden van iemand gekocht. Er stond toen 3.0 op, maar diegene kan dus 3.1 beta erop hebben gezet en er weer afgehaald:mad:
Hoe kom ik erachter wat voor versie van bootloader ik heb? En als dat 5.8 is, hoe kan ik de baseband downgraden? Ik inmiddels wel gezocht op het forum maar kan daar geen goed antwoord op vinden (in de wiki's over bootloader en baseband staat het volgens mij in ieder geval niet...)

Dit is dus een serieus probleem waar blijkbaar nog niet veel mensen mee te maken hebben gehad.

ButcherJF 08-07-09 07:13

Je zou deze handleiding kunnen volgen. Die is weliswaar voor de 2G, maar als je de juiste firmware (dus voor de 3G) gebruikt zal dit ook voor de 3G werken ws. Er staan zelfs 2 opties in. Daarmee zit je dan weer op 2.x
Installeer vervolgens uit Cydia FuzzyBand Downgrader, die geeft aan wat je bootloader is en, met een beetje mazzel (want je moet hooguit bl 5.(0)8 hebben) wordt je baseband gedowngrade. Als je die mazzel hebt -duimen!- kun je vervolgens weer naar 3.0 en de hele riedel doen voor de jailbreak en unlock. Ik duim met je mee....

rborgman 08-07-09 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 320323)
Je zou deze handleiding kunnen volgen. Die is weliswaar voor de 2G, maar als je de juiste firmware (dus voor de 3G) gebruikt zal dit ook voor de 3G werken ws. Er staan zelfs 2 opties in. Daarmee zit je dan weer op 2.x
Installeer vervolgens uit Cydia FuzzyBand Downgrader, die geeft aan wat je bootloader is en, met een beetje mazzel (want je moet hooguit bl 5.(0)8 hebben) wordt je baseband gedowngrade. Als je die mazzel hebt -duimen!- kun je vervolgens weer naar 3.0 en de hele riedel doen voor de jailbreak en unlock. Ik duim met je mee....

Bedankt voor het meedenken en meeleven, maar de downgrade naar 2.x is niet gelukt. De foutmeldingen vlogen om m'n oren. Ik heb er inmiddels zoveel tijd in zitten dat ik van ellende maar een officiele unlock bij T-Mobile heb geregeld voor 120 euri:mad: Ik heb meer te doen dan het hele forum meerdere malen doorspitten en van alles uitproberen...

Daarmee is het verhaal nog niet klaar, want restoren via iTunes naar officiele 3.0 (in DFU want normaal lukt het helemaal niet) geeft altijd een 1015 error en dan komt de iphone in de bekende itunes logo + usb stekker scherm. Daar kom ik dan alleen nog uit via de eerste stap in quickpwn (en dan niet verder jailbreaken)
Ook lijkt de boel wat instabiel door die te hoge 3.1 baseband (geen Wi-Fi connectie bijv) Het gekke is dat ik wel Wi-Fi had na de jailbreak met redsn0w. Dat ga ik toch nog maar installeren en kijken of dat helpt.

Laat dit een waarschuwing zijn voor de kopers van gebruikte iPhones: check direct de baseband via het Instellingen scherm (Algemeen/Info)!

Als er iemand heb zitten rommelen met de 3.1 beta dan ben je de klos:(

Nu maar afwachten wanneer 3.1 officieel uitkomt...

eurobrowser 10-07-09 12:21

Error 1604, maar alleen met Custom FW
 
Beetje raar iets hier. Als ik mijn Belgische (sim-lock vrije) iPhone 3G 16GB aansluit in DFU mode, dan geberud er het volgende:

1) iPhone gevonden in herstel mode
2) ik kies de customs FW (Standaard pwoned 3.0 Jailbreak only)
3) Software controleren en uitpakken... iphone wordt voorbereid....
4) na 10 minuten voorbereiden... error 1604

Heb ik op 2 macs en een windows machine.

Als ik de officiele FW 3.0 eropzet... loopt ie als een zonnetje, activeert, etc...

Iemand ervaring hiermee... misschien zelfs een oplossing?

aanvulling: andere iPhone Belgisch 3G 16GB... geen probleem. Met beiden alles hetzelfde, zelfde aankoop datum, serie, zelfde FW updates gehad, etc.... erg raar allemaal.

Michael 10-07-09 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eurobrowser (Bericht 321726)
Beetje raar iets hier. Als ik mijn Belgische (sim-lock vrije) iPhone 3G 16GB aansluit in DFU mode, dan geberud er het volgende:

1) iPhone gevonden in herstel mode
2) ik kies de customs FW (Standaard pwoned 3.0 Jailbreak only)
3) Software controleren en uitpakken... iphone wordt voorbereid....
4) na 10 minuten voorbereiden... error 1604

Heb ik op 2 macs en een windows machine.

Als ik de officiele FW 3.0 eropzet... loopt ie als een zonnetje, activeert, etc...

Iemand ervaring hiermee... misschien zelfs een oplossing?

aanvulling: andere iPhone Belgisch 3G 16GB... geen probleem. Met beiden alles hetzelfde, zelfde aankoop datum, serie, zelfde FW updates gehad, etc.... erg raar allemaal.

Je iPhone staat dan niet goed in dfu en kan daardoor niet goed communiceren met je PC

Hisense 13-07-09 13:29

Goedenmiddag, sinds een paar dagen heb ik problemen met video's afspelen op mijn iphone 3g jailbreak ultrasnow / redsn0w. Geen enkele site speelt meer een video af, daarvoor in de plaats krijg ik een witscherm met getallen en letters. Iemand een idee om dit op te lossen?!?!

Dark-Link 16-07-09 16:00

ik post hier omdat wanneer ik een nieuwe topic wil maken ik altijd de melding: "You must select a thread prefix." krijg terwijl er verder niks staat waar ik dat kan selecteren ofzo.. -.-

Mijn iPhone 3G is al gejailbreaked en ik loop nog steeds op firmware 2.2.1 .
Ik vraag me af wat er gebeurd als ik nu update naar firmware 3.0 . hou ik dan al mijn apps en contactgegevens, notes etc. (ook de gejailbreakte apps enzo) of word het gehele geheugen gereset? Moet ik mss zelfs eerst het geheugen resetten en dan updaten omdat mijn telefoon gejailbreaked is? Als iemand me kan helpen graag :)

thnx

pattaya 19-07-09 09:26

Weet iemand wanneer quickpwn jailbreaken uit komt of er al is:confused:ik heb iphone 3g met 3.0.

DouweM 19-07-09 11:24

Die komt niet meer... Redsn0w heeft QuickPwn vervangen.

pattaya 19-07-09 13:37

douwem,waar kan ik die downloaden,Redsn0w??en is hij moeilijk??dankje.

DouweM 19-07-09 13:55

De site van het Dev Team: blog.iphone-dev.org/

iScorpio 19-07-09 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pattaya (Bericht 326443)
douwem,waar kan ik die downloaden,Redsn0w??en is hij moeilijk??dankje.

Probeer het hier eens ;)

De zoekoptie op dit forum werkt echt!

Lennard.. 19-07-09 23:51

Kan ik na het Jailbreaken mijn FW nog updaten, heb van iemand gehoord dat dit niet meer mogelijk is?

pattaya 20-07-09 05:47

douwem,sinds ik mijn iphone 3g 3.0 heb gejailbreak crash cydia hij heeft het maar twee keer gedaan weet niet wat er aan de hand is,en even iets anders voor dat ik gejailbreak had deden sommige apps het niet bijvoorbeeld het journaal.Ik heb 3.0.met jailbreak.nog bedankt voor het uitleg van het jailbreaken.

MikeyMike 27-08-09 13:52

hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 3G 16 GB welke officieel door TM simlockvrij is gemaakt.
Dan ik mijn iPhone jailbreaken met PWNAGE 3.0 zonder dat ik problemen krijg. Ik lees nl onderstaand:

PwnageTool werkt WEL op de eerste generatie iPhone, de iPod touch 1G en de iPhone 3G (maar pas op bij iPhone 3G’s die van oorsprong een simlock hadden, zie hierboven).

Graag hoor ik van jullie.

juliens666 06-09-09 10:41

kun je niet gewoon restore jailbreaken zoals bij 2.2.1 dat je gewoon de custom firmware download en shift restore de custom firmware selecteerd en daar is je jailbreak weet iemand of dit ook kan met 3.0.1 ?

AppA 06-09-09 13:14

Hallo,
Dit is de status van mijn Iphone:
iPhone 3G 8GB [FW: 2.2.1] [Jailbreak: Ja]
Ik heb hem ooit dus met quickpwn gejailbreaked. Omdat veel mensen hun telefoon in een nét iets andere situatie hebben dan ik weet ik niet precies hoe ik kan upgraden naar 3.0 Kan iemand mij vertellen welke tool ik nou precies nodig heb?
Bij voorbaat dank.

Timmeh_ 07-09-09 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppA (Bericht 348015)
Hallo,
Dit is de status van mijn Iphone:
iPhone 3G 8GB [FW: 2.2.1] [Jailbreak: Ja]
Ik heb hem ooit dus met quickpwn gejailbreaked. Omdat veel mensen hun telefoon in een nét iets andere situatie hebben dan ik weet ik niet precies hoe ik kan upgraden naar 3.0 Kan iemand mij vertellen welke tool ik nou precies nodig heb?
Bij voorbaat dank.

RedSn0w, zie deze handleiding.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.