//

Jailbreak: Redsn0w versus Purplera1n

Jailbreak: Redsn0w versus Purplera1n discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik mis eigenlijk een vergelijking van de voor- en nadelen van beide werkwijzes. Voor zover ik zie is Purplera1n sneller en eenvoudiger en is Redsn0w ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-07-09, 13:03
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard Jailbreak: Redsn0w versus Purplera1n

Ik mis eigenlijk een vergelijking van de voor- en nadelen van beide werkwijzes. Voor zover ik zie is Purplera1n sneller en eenvoudiger en is Redsn0w beduidend complexer om uit te voeren.

Waar welke heeft de meeste voordelen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-07-09, 22:22
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

Moet zeggen dat ik (volgende week dinsdag mijn Iphone ) heel benieuwd naar ben, via het forum krijg je zoveel info dat je soms begin te twijfelen.

Ik wacht met spanning af

Groetjes Ed
  #3  
Oud 19-07-09, 23:46
Lennard.. Lennard.. is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik wil mijn iphone ook gaan jailbreaken, maar wil eigenlijk ook eerst de voor en nadelen zien.. Welk programma raden jullie aan? Ik denk zelf het meest aan Purplerain.
  #4  
Oud 20-07-09, 10:11
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Op mijn zoektochten vond ik deze site 3g[s] Jailbreak/Unlock Redsn0w vs. Purplera1n waar een hele discussie loopt over de verschillen tussen beide.


Volgens mij is de stand redsn0w - purplera1n : 1-2.
  #5  
Oud 20-07-09, 12:45
Lennard.. Lennard.. is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Kan ik na het Jailbreaken met Purpelera1n mijn FW nog updaten?
  #6  
Oud 20-07-09, 13:06
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard.. Bekijk bericht
Kan ik na het Jailbreaken met Purpelera1n mijn FW nog updaten?
Geen probleem. Heb trouwens beide methodes een aantal keer uitgevoerd en mijn ervaring is dat ik redsn0w ietsje stabieler vind, maar die liep op 2 toestellen een x vast (waiting for reboot) en Purplera1n ging goed, maar daarbij crashte Cydia op 1 toestel.
Ik zeg 2-1 voor redsn0w
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #7  
Oud 20-07-09, 20:11
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

Purplera1n als ik alles erover lees is het voor een eerste keer niet moeilijk te doen, bij Redsn0w moet je meer handelingen doen, iets wat opzich niet moeilijk lijkt.

Moet je bij allebei van de programma's toch eerst een stukje software veilig stellen, Get your 3GS iBSS certificate for possible jailbreak - Hackint0sh, of bij Redsn0w niet en bij Purplera1n wel of andersom?

Stel er loopt in het proces iets vast, is de Iphone (net als bij Ipod touch) altijd te herstellen? dus niet dat gelijk je Iphone de vuilnisbak in kan?
  #8  
Oud 20-07-09, 20:17
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Sprokholt Bekijk bericht
Purplera1n als ik alles erover lees is het voor een eerste keer niet moeilijk te doen, bij Redsn0w moet je meer handelingen doen, iets wat opzich niet moeilijk lijkt.
Purplera1n is inderdaad eenvoudiger. Je hoeft ook niet verschillende handelingen te verrichten.

Citaat:
Moet je bij allebei van de programma's toch eerst een stukje software veilig stellen, Get your 3GS iBSS certificate for possible jailbreak - Hackint0sh, of bij Redsn0w niet en bij Purplera1n wel of andersom?
Kan ook daarna.


Citaat:
Stel er loopt in het proces iets vast, is de Iphone (net als bij Ipod touch) altijd te herstellen? dus niet dat gelijk je Iphone de vuilnisbak in kan?
Kan probleemloos.
  #9  
Oud 20-07-09, 20:50
erwinKrol erwinKrol is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 39
Standaard

ik heb net een jailbreak gedaan met purplera1n en ik moet zeggen dat dit de makkelijkste jailbreak ooit is! werkt super, geen enkel probleem met cydia.
  #10  
Oud 20-07-09, 21:01
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

Geen probleem met dat er iets niet meer werkt of slecht ontvangst of geen provider meer?

Lastig dit om straks een keuze te maken welke ik zou nemen....


Overigs bekruipt mij het gevoel dat er zoiezo een probleem opdoekt want dinsdag mag ik verlengen maar T-mobile heeft ze niet in de store
  #11  
Oud 20-07-09, 21:08
erwinKrol erwinKrol is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 39
Standaard

goed bereik met bellen en Wi-Fi ook, dus geen problemen so far
  #12  
Oud 20-07-09, 21:10
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

ik moet zeggen dat ik t vrij eenvoudig vond met redsn0w, was anders dan bij de 3G, moest nu alleen maar de home-button ingedrukt houden..
Peace of cake.. Daarom heb ik niet eens meer aan purplera1n gedacht.. Maar ja, uiteindelijk leveren ze tzelfde resultaat op..
  #13  
Oud 22-07-09, 10:00
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

Purplera1n of Redsn0w na de reacties hier gelezen te hebben en wat ik allemaal zie op dit forum zou ik haast zeggen dat Purplera1n een voorsprong heeft.

Ik lees (of moet eroverheen kijken) dat je bij Redsn0w regelmatig geen provider ontvangst heb, dan unlocken en weer wel. Dit probleem lees ik eigenlijk niet bij Purplera1n.
  #14  
Oud 23-07-09, 11:11
Conspectus Conspectus is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard

Guys wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een iphone 3GS die nog gejailbreaked en unlocked moet worden (heb een t-mobile abbonnement). Nu wil ik mijn telefoon recoveren in itunes maar hij zegt dat ik niet de juiste firmware heb, terwijl ik de juiste wel heb gedownload op iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) (Comments). Wat kan ik doen??

HELP

thx gr COnspectus
  #15  
Oud 23-07-09, 11:17
erwinKrol erwinKrol is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 39
Standaard

@conspectus: gewoon restoren in iTunes en purplera1n gebruiken. Koekie eitje!
  #16  
Oud 28-07-09, 19:33
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

Ik heb zojuist mijn Iphone een jailbreak gegeven met Purplera1n en moet zeggen, mensekinderen wat is dat eenvoudig zeg

Echt ongelooflijk!

Petje af voor de makers
  #17  
Oud 28-07-09, 21:50
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Vraagje, sinds een paar dagen in het bezit van de 32GB variant, 3GS, T-Mobile Locked. Wil hem dus gaan jailbreaken/unlocken. Als ik dit doe ben ik dan ook al mijn apps kwijt die ik er al op heb gezet (en zo netjes heb onderverdeeld op div. pagina's in het springbord).

Weet nog niet welke ik zou moeten nemen, redsnow of die purplera. Heb nog nooit een iphone gehad e/o ge-unlockt / gejailbreakt. TomTommies kraken is geen probleem voor me, dus ik hoop dat het een beetje vergelijkbaar is.
  #18  
Oud 28-07-09, 22:50
Edward Sprokholt Edward Sprokholt is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 45
Standaard

@pebbie

Ik had ook nog nooit een jailbreak gedaan bij een Iphone, wel op een Ipod Touch en daar was ik een tijdje mee zoet geweest.

De Iphone die ik vanmiddag heb gedaan heb ik met Purplera1n gedaan en echt zo makkelijk, werkte in 1 keer en was in 5 minuten gepiept!

Wel ben je je programma's kwijt die je er nu op heb staan maar als je de Iphone weer synch heb je ze weer. Alleen niet zo mooi op je springbord helaas, maar dat kan je aanpassen
  #19  
Oud 30-07-09, 13:19
Chasinn Chasinn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 38
Standaard

Ik heb mijn iPhone 3GS geunlocked met Redsn0w. Daarmee kon ik hem ook simlock vrij maken. Vroeg mij af of dit ook mogelijk is met Purplera1n?
  #20  
Oud 30-07-09, 15:01
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward Sprokholt Bekijk bericht
Moet je bij allebei van de programma's toch eerst een stukje software veilig stellen, Get your 3GS iBSS certificate for possible jailbreak - Hackint0sh, of bij Redsn0w niet en bij Purplera1n wel of andersom?
Die bestandjes had je toch pas nodig voor een JB op 3.1?????
Anders is dat misschien een reden dat de JB niet zo goed werkte op mijn iphone 3GS..???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Purplera1n Jailbreak 3gs 3.1.3 xKocer Archief 4 22-04-10 12:13
iphone 3gs jailbreak met purplera1n poncke Archief 4 24-10-09 20:48
iPhone: jailbreak met purplera1n werkt niet... Orpheo Jailbreak 2 14-09-09 07:58
iPhone: Jailbreak 3.0 Purplera1n, hoe nu verder met 3.0.1??? nellis Jailbreak 1 07-09-09 00:09
Jailbreak met purplera1n en fw 3.0.1 ?? Jane_1983 Archief 5 26-08-09 11:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.