Downgrade voor 2G Baseband mogelijk! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist vond ik het volgende, hoopgevende nieuws voor mensen met een iPhone 2G die per ongeluk naar FW 3.1 zijn gestapt, en nu hun telefoon ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Downgrade voor 2G Baseband mogelijk!
Zojuist vond ik het volgende, hoopgevende nieuws voor mensen met een iPhone 2G die per ongeluk naar FW 3.1 zijn gestapt, en nu hun telefoon niet meer kunnen gebruiken.
Downgrade iPhone 2G, 3G and 3GS From 3.1 To 3.0 Firmware Citaat:
Handleiding (NL) 1) Installeer Itunes 7.6.2.9 (Download iTunes 7.6.0.29 - Old Version.com) 2) Verbind je iPhone met je computer, en breng hem in DFU-mode (https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html - VIDEO: YouTube - How to put your iPhone in DFU mode 3) Houdt SHIFT (windows) of ALT (Mac) ingedrukt en druk op 'Herstel' 4) Zoek de 1.1.4 FW op die je hebt gedownload (http://appldnld.apple.com.edgesuite....2_Restore.ipsw ) 5) Het herstel zal mislukken met een 1015 error ('Baseband + firmware horen niet bij elkaar') 6) Start ZiPhone 3.0 (ZiPhone Download Server - IPhone and IPod Touch Software) en kies voor 'Restart in Normal Mode' 7) Kies voor 'Downgrade Bootloader' 8) Kies voor JailBreak / Activate / Unlock SIM-Lock Dit is slechts gemeld door 1 persoon, maar zeker het proberen waard... Meld hier of het gelukt is! Na dit alles kun je de voorzichtige instructies volgens zoals hier gemeld op het forum, om alsnog veilig naar 3.1 te stappen, mét behoudt van unlock.
iPhone 3g 8GB icm Hi & Eindeloos Online (origineel simlock vrij, Tjechië) Laatst gewijzigd door icerunner; 17-09-09 om 17:58. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Houd er wel rekening mee dat het gebruik van ZiPhone op dit forum sterk wordt afgeraden!!! Het heeft vaak slechte consequenties voor je iPhone.
|
|||
|
|||
Het is dan ook bedoeld voor mensen die hun iPhone überhaupt niet meer als telefoon kunnen gebruiken... weinig over om te verliezen, zogezegd Maar inderdaad, waarschuwing is nooit weg.
|
|
||||
|
||||
Hoe kan je nou je unlock verliezen als je een custom firmware gebruikt of PwnageTool? Zijn er mensen dan die klakkeloos de officiele FW van Apple op hun 2G zetten ofzo?
Lezen die dit forum niet? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ahja, en 1 iemand hier had de pech dat zijn 11-jarige dochter heel enthousiast de telefoon alvast was gaan updaten voor papa |
|
|||
|
|||
Zou heel hoopgevenz zijn indien er bij de 2G inderdaad een upgrade zou zijn van de baseband maar dit is niet het geval. Bij een 2G blijft de baseband na update fw3.1 gewoon hetzelfde bij mijn weten.
|
|
|||
|
|||
iTunes herkent mn iPhone wel, maar geeft er niets van weer :s Ik kan dus ook niet op 'herstel' klikken. Ook als ik mijn iPhone in DFU-mode zet geeft iTunes een foutmelding
Ben het zowat stilletjes aan beu. |
|
||||
|
||||
Deze handleiding raad ik zeer af om te gebruiken en ik overweeg zelfs om hem weg te halen. De baseband van de 2G modellen is sinds firmware 2.0 niet meer veranderd. Er is geen enkele reden om terug te gaan naar firmware 1.1.4. Bovendien is Ziphone eerder een baseband killer dan fixer.
Als je 2G model niet meer unlocked is en je krijgt hem niet meer werkend kun je beter een topic openen op de IPC en dan zijn er genoeg experts die je kunnen helpen ermee.
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS: Baseband 5.13.04 downgrade? | Nurves | Unlock | 1 | 03-08-10 00:13 |
Downgrade baseband echt niet mogelijk? | Tommienbp | Jailbreak | 2 | 13-05-10 12:04 |
iPhone 3G: Downgrade baseband | praatpaal | Unlock | 9 | 21-09-09 15:58 |
baseband downgrade? | _GdR_ | Archief | 9 | 10-02-09 08:05 |
|
|