3G, geen firmware op telefoon na fout in Itunes discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag allemaal, Ik heb een ontzettend stomme fout gemaakt, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoor dan ook graag jullie adviezen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
3G, geen firmware op telefoon na fout in Itunes
Goedendag allemaal,
Ik heb een ontzettend stomme fout gemaakt, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoor dan ook graag jullie adviezen over hoe ik mijn probleem kan oplossen. Het verhaal is als volgt: In augustus heb ik uit Amerika een Iphone 3G 16GB meegekregen. Hier zat destijds een simlock AT&T op. Deze heb ik gejailbreaked en simlockvrij gemaakt (via RedSnow, Cydia). Alles werkte prima. Toen kwam Itunes met een Update, de 3.1 firmware. Oliedom als ik was heb ik deze update gedraait, waarna hij niet meer simlockvrij was. Ik heb toen via Itunes (9.0) geprobeerd om de 3.00 firmware terug te zetten. Tijdens het terugzetten kreeg ik de foutmelding: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015). Nu deed hij niets meer. Toen heb ik op 'herstellen' in Itunes gedrukt. Het scherm dat ik nu krijg is: No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN Lock to activate iPhone. Als ik mijn normale HI-simkaart erin stop, doet hij niets. Een t-mobile simkaart werkt ook niet. Ik vermoed dus dat ik weer de AT&T simkaart er in moet doen, maar deze heb ik niet meer. Ik heb ook al geprobeerd hem nu met RedSnow opnieuw te jailbreaken, maar ook dit werkt niet. Ook Iliberty+ kan hem niet activeren, omdat hij dan in de 'normal' mode moet staan, en hier kan ik niet eens inkomen. Wie weet wat ik nu moet doen? Ik ben ten einde raad.... Laatst gewijzigd door Vlugge; 01-10-09 om 20:16. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je een 3G hebt (geen 3GS) en je hebt niet geupdate naar 3.1 kan je volgens mij met pwnagetool je telefoon jailbreaken en unlocken.
|
|
|||
|
|||
Dat is dus helaas het probleem, ik heb hem wel geupdate naar 3.1... maar er staat nu volgens mij helemaal geen firmware meer op.
|
|
|||
|
|||
Asl je naar custom 3.1 firmware gaat dan daar ff het goede bestand download en dan met dat bestand herstellen als ie het dan doet is ie ook gejailbreak enzovoort
|
|||
|
|||
Hoe kan ik dit doen..? Ik heb al geprobeerd de normale 3.1 firmware erop te zetten via Shift+herstellen in iTunes.
|
|
||||
|
||||
Je moet ook niet de "normale" firmware nemen, maar de custom firmware (met activatie en Cydia). Deze is nl. al ge-jailbreak'ed. Proberen zou ik zeggen.
Voor de custon firmware klik je op linkje #2 uit dit draadje : https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html Sla die ergens op en kies die dus als je gaat shift-restoren. Succes !! Oh, en pas even je gegevens aan, want je zit dus nu op 3.1 en niet meer op 3.0 ;-) |
|
|||
|
|||
zelfde probleem bij mij hier, alleen ik had hem van te voren niet geupdate maar hij zei spontaan toen ik hem aan de pc hing no valid simcard, vreemd voorval dus, en ik weet niet hoe ik het kan herstellen. ik heb een iphone 3gs uit amerika van at&t.
heb nog wel een simkaart at&t maar ook dat helpt niet. kan iemand mij hierbij helpen? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dit is wel zo net naar de tipgever, als anderen in het zelfde schuitje hebben er ook wat aan! |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Dit heb ik gedaan, want ik wist nog hoe dit werkte van de 3.0 firmwareversie (ik heb precies dezeldfe stappen ondernomen als toen met de 3.0 versie). Het downloaden enzo lukt allemaal. Als ik echter mijn simkaart in de telefoon stop staat er linksbovenin waar normaal KPN staat, 'zoeken'. Dit blijft er staan. Waar ligt dit aan?
|
Labels |
1015, at&t, firmware, jailbreak, update |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: bij itunes kan ik geen andere firmware selecteren | ossie38 | Jailbreak | 0 | 05-02-11 15:20 |
iTunes kan geen verbinding maken met de iPhone, omdat er zich een fout heeft voorgeda | gckalf | iTunes | 3 | 03-04-09 12:02 |
Itunes fout 1611 bij restoren van firmware 2.1. | matthie | Archief | 3 | 16-09-08 17:23 |
Custom firmware via itunes geeft onbekende fout 5 | bloons | Unlock [archief] | 5 | 06-08-08 17:18 |
iTunes fout 20 met firmware 2.0 | pjc91 | Archief | 2 | 21-07-08 18:16 |
|
|