iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Apple blokkeert Jailbreak in nieuwe iPhone 3GS toestellen! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45808-apple-blokkeert-jailbreak-nieuwe-iphone-3gs-toestellen.html)

Gathering 16-01-10 12:25

Owww oke nu begrijp ik het wel. Lijkt mij ook logisch als je hem hersteld dat de jailbreak weg is. Ik heb by the way nooit last van vastgelopen applicaties of Iphone. Zal ik een van de gelukkigen zijn :-)

keesdr 17-01-10 11:06

Blacksn0w werkt die ook goed zolang de jailbreak behouden blijft?

Vertigo 18-01-10 15:44

Ik wil binnenkort ook aan de iPhone beginnen. Ik denk dat ik 'm wel wil gaan jailbreaken, met name om te kunnen tetheren met m'n laptop; ik werk nogal vaak in de trein en vind het dan wel fijn internet op te kunnen met m'n laptop.

Als ik de informatie in dit draadje goed begrepen heb:

- ...moet je wel jailbreaken om te tetheren
- ...is de kans heel groot dat als ik een iPhone 3GS koop ik 'm alleen een tethered jailbreak kan doen en dus altijd een computer nodig heb om de iPhone op te starten
- ...kun je op een 3G nog wel 'ouderwets' jailbreaken

Klopt dit zo? :) In dat geval denk ik nl dat ik maar voor een 3G i.p.v. een 3GS ga... Jammer van het kompas, maar ok...

Snader 18-01-10 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo (Bericht 406364)
Ik wil binnenkort ook aan de iPhone beginnen. Ik denk dat ik 'm wel wil gaan jailbreaken, met name om te kunnen tetheren met m'n laptop; ik werk nogal vaak in de trein en vind het dan wel fijn internet op te kunnen met m'n laptop.

Als ik de informatie in dit draadje goed begrepen heb:

- ...moet je wel jailbreaken om te tetheren
- ...is de kans heel groot dat als ik een iPhone 3GS koop ik 'm alleen een tethered jailbreak kan doen en dus altijd een computer nodig heb om de iPhone op te starten
- ...kun je op een 3G nog wel 'ouderwets' jailbreaken

Klopt dit zo? :) In dat geval denk ik nl dat ik maar voor een 3G i.p.v. een 3GS ga... Jammer van het kompas, maar ok...

Als dat de enige reden is om voor een 3G te kiezen, zou ik er nog maar eens goed over nadenken! De 3GS is zo veel fijner in het gebruik, alleen al omdat 'ie sneller is. Voor die 100 euro meer gaat alles net even wat soepeler en verfijnder. Ik heb eerst ook een 3G gehad die m'n broer nu heeft, maar het lijkt wel of dat de 3G na elke firmware update trager wordt... Het is natuurlijk ook al een toestel dat al anderhalf jaar op de markt is, in deze tijd is dat bijna bejaard voor een mobiele computer, als ik een iPhone zo mag noemen.

Buiten dat is tethered jailbreak niet zo erg als het klinkt. In principe hoef je je iPhone niet zo vaak uit de zetten, respringen (springboard herstarten) is vaak al genoeg.

Vertigo 18-01-10 15:56

Ja, snap ik. 't Probleem is dat ik a) regelmatig vlieg, en dan moet 'ie uit (...en op de bestemming heb ik meestal geen pc bij de hand...) en b) ik ook bij m'n huidige telefoon soms vergeet op te laden en dan is de accu leeg..

Kortom, ik zal toch wel af en toe opnieuw op moeten starten...

Snader 18-01-10 15:58

Ik heb inderdaad pas geleden 2 weken zonder iPhone gezeten door 'm stomweg uit te zetten in het vliegtuig, volgende keer flight mode...

USB-stick met blackra1n en iTunes erop is ook een optie, mocht je dichtbij een internet café zitten.

keesdr 18-01-10 16:31

ik zou in jouw geval voor 3g gaan.

glaantje 18-01-10 16:31

Moet je natuurlijk wel installatie-rechten hebben op een pc die beschikbaar is voor je... Dat lijkt me vooral bij internetcafe's niet vaak het geval :)
Als je wil tetheren dan kan dat hoogstwaarschijnlijk binnenkort via T-mobile zelf ook, als ik de geruchten en nieuwe berichten over carrierupdates goed interpreteer ;)

Vertigo 20-01-10 14:09

Ik heb een andere oplossing bedacht: ik ruil mijn nieuwe 3GS met iemand die een 3GS met oude bootrom heeft maar die zelf niet wil jailbreaken. Ik heb dan een iPhone die ik kan jailbreaken en de ander een gloednieuwe iPhone.

Zou moeten werken, toch? Het gaat weliswaar over gesimlockte iPhones, maar als we beide een iPhone-abo bij T-Mobile hebben is dat toch geen probleem?

kuotje 20-01-10 14:18

zou een goede oplossing zijn, nu maar de goede tegenpartij zien te vinden dan.

Vertigo 20-01-10 14:20

Die heb ik al, moet alleen even zeker weten dat het simlocktechnisch geen probleem is...

wouter1981 20-01-10 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo (Bericht 407024)
Zou moeten werken, toch? Het gaat weliswaar over gesimlockte iPhones, maar als we beide een iPhone-abo bij T-Mobile hebben is dat toch geen probleem?

Zit je alleen met de imei nummers.. Je kunt natuurlijk wel de aankoopbonnen ook ruilen, weet alleen niet of daar persoonlijke info op staat...

Vertigo 20-01-10 14:25

Thanks. Wat is dan het probleem als je een ander IMEI-nummer hebt dan je oorspronkelijk had? Aankoopbonnen ruilen lijkt me geen probleem, alleen wat is het praktisch nut daarvan?

wouter1981 20-01-10 14:27

Kan zijn dat t-mobile moeilijk doet wanneer je garantie claimt.

ThaBudz 20-01-10 16:53

Ruilen heeft niet zo een zin namelijk dat het imei nummer persoonlijk is en ook zo bij T-Mobile staat geregistreerd dus in een geval van schade ofzo hou je een probleem .

alvani 20-01-10 18:24

Garantie van de iPhone is altijd overdraagbaar d.m.v. een aankoopbon en dus niet op naam i.c.m. IMEI nummer. Wat dat betreft is ruilen geen probleem. Als je een verzekering hebt, wordt het iets lastiger, maar ook dan zou het zelfs mogelijk moeten zijn.

ThaBudz 20-01-10 20:38

Dan is er een hoop veranderd , altijd gedacht dat het niet overdraagbaar was

eddiemen 21-01-10 13:45

Ruilen kan geen kwaad.....mits je de bonnen ook mee ruilt. Op de bon staat namelijk het imei nr van het desbetreffende toestel.

cederique 25-01-10 19:09

heeft iemand een iedee of er nog een complete jailbraik en unlock komt die blijft werken oook na het reboten, of is het zodanig moeilijk geworden om de iphones te hacken dat er NOOIT nog een betere jailbraick en unlock komt?

King1987 25-01-10 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cederique (Bericht 408855)
heeft iemand een iedee of er nog een complete jailbraik en unlock komt die blijft werken oook na het reboten, of is het zodanig moeilijk geworden om de iphones te hacken dat er NOOIT nog een betere jailbraick en unlock komt?

Het zal ooit nog wel komen ja, wanneer: is koffie dik kijken. Speculeren heeft dus geen zin:cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.