iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Apple blokkeert Jailbreak in nieuwe iPhone 3GS toestellen! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45808-apple-blokkeert-jailbreak-nieuwe-iphone-3gs-toestellen.html)

Bomans 14-10-09 09:51

Apple blokkeert Jailbreak in nieuwe iPhone 3GS toestellen!
 
Apple is now shipping the iPhone 3GS with a new Bootrom that is not vulnerable to the 24kpwn exploit.

The iBoot-359.3.2 started to ship last week. A screenshot posted by Mathieulh shows the new version number.

MuscleNerd from the iPhone Dev-Team has confirmed that the loss of the 24kpwn exploit would mean a normal jailbreak would be impossible for the time being.

oh oh, from what @cpich3g + @Mathieulh have found so far, a normal untethered JB may be in jeopardy in brand new 3GS units

For the time being we would suggest locating old stock or refurbished units. Hopefully, the dev teams will be able to find another exploit for the new bootrom.

http://www.iclarified.com/images/new.../20451-500.png
via iClarified

Michel15 14-10-09 09:57

Het blijft en kat en muis spel ;)

swenvdheuvel 14-10-09 10:05

klopt nu moet je toch bepaalde bestandjes opslaan met IREB?
stel ik wil later downgraden, wat moet ik dan met die bestandjes?

Iphone3Gs 14-10-09 10:16

dus de nieuwe gebruikers van de iphone pissen gewoon langs de pot nou lekker dan voor die mensen, hebben wij ff geluk :D

Ectholian 14-10-09 10:22

Ik krijg m'n iphone vandaag binnen als het goed is ben benieuwd ... :)

rushhour 14-10-09 11:24

Wordt de "iBoot" ook ge-update door een update van je firmware met Itunes? Want ik wil binnenkort mijn 3gs updaten en met Blackra1n jb.

Yzord 14-10-09 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rushhour (Bericht 366703)
Wordt de "iBoot" ook ge-update door een update van je firmware met Itunes? Want ik wil binnenkort mijn 3gs updaten en met Blackra1n jb.

Als het goed is niet, want het is een hardware "probleem".

rushhour 14-10-09 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 366751)
Als het goed is niet, want het is een hardware "probleem".

Bedankt! Dus als ik het goed begrijp is dit een stukje hardware in de phone dat niet via een firmware update beinvloed wordt.

swenvdheuvel 14-10-09 14:15

Allemaal voorzichtig doen met de iPhone.
hoesje erom heen en hopen dat er geen haarscheurtjes inkomen.

volgens mij als er een nieuwe iPhone komt
gaat Apple winnen

bolleboris 14-10-09 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ectholian (Bericht 366671)
Ik krijg m'n iphone vandaag binnen als het goed is ben benieuwd ... :)

Ik morgen, ik ben benieuwd of je telefoon nog te JBén is. Laat het weten.

Hammertime 16-10-09 19:16

Ik wil morgen een iPhone 3gs gaan halen/kopen. Kan ik aan de doos van de 3gs zien of deze de nieuwe bootrom heeft?

Of is er een andere manier om te voorkomen dat ik straks met een niet (normaal) jalbreakbare iphone 3gs zit?

bolleboris 16-10-09 19:55

Ik heb mij 3GS 32 GB gisteren ontvangen en die is te jailbreaken. blackra1n werkt perfect. Als jij morgen een iphone 3gs koopt, zal het waarschijnlijk eentje uit voorraad zijn die nog te jailbreaken is.

Hammertime 16-10-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bolleboris (Bericht 368599)
Ik heb mij 3GS 32 GB gisteren ontvangen en die is te jailbreaken. blackra1n werkt perfect. Als jij morgen een iphone 3gs koopt, zal het waarschijnlijk eentje uit voorraad zijn die nog te jailbreaken is.

Oke dat is al een beetje geruststellend :cool: Misschien dat ik nu een beetje oftopic ga.. Maar draaien de meeste cydia apps al een beetje behoorlijk op de 3gs? Met name SBsettings (Rotation inhibitor, SSH), winterboard & iFile? Deze applicaties gebruik ik nu veel op mijn 3g en zou ik graag ook weer (probleemloos) willen gebruiken op de 3gs!

PearLRoX 16-10-09 20:21

ik heb sinds vandaag mijn iphone 3gs en zit op 3.1.2 .. ik doe de blackra1n .. alles gaat perfect tot de reboot ...iphone gaat uit maar wil niet meer aan, en ik kan hem niet resetten met de knopjes .. ook niet heropstarten enzovoort. Via itunes herstellen is dan de eenige manier :s

Yzord 16-10-09 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 368609)
ik heb sinds vandaag mijn iphone 3gs en zit op 3.1.2 .. ik doe de blackra1n .. alles gaat perfect tot de reboot ...iphone gaat uit maar wil niet meer aan, en ik kan hem niet resetten met de knopjes .. ook niet heropstarten enzovoort. Via itunes herstellen is dan de eenige manier :s

Ik heb zojuist mijn nieuwe 3GS gejailbreakt...dus het moet gewoon kunnen.

stofke 16-10-09 22:18

ja net mijn oude windoos even bovengehaald en maar 2 keer moeten herstarten dus blackra1n werkt het beste op windoos en niet op OsX
heb nu eindelijk mijn iphone kunnen jailbreaken
grtz

iPetert 17-10-09 01:15

Ik krijg mijn 3GS dinsdag, grote kans dat ik nog de oude bootrom heb?

Shake3000 17-10-09 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 368604)
Oke dat is al een beetje geruststellend :cool: Misschien dat ik nu een beetje oftopic ga.. Maar draaien de meeste cydia apps al een beetje behoorlijk op de 3gs? Met name SBsettings (Rotation inhibitor, SSH), winterboard & iFile?

ja alles wat je noemt heb ik hier werkend draaien op 3.1.2 en ben nog niets tegengekomen dat niet werkt

Drekkie 17-10-09 15:24

Nou ik heb net een Iphone 3GS bij TelecomLink.nl gekocht en deze is dus blijkbaar NIET te Jailbreaken :'(
Ik heb het eerst met Blackra1n geprobeerd maar deze bleef hangen in de reboot. Toen heb ik het geprobeerd via redsn0w-win_0.8 te doen maar Itunes geeft dat al bij het laden van het restore punt (No het checken met de Apple server) dat "This device isn't elagible for requested build"
Ik weet dus niet of dit door de version upgrade (van 3.0 naar 3.12) is of dat ik doomed ben met een nieuwe iboot versie. (Ik vrees het ergste) :(

Model:MC131ZP
Firmware: 05.11.07

Grz.

De Generaal 17-10-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drekkie (Bericht 368914)
Nou ik heb net een Iphone 3GS bij TelecomLink.nl gekocht en deze is dus blijkbaar NIET te Jailbreaken :'(
Ik heb het eerst met Blackra1n geprobeerd maar deze bleef hangen in de reboot. Toen heb ik het geprobeerd via redsn0w-win_0.8 te doen maar Itunes geeft dat al bij het laden van het restore punt (No het checken met de Apple server) dat "This device isn't elagible for requested build"
Ik weet dus niet of dit door de version upgrade (van 3.0 naar 3.12) is of dat ik doomed ben met een nieuwe iboot versie. (Ik vrees het ergste) :(

Model:MC131ZP
Firmware: 05.11.07

Grz.

Je baseband is 05.11.07 zo te zien en je hebt nu dus FW 3.1.2. Van wat ik begrijp, zou je je iPhone gewoon moeten kunnen jailbreaken met Blackra1n. Heb je alle instructies op, zoals die in de openingspost staan, opgevolgd?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:33.