iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Apple blokkeert Jailbreak in nieuwe iPhone 3GS toestellen! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45808-apple-blokkeert-jailbreak-nieuwe-iphone-3gs-toestellen.html)

Bertje 20-10-09 19:09

Mooi om te horen, dan heb ik er wel vertrouwen in als ik hem morgen op ga halen.

Maar om het echt zeker te weten, moet je je batterij maar eens leeg laten lopen. kijken of hij zijn jailbreak houdt

XIII 20-10-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje (Bericht 371251)
Maar om het echt zeker te weten, moet je je batterij maar eens leeg laten lopen. kijken of hij zijn jailbreak houdt

Huh? Hoe is een lege batterij dan van invloed op een jailbreak?

WDS001 20-10-09 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 371297)
Huh? Hoe is een lege batterij dan van invloed op een jailbreak?

Het is niet direct de batterij die invloed heeft op de jailbreak, maar het feit of de jailbreak behouden blijft of niet na een reboot. Een tethered of untethered jailbreak dus.
Waarschijnlijk bedoelt Bertje dat hier wel, maar het is inderdaad nogal vreemd verwoord.

PearLRoX 20-10-09 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shoalin (Bericht 371230)
Hier hetzelfde!

:D

Hebben jullie geluk :'(

Bertje 20-10-09 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 371305)
Het is niet direct de batterij die invloed heeft op de jailbreak, maar het feit of de jailbreak behouden blijft of niet na een reboot. Een tethered of untethered jailbreak dus.
Waarschijnlijk bedoelt Bertje dat hier wel, maar het is inderdaad nogal vreemd verwoord.

Zo bedoel ik het ja, sorry als ik het wat krom beschreef.

cornetje 22-10-09 16:45

JB lukt ook hier niet.
 
Hier een serienummer met xxx40. Helaas, verschillende keren geprobeerd. Geen succes. :mad:

Wat ik me wel af zit te vragen is het volgende: (wellicht off-topic)
Tethering is voor mij een groot voordeel van een toestel om mijn werk te kunnen doen. Ik zal daar niet de enige in zijn.

- In een van de voorgaande firmwares was tethering een standaard optie. (toch???)
- In 3.1.2 kan dat ineens niet meer.

- Kan Apple klakkeloos functies uitschakelen en daarmee verkochte functionaliteit terug halen? Wat is de volgende stap. iPod software disablen? of maximaal 15 minuten bellen per gesprek?

Bashb 22-10-09 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door swenvdheuvel (Bericht 366814)
Allemaal voorzichtig doen met de iPhone.
hoesje erom heen en hopen dat er geen haarscheurtjes inkomen.

volgens mij als er een nieuwe iPhone komt
gaat Apple winnen

Nieuwe backcovers zijn gewoon te bestellen, in verschillende kleuren.
Maar inderdaad, de mogelijkheden om te jailbreaken liggen niet voor het oprapen voor hogere firmwares..
:(

JnB 22-10-09 19:49

Heb gisteren vlotjes de iphone 3g van men vriendin gejailbreakt met blackra1n
Vandaag heb ik men 3gs ontvangen met partnr MC133NF en serial XXX40.
Is de week nu uit de partnr te halen of van de serialnr?
Ben nog geen genie in jailbreake was de 1ste x dat ik het deed gisteren dus :)
Heb toch beetje men twijfels of ik het nu ga proberen of niet.
Zijn maar een aantal kleine dinge die me interesseren via de jailbreak, echter wel super handige.
Om ff duidelijkheid te nemen, men iphone kan nooit in die staat komen dat ik hem terug moet binnendoen toch?
Gewoon terug officiele firmware erop en klaar? Het is een belgische trouwens dus factory unlocked

EDIT: Knoop doorgehakt, net succesvol jb gedaan op men 3gs

June. 23-10-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 371305)
Het is niet direct de batterij die invloed heeft op de jailbreak, maar het feit of de jailbreak behouden blijft of niet na een reboot. Een tethered of untethered jailbreak dus.
Waarschijnlijk bedoelt Bertje dat hier wel, maar het is inderdaad nogal vreemd verwoord.

Inderdaad, dus als het goed is zijn de nieuwe modellen gewoon te jailbreaken. Alleen het verschil is dat bij de nieuwe modellen de jailbreak vervalt als bijvoorbeeld de stroom uitvalt (wat nog wel eens gebeurd heb ik ergens gelezen, zeker bij een gejalbreakte).

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd though, met mijn nieuwe iPhone.

Bertje 23-10-09 20:16

Ik heb mijn iphone uit week 39, vandaag helemaal leeg laten gaan zodat de hele stroom eraf was.. Daarna weer aan de stroom en me JB staat nog, dus mooi!

pina 23-10-09 20:20

Kan iemand mij zeggen waar je dat serienummer precies kan vinden? Een vriend van mij heeft een witte iPhone maar ik zie nergens die MC staan of ergens 1 of andere referentie naar een maand of week...


hieronder een foto:

http://dl.getdropbox.com/u/2209818/DSCF6183.jpg

WDS001 23-10-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pina (Bericht 373289)
Kan iemand mij zeggen waar je dat serienummer precies kan vinden? Een vriend van mij heeft een witte iPhone maar ik zie nergens die MC staan of ergens 1 of andere referentie naar een maand of week...

Het serienummer is op verschillende plaatsen op de iPhone te vinden, onder meer in de simkaarthouder of in iTunes. Meer informatie zie hier.

Bertje 23-10-09 20:53

Of op het doosje, op de sticker aan de onderkant

pina 23-10-09 21:04

ah, dan lijkt het doosje perfect om die na te zien! Kan hem moeilijk aan mijn laptop hangen in de winkel ;)

PearLRoX 24-10-09 00:12

Ik heb er 1van week 40 ..een MC model.. Jb gaat niet :( dus een boot update..

34teKEBr 24-10-09 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shoalin (Bericht 371230)
Hier hetzelfde!

:D

@Shoalin: Kun je me uitleggen welke stappen je precies hebt ondernomen? Ik heb namelijk dezelfde specs als jij: iPhone 3GS (t-mobile locked) versie 3.1.2 en serial xxx39. Heb al vanalles geprobeerd; blackra1n, iH8sn0w.

prosperot 24-10-09 10:13

Ik heb er een van week 40 die gelukkig wèl gelukt is. Tenminste, JB ging zonder foutmeldingen en alles werkt.

Allees heb ik nog niet een reboot kunnen testen, moet je hiervoor idd de iphone helemaal leeg laten lopen of is uit/aanschakelen ook voldoende?

Bertje 24-10-09 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr (Bericht 373437)
@Shoalin: Kun je me uitleggen welke stappen je precies hebt ondernomen? Ik heb namelijk dezelfde specs als jij: iPhone 3GS (t-mobile locked) versie 3.1.2 en serial xxx39. Heb al vanalles geprobeerd; blackra1n, iH8sn0w.

Wil je hem ook unlocken? Want dat gaat nog niet, JB kan of kan niet.. Waar werkte blackra1n niet? Liep hij vast, starte die niet op?

Citaat:

Ik heb er een van week 40 die gelukkig wèl gelukt is. Tenminste, JB ging zonder foutmeldingen en alles werkt.

Allees heb ik nog niet een reboot kunnen testen, moet je hiervoor idd de iphone helemaal leeg laten lopen of is uit/aanschakelen ook voldoende?
Leeg laten lopen, gewoon filmpje aan en dan is hij zo leeg. Maar als alles goed ging zal het waarschijnlijk wel een met oude bootrom zijn.

34teKEBr 24-10-09 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje (Bericht 373507)
Wil je hem ook unlocken? Want dat gaat nog niet, JB kan of kan niet.. Waar werkte blackra1n niet? Liep hij vast, starte die niet op?

Ik ben ermee bekend dat unlocken nog niet mogelijk is, maar ik zou hem dus graag weer jailbreaken. Blackra1n start wel gewoon op (xp compaliteitsmodus) vervolgens gewoon gedaan zoals in de tutorial staat (Blackra1n: jailbreaken voor dummies - iPhone - iPhoneclub.nl) vervolgens zoekt hij naar mijn iPhone, en komt er op mijn iPhone te staan het pijltje en itunes (ik krijg dus de afbeelding van GeoHot niet te zien) en hierna blijft hij hangen op 'entering recovery'.

En vervolgens herstel ik mijn iPhone telkens maar weer via iTunes en begin ik weer opnieuw.


Het is gelukt. :) met de volgende instructies:

Windows Vista:
- Verplaats 'blackra1n.exe' naar je de root van je 'C:' schijf.
- Start iTunes
- Start dan Blackra1n (als administrator uitvoeren)
- Blackra1n zoekt dan naar je iPhone, pas dan de iPhone aan de pc sluiten, en zodra het scherm van je iPhone zwart word, heel snel, eerst de 'sleep/wake' button en dan de 'home' button tegelijk inhouden. En de rest wijst zichzelf.

Aries 31-10-09 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prosperot (Bericht 373473)
Ik heb er een van week 40 die gelukkig wèl gelukt is. Tenminste, JB ging zonder foutmeldingen en alles werkt.

Allees heb ik nog niet een reboot kunnen testen, moet je hiervoor idd de iphone helemaal leeg laten lopen of is uit/aanschakelen ook voldoende?

Aan-/uitschakelen is voldoende.....ik heb ook een week 40 model en de jailbreak werkt prima, alleen als ik de aan/uit knop heb gebruikt dan komt hij automatisch in recoverymode en moet je weer blackra1n draaien om 'm uit recoverymode te krijgen (een tethered jailbraik dus).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.