iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/53358-firmware-3-1-3-jailbreaken-verzameltopic.html)

shadowman12345 12-02-10 06:25

Is er al een jailbreak voor de 3.1.3 firmware beschikbaar, of wanneer wordt die verwacht. Ik heb een iPhone 3GS.

Ik heb mijn iPhone op de foute manier geupgrade, rechtstreeks naar 3.1.3, terwijl ik eigenlijk van 3.1.2 naar de Snowbreeze firmware had moeten gaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door compela18 (Bericht 415776)
hallo mensen

Ik woon in NL en heb uit BE een Iphone 3GS 16G gekocht. Het toestel was al officieel simlock vrij. Ik kon zo met mijn KPN kaart gebruik maken terwijl de vorige eigenaar een kaartje van Mobistar had. Duidelijk genoeg simlockvrij. Er zit een officiele firmware van 3.1.3 geinstalleerd en de model is MC131NF. Mijn vraag is kan ik mijn Iphone jailbreakn zodat ik cydia erop heb staan. Unlocke hoeft niet aangezien die al simlock vrij is. Ik wil simpel weg gebruik maken van Cydia zonder dat ik mijn simlockvrij kwijt raak.

Kan iemand mij helpen?

mvg,


https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post415565

iTelefoon 12-02-10 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 415743)
Run as Administrator:d

En hoe doe ik dat? :(

mvveelen 12-02-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTelefoon (Bericht 415785)
En hoe doe ik dat? :(

kom kom..... rechtermuistoets op 't bestandje en dan : Run as administrator (afhankelijk van welk OS je draait) offeh : run as administrator - Google zoeken

peejeet 12-02-10 11:47

hallo allemaal,

ik heb net een week een iphone
automatische update gehad op itunes naar 3.1.3 (7e18)
is dus nog nooit eerder een jailbreak over heen gegaan
het model is MC139DN
als ik dus alles goed begrijp in dit onderwerp kan ik voorlopig helemaal niks niet jailbreaken en niet unlocken.:(

FijNTJe 12-02-10 11:54

Hey allemaal,

Ik probeer het al een paar dagen op te zoeken.. maar steeds krijgt de zoekfunctie niets..

Als ik mn iPhone 3G op mn pc aansluit en laat synchroniseren enzo krijg ik de melding dat de 3.1.3 beschikbaar is.
Maarrrrrrrrrrrrrrr :P

Mn vriend en ik hebben beide onze iPhone's gejailbreaked met BlackRa1n..
En als we dat willen behouden en al onze spullen kunnen we beter niet updaten toch??
Ik snap het allemaal even niet meer.. en het kan dus zijn dat iemand dit al eerder gevraagd heeft.. maar dat kwam niet in mn zoek functie naar boven..

Kan iemand mij/ons helpen??

Thanks!

Groeten,
Sylvana en Pim

Gigachris 12-02-10 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FijNTJe (Bericht 415860)
Hey allemaal,

Ik probeer het al een paar dagen op te zoeken.. maar steeds krijgt de zoekfunctie niets..

Als ik mn iPhone 3G op mn pc aansluit en laat synchroniseren enzo krijg ik de melding dat de 3.1.3 beschikbaar is.
Maarrrrrrrrrrrrrrr :P

Mn vriend en ik hebben beide onze iPhone's gejailbreaked met BlackRa1n..
En als we dat willen behouden en al onze spullen kunnen we beter niet updaten toch??
Ik snap het allemaal even niet meer.. en het kan dus zijn dat iemand dit al eerder gevraagd heeft.. maar dat kwam niet in mn zoek functie naar boven..

Kan iemand mij/ons helpen??

Thanks!

Groeten,
Sylvana en Pim

Als ik jullie was zou ik gewoon lekker op 3.1.2 blijven.
Het is wel mogelijk via sommige bestanden maar de patch 3.1.3 is eigenlijk nutteloos voor 3G gebruikers aangezien het een batterij percentage fixt voor de 3GS.

Groet, Chris

FijNTJe 12-02-10 12:36

Ohh okee..

is goed dan zet ik wel ff in iTunes dat ie dat niet meer moet vragen :P

Thanks voor je (snelle) antwoord!

Groetjes,
Sylvana
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gigachris (Bericht 415865)
Als ik jullie was zou ik gewoon lekker op 3.1.2 blijven.
Het is wel mogelijk via sommige bestanden maar de patch 3.1.3 is eigenlijk nutteloos voor 3G gebruikers aangezien het een batterij percentage fixt voor de 3GS.

Groet, Chris


Nielzz 12-02-10 23:13

doordat mijn iphone 3GS bleef hangen op het apple logo heb ik hem geupgrade naar 3.1.3 maar heb hem altijd gejailbreaked en geunlocked gebruikt (met Hi). Nu kan ik hem dus niet meer gebruiken en ik ben me oude omnia nu al spuug zat na 3dagen.
Ik heb helaas geen t-mobile sim om hem te activeren om er uberhaupt in te komen. Is het wel mogelijk om hem te activeren zonder t-mobile sim?

memo06 13-02-10 01:57

jailbreak iphone 3gs 3.1.3 new bootrom
 
ik heb hetzelfde gedaan als deze persoon en het werk bij mijn iphone 3gs mc model nieuwe baseband is gejailbreakt(firmware 3.1.3):

alright guys, I think i can fixed this problrm, about 3 hours ago, I got fxxx with the update 3.1.3, probaly that everyone has the same problem, updating/ accidenly to the latest apply A.K.A. 3.1.3. killer
what I just did now, put your iphone 3g/3gs in a DFU mode, after that, Unplug your iphone cable, plus it back in, No need to open your itune, close that,then run the blackra1n tendening, let it jail break once gain,then u will be all set,trust me, I done it myself, bacially i think the Blackra1n jailbreak just retarded the problem back to old software3.1.2.(7D11), that is exactly show on my 3gs after jailbreak,
I am so Freaking happy right now..

smoking 13-02-10 04:38

pm me i have also that problem my phone make jan 2010 i hope you can help my

Gicha 13-02-10 07:20

te mooi om waar te zijn werkt niet!!

memo06 13-02-10 10:37

bij mij werkt het wel

marsmuziek 13-02-10 11:09

kan je mischien in het nederlands een handleiding maken hoe je dit hebt gedaan ik heb de stappen gevolgd en blackrain loopt een soort van vast als ik op make it rain klik hij geeft aan waiting for device

met vriendelijke groeten,
MarsMuziek

De Generaal 13-02-10 11:09

// Samengevoegd

memo06 13-02-10 11:14

wat ik heb gedaan is:
1. iphone 3gs aangesloten.
2. in dfu mode gezet.
3. kabel los getrokken daarna weer aangesloten.
4. itunes afgesloten.
5. blackra1n geopend en op make it rain gedrukt
6. en toen had ik een gejailbreakte 3.1.3 iphone

marsmuziek 13-02-10 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memo06 (Bericht 416217)
wat ik heb gedaan is:
1. iphone 3gs aangesloten.
2. in dfu mode gezet.
3. kabel los getrokken daarna weer aangesloten.
4. itunes afgesloten.
5. blackra1n geopend en op make it rain gedrukt
6. en toen had ik een gejailbreakte 3.1.3 iphone

Ik heb hetzelfde als jij gedaan echter werkt het bij mij ook niet.
hij blijft zoals gezegd hangen in waiting for device ( hij herkent mijn iphone dus niet)

Jammer maar word dus toch wachten tot er een echte jb uitkomt:mad: als die er komt

Met vriendelijke groeten,
MarsMuziek

Gicha 13-02-10 11:44

Iets klopt aan dit verhaal niet, alles mooi en aardig, bij mij geeft hij ook aan dat het gelukt is echter vindt ik geen blackrain terug op mijn iPhone, dus geen jailbreak, of bij die mensen waar het bij gelukt is is cydia ook niet te instaleren of jullie hebben toch een oudere iPhone.

Ik vind het een vreemd verhaal.

Inmiddels 4 keer geprobeerd volgens handleiding, werkt echt niet!

timbeullens 13-02-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 415558)
Heeft geen nut omdat je met de 3.1.3 firmware ook een nieuwe baseband hebt gekregen die nog niet te jailbreaken is. Ook al zou je 3.1.2 kunnen installeren dan hou je de nieuwste baseband :(


Maar die baseband, dat is toch het stukje software dat je oproepen en GSM gesprekken regelt... wat heeft dit dan met jailbreak te maken? Ik zou het logisch vinden dat het niet te unlocken is, maar daar heb ik geen probleem mee... Jammer.....

Ik mis men apps :(

Nielzz 13-02-10 15:26

En doe hem nu eens in recovery mode ipv DFU!

stefvangils 13-02-10 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memo06 (Bericht 416217)
wat ik heb gedaan is:
1. iphone 3gs aangesloten.
2. in dfu mode gezet.
3. kabel los getrokken daarna weer aangesloten.
4. itunes afgesloten.
5. blackra1n geopend en op make it rain gedrukt
6. en toen had ik een gejailbreakte 3.1.3 iphone

heb jij de nieuwe baseband en bootrom?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.