iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Custom 3.1.3 Firmware (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/53982-custom-3-1-3-firmware.html)

TakenBoxershort 26-04-10 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remyremy (Bericht 441481)
zou iemand mij ff kunnen vertellen wat je eraan hebt om je tel te jailbreaken? ik heb net een iphone, en heb geen idee wat het is ?
en als je dat doet gaat je garantie dan in rook op ?

hier staat alles over de garantie ;) als je hem Jailbreakt kun je er allemaal dingen extra meedoen die niet in de app store staan. je kunt er zo ie zo betaalde spelletjes gratis opzetten. achtergrond toevoegen bij je apps en nog veel meer, als je hem jailbreakt verdwijnt je garantie, als je hem dan weer restored in itunes heb je je garantie weer.

Fresh 26-04-10 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort (Bericht 443372)
wat ik nu zo raar vind, is dat er voor zowat elke iphone of ipod een jb is op FW 3.1.3 maar voor een 3gs weer niet WHY not ??? word er een beetje kierewiet van :p wil mijn iphone 3gs wel is JB, hoe komt het toch dat het voor elk type kan maar niet voor een 3gs?

Er zijn veel mensen die hun 3Gs op 3.1.3 met een custom FW gejailbreakt hebben, hoor. Gemakkelijk is de 3Gs jailbreak niet, dat geef ik toe. De 3.1.3 jailbreak is ook alleen onder bepaalde omstandigheden mogelijk, en op dit moment helaas niet voor iedereen bereikbaar.

Het is echter een beetje kort door de bocht om te zeggen dat een jailbreak voor de 3Gs helemaal niet mogelijk is op 3.1.3.
Je moet roeien met de riemen die je hebt...
Alles komt goed!

Oby 27-04-10 00:18

Oke ik heb het volgende:

Vanmiddag wilde ik mijn iPhone3GS 3.1.2 (JB) rebooten, dus gewoon ff aan uit zetten, dit kan want ik heb refurbisht model zonder tethering (oid). Maar hij startte niet meer op. Enige mogelijkheid was om te hertellen en dan update hij ook meteen naar 3.1.3. Nou ja, dat moest maar omdat ik anders niets meer had. Dus hij is nu 3.1.3 (7E18) 05.12.01 nu wil ik wel graag weer jailbreaken. Ik heb van alles al geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Custom software pakt ie ook niet.

Iemand enig idee hoe ik het kan fixen?

-edit- Ik heb wel mijn SHSH opgeslagen btw.

-edit 2- Het is inmiddels gelukt, na wat gepuzzel met deze link: https://forum.iculture.nl/f14/i...e-bootrom.html

posttoast 02-05-10 12:51

Ik probeer hier in Recovery Mode de 3.1.3 uit de startpost op mijn 3GS (simlockvrij, uit België) erop te zetten, maar ik krijg de volgende melding van iTunes:

Citaat:

The iPhone "iPhone" could not be restored because the firmware file is not compatible
Iemand enig idee?

WDS001 02-05-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door posttoast (Bericht 445290)
Ik probeer hier in Recovery Mode de 3.1.3 uit de startpost op mijn 3GS (simlockvrij, uit België) erop te zetten, maar ik krijg de volgende melding van iTunes:



Iemand enig idee?

Welke firmware heb je gedownload? Die voor de 3GS zonder activatie? Probeer dan te herstellen door je iPhone in DFU te zetten.

posttoast 02-05-10 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 445295)
Welke firmware heb je gedownload? Die voor de 3GS zonder activatie? Probeer dan te herstellen door je iPhone in DFU te zetten.

Wow, bedankt voor je snelle reactie :)

Ik heb inderdaad die versie gedownload. Ik kreeg mijn telefoon niet in DFU (na 6 seconden home en power ingedrukt te houden gaat ie gewoon uit), vandaar dat ik recovery probeerde. Ik zal nog eens proberen of ik in DFU kan komen.

Helaas: ook vanuit DFU dezelfde foutmelding.

TakenBoxershort 02-05-10 17:52

net geprobeerd de iphone met de custom firmware te proberen te herstwellen heb in dfu mode gezwet druk op shift en herstellen pak de software van de link iphone 3gs zonder activate krijg nu code 1600 iphone kan niet worden hersteld iemand die me kan helpem????

King1987 02-05-10 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort (Bericht 445417)
net geprobeerd de iphone met de custom firmware te proberen te herstwellen heb in dfu mode gezwet druk op shift en herstellen pak de software van de link iphone 3gs zonder activate krijg nu code 1600 iphone kan niet worden hersteld iemand die me kan helpem????

Is het een 3Gs met nieuwe Bootrom? Dan werkt het inderdaad niet.
Is het de oude bootrom--> staat hij goed in DFU? :) (wit schermpje)

TakenBoxershort 02-05-10 17:55

is nieuwe bbootrom Grrr wil cydia! :pthnx

buckiphone 03-05-10 12:21

werkt perfect, thanx! (2g)

TakenBoxershort 04-05-10 02:07

heb net iphone 3gs nieuwe bootrom gejailbreakt.
op fw 3.1.3 werkte echt perfect wist niet dat de jailbreak uit was. net ff zitte neuse op internet en hoppa kwam hem tegen awesome ben super blij heb cydia terug XD

Lips 04-05-10 08:32

Werkt inderdaad perfect met een 3GS 3.1.3 (7E18) MC139DN Model bootrom 05.12.01.

ook_gek 05-05-10 10:00

Ik heb een 3G 8GB met daar op de custom firmware op gezeten van uit dit topic met activatie.

Herstellen met die firmware gaat prima en Cydia werkt ook. Echter ben ik afhankelijk van een unlock dus via Cydia Blacksn0w geinstalleerd. Dat gaat prima maar als hij zegt dat hij klaar is gaat Cydia alles bijwerken en daar blijft hij hangen. Na lang heel lang wachten blijft dat rondje maar draaien.

Als je uit eindelijk de Iphone uit zet en weer aan zet blijft hij hangen op het appeltje.

Er staat baseband 05.11.07 op de Iphone dus dat zal goed moeten zijn?

Iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik kan proberen?

Ik gebruik een oude versie van Itunes. Versie 8 uit me hoofd. Heb het ook met de nieuwste geprobeerd, echter zonder resultaat.

CoolGadget 05-05-10 20:44

Ik heb een 3GS 3.1.2 en wil deze customfirmware installeren zodat ik mijn baseband kan behouden en nog unlocken dus. En dan Spirit gebruiken voor de jailbreak. Ik krijg alleen altijd de 16xx error...

Kan iemand me guiden hoe ik deze cf op mijn 3GS kan installeren aub?

Tnx

Cebis 06-05-10 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ook_gek (Bericht 447663)
Ik heb een 3G 8GB met daar op de custom firmware op gezeten van uit dit topic met activatie.

Herstellen met die firmware gaat prima en Cydia werkt ook. Echter ben ik afhankelijk van een unlock dus via Cydia Blacksn0w geinstalleerd. Dat gaat prima maar als hij zegt dat hij klaar is gaat Cydia alles bijwerken en daar blijft hij hangen. Na lang heel lang wachten blijft dat rondje maar draaien.

Als je uit eindelijk de Iphone uit zet en weer aan zet blijft hij hangen op het appeltje.

Er staat baseband 05.11.07 op de Iphone dus dat zal goed moeten zijn?

Iemand een idee wat ik fout doe, of wat ik kan proberen?

Ik gebruik een oude versie van Itunes. Versie 8 uit me hoofd. Heb het ook met de nieuwste geprobeerd, echter zonder resultaat.

ik heb precies hetzelfde probleem :mad:

cubesten 06-05-10 01:51

Ik heb weer een briljant probleem. Had 3.0.1 maar na een update van Rock liep mijn telefoon vast. Opnieuw opstarten liet even een apple logo zien maar daarna viel hij snel weer uit. Alles geprobeerd maar herstellen was enige optie.
Zoals jullie al aanvoelen heb ik nu 3.1.3. Heb denk ik wel wat gesynced met de server van saurik maar las ook ergens dat dat geen nut had voor 3.0.1. Ben nu heel dringend op zoek naar een jailbreak..

zit nu vast op 1604 error, in dfu krijgen lukt niet. telefoon gaat direct aan ipv de iets minder dan 10 sec geval..

Recovery loop opgelost, via een omweg. staat nu in dfu maar krijg foutmelding 1600 bij updaten met behulp van 3gs custom van de 1e pagina niet geactiveerd.

crius 07-05-10 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 448098)
foutmelding 1600 bij updaten met behulp van 3gs custom van de 1e pagina niet geactiveerd.

Ik had hetzelfde probleem: zet je telefoon in Recovery mode (Itunes logo +kabel) ipv DFU (zwart scherm)

ik_ben_Mark 08-05-10 13:41

Kan iemand mij helpen? :) Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Ik heb al vanalles gelezen maar voor mijn gevoel spreekt de helft elkaar tegen (of ik heb nog gewoon te weinig kennis van dit)
Ik heb sinds 1,5 week een iPhone 3GS overgekocht van iemand en ik verwacht dat hij niet simlock-vrij is.

Ik draai 3.1.2 met 05.11.07
Ik heb een blackra1n JB uitgevoert. Ik wil alleen nog mijn telefoon compleet resetten omdat de gegevens van de vorige eigenaar er nog op staan. Ik las alleen dat je dat niet moet doen omdat hij bij blackra1n dan in een loop terecht komt. Dus dan heb ik denk ik maar 2 opties?

- opnieuw herstellen naar 3.1.2 alleen heb ik dan toch de shsh nodig van 3.1.2 of kan ik dit toch gewoon doen omdat ik nu nog steeds 3.1.2 draai
- herstellen naar deze 3.1.3 custom firmware en erna unlocken
(- ook heb ik voordat ik ging jailbreaken een reservekopie gemaakt van mijn iPhone. Kan ik met die reservekopie ook herstellen naar de originele 3.1.2?)

edit: hier ( iPhone Dev Team brengt Pwnagetool 3.1.5 uit (jailbreak ) lees ik trouwens dat je beter nog niet naar een custom 3.1.3 moet gaan als je van blacksn0w gebruik maakt om te unlocken. Is dat nu nog steeds het geval of is dat al achterhaald?

quote van het artikel:
Citaat:

Als je gebruik maakt van blacksn0w voor de unlock van baseband 05.11.07 dan kun je beter niet updaten naar firmware 3.1.3. Voorlopig lijkt blacksn0w nog niet lijkt te werken met de CommCenter van firmware 3.1.3, zelfs als je door te herstellen met een custom firmware basebandversie 05.11.07 behoudt.

Timgio 08-05-10 19:40

vraagje:

ik heb net een nieuwe iPhone 3GS 32GB gekocht met een t-mobile abonnement.. Maar mijn t-mobile abonnement gaat pas over 4 maanden in.. Kan ik mijn iPhone nu jailbreaken en unlocken..
Ik heb FW 3.1.3 en 05.12.01..

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word gek :S ;)
Vast bedankt

GuestHx 08-05-10 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timgio (Bericht 449415)
vraagje:

ik heb net een nieuwe iPhone 3GS 32GB gekocht met een t-mobile abonnement.. Maar mijn t-mobile abonnement gaat pas over 4 maanden in.. Kan ik mijn iPhone nu jailbreaken en unlocken..
Ik heb FW 3.1.3 en 05.12.01..

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word gek :S ;)
Vast bedankt

je kan hem jailbreaken maar niet unlocken. Er zijn hier al genoeg topics over!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.