iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

alpineb5 22-03-10 21:40

gelukt van 3.1.3 naar 3.1.2

pjhoomans 22-03-10 22:03

Ik heb mijn telefoon gedowngrade naar 3.1.2 maar kan hem in itunes niet activeren. Wi-Fi doet het wel maar bellen en internet dus niet. Toch niet onbelangrijk lijkt me ;)
Hoe kan ik mijn toestel toch weer geactiveerd krijgen?

Tis gelukt :)

greengoblin 23-03-10 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twilightnzb (Bericht 429175)
klopt maar zo te zien is het nu wel gelukt


Wat heb jij exact gedaan wat ik mss ben vergeten dan en met welke fw?ireb?

xKocer 23-03-10 07:14

Van die handleiding klopt er niks van. Hij geeft error 1604 aan, en er staat neit bij hoe ik die weg kan krijgen op een mac. Der staat alleen maar bij dat je ireb moet starten maar die heb je niet op een mac!

alex19_74 23-03-10 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xKocer (Bericht 429268)
Van die handleiding klopt er niks van. Hij geeft error 1604 aan, en er staat neit bij hoe ik die weg kan krijgen op een mac. Der staat alleen maar bij dat je ireb moet starten maar die heb je niet op een mac!

ireb heb je wel degelijk voor de mac !! ff google ! ireb mac

xKocer 23-03-10 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alex19_74 (Bericht 429270)
ireb heb je wel degelijk voor de mac !! ff google ! ireb mac

Ik heb er eentje gevonden gister met een sneeuwvlok als logo. Maar die is volgens mij heel oud. Kan jij mij misschien een linkje sturen aub?

alex19_74 23-03-10 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xKocer (Bericht 429272)
Ik heb er eentje gevonden gister met een sneeuwvlok als logo. Maar die is volgens mij heel oud. Kan jij mij misschien een linkje sturen aub?

link is verstuurd :D

xKocer 23-03-10 12:25

Kan iemand mij a.u.b uitleggen hoe ik mijn iphone 3gs 3.1.3 new bootrom kan downgraden. Hij was eerder al gejailbreaked.

Ik ben bereid om te betalen.
Ik krijg de error 1604
En ik heb een Macbook

Groetjes,

dicbro 23-03-10 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xKocer (Bericht 429355)
Kan iemand mij a.u.b uitleggen hoe ik mijn iphone 3gs 3.1.3 new bootrom kan downgraden. Hij was eerder al gejailbreaked.

Ik ben bereid om te betalen.
Ik krijg de error 1604
En ik heb een Macbook

Betalen hoeft volgens mij niet hier hoor.
Maar ik zou wel de moeite nemen om deze thread even goed te lezen. Ik weet dat het veel pagina's zijn, maar het antwoord op je vraag staat er wel.
Kijk even op pagina 4 #73 post van belgicarofl daarin staat een 24 stappen plan, kan niet missen. Het kan alleen zijn dat hier en daar dingen op een Mac anders moeten, maar dat weet ik zo niet.

jbliphone 23-03-10 22:11

hye ik heb een iphone 3gs 16gb mc model

heb alls gedaan zo als in de video maar werkt niet
en denk dat het al fout gaat bij de downgrade
moet ik een speciale firmware hebben omdat het een mc model is
of doe ik iets fout ben al bijna 2 weken bezig bijna elk filmpje gezien en ook post #77 nagelezen maar niets lijkt te werken HELP!!!

GR JBLIPHONE

bab 23-03-10 22:25

Downgrade op 3GS met nieuwe bootrom
 
Deze beschrijving werkt bij mij, probeer het
Iphone 3GS met nieuwe bootrom en per ongeluk geupgrade naar 3.1.3
:cool:

illie 23-03-10 23:47

Bij mij lukt het niet.
Heb pas een iphone 32 gig gekocht
Er stond al 3.1.3 op.

Als ik herstel doe ( 3.1.3. ) krijg ik het volgende te zien:
De Iphone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.

jbliphone 24-03-10 08:03

Zo ver ik weet heb een oude bootrom en hoe werkt het nouw precies met je Baseban en wat houd dan in kan daar het probleem in zitten?
Gr. Jbliphone

netniet 24-03-10 09:32

Ik heb gisteren mijn iPhone 3gs 16GB gedowngrade van 3.1.3 naar 3.1.2 op mijn Mac. Het koste ff wat tijd, maar het is uiteindelijk gelukt, en ik kan weer genieten van de jailbreak applicaties.

Ik heb het gedaan met de inmiddels bekende stappen, alleen bleef hij na het uitvoeren van Redsnow in recovery mode staan, hier ben ik uitgekomen door in iTunes de iPhone te herstellen met een 3.1.2 custom firmware gemaakt met PwnageTool. Mijn baseband staat nu op 05.12.01

xKocer 24-03-10 12:28

Pff, bij mij wilt het nog steeds niet lukken. Ik krijg steeds error 1604 op me macbook.

ferhaddd 24-03-10 12:40

jailbreak lukt niet meer
 
hey

ik had gisteren succesvol mijn iphone gejailbreakt met blackrain ging heel soepel maar had een probleem met de simkaart ik had geen bereik en geen service. Af en toe kwam links bovenin Zoeken... maar daarna kwam weer geen service.

dus ik had besloten om via itunes te herstellen (dus opnieuw 3.0.2 opgezet) en daarna te jailbreaken.
herstellen was gelukt maar nu als ik probeer te jailbreaken met blackrain dan start de iphone opnieuw op en blijft het hangen bij waarop itunes logo met de usb cabel is afgebeeld. ik heb ook alle processen die iets te maken had met itunes uitgezet maar nog steeds geen positieve resultaat.

weet iemand misschien hierop een oplossing?

alvast bedankt

robin.b 24-03-10 14:34

simpele vraag:
ik heb een iPhone 3GS, FW 3.1.3 en is nog nooit gejailbreaked. Jailbreak nog niet mogelijk dus? Het is mij niet gelukt hem naar 3.1.2 te restoren. dan krijg ik ook: De Iphone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.

netniet 24-03-10 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robin.b (Bericht 429890)
simpele vraag:
ik heb een iPhone 3GS, FW 3.1.3 en is nog nooit gejailbreaked. Jailbreak nog niet mogelijk dus? Het is mij niet gelukt hem naar 3.1.2 te restoren. dan krijg ik ook: De Iphone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.

Een jailbreak uitvoeren is inderdaad niet mogelijk in jouw geval. Zie https://forum.iculture.nl/f14/i...d-3-1-3-a.html

robin.b 24-03-10 15:13

dank, dan staak ik hierbij mijn nu al 3 dagen durende onderzoek naar de jailbreak van mijn iphone en wacht ik tot er eindelijk eentje is =)

jbliphone 24-03-10 15:51

2 vragen
1: zit er verschil in firmware qua taal of model bijvoorbeeld mc of mb ?

2: als je je iPhone hersteld met iTunes moet je dan je zelf je iPhone/pod in dfu mode zetten of juist niet want bij vorige downgrades moest dat volgens mij wel

Weet iemand dit ook omdat die de firmware weigert

Gr. Jbliphone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.