iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/58767-spirit-jailbreak-voor-ipad-iphone-and-ipod-verzameltopic-and-ervaringen.html)

djkavaa 03-05-10 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 445609)
Avira Antivir geeft een waarschuwing voor een Trojan voor de Windows-versie: TR/Dropper.Gen.

EDIT
Het linkje aanklikken levert trouwens een verkeerde URL omdat de smiley in de link wordt meegenomen. Even de ' ' (: d) uit het adres verwijderen en het gaat wel goed.


Avira Verwijderen en Microsoft security essentials installeren.

_RobD 03-05-10 09:33

Is het via spirit mogelijk om Iphone 3GS 3.1.3 te JBen? Is een aangekocht toestel dus geen "tethered" gedoe enal :p

Is er ergens een handleiding te vinden voor spirit? Heb al ff gezocht maar vind er niet zo heel veel van :/

WDS001 03-05-10 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _RobD (Bericht 445684)
Is het via spirit mogelijk om Iphone 3GS 3.1.3 te JBen? Is een aangekocht toestel dus geen "tethered" gedoe enal :p

Is er ergens een handleiding te vinden voor spirit? Heb al ff gezocht maar vind er niet zo heel veel van :/

Lees daarvoor even post 1 door, daar staat alle informatie die je nodig hebt. Een handleiding is trouwens overbodig te maken, je moet maar op 1 knop drukken..

Witte200 03-05-10 09:37

Ik heb een iPhone 3G 8Gb die een JB heeft op firmware 3.1.3 (geen unlock nodig).

Heeft het nut dat ik hem opnieuw herstel en JB met spirit?

Thx!

Ba5 03-05-10 09:38

Even een snelle vraag: ik heb een 3GS van T-Mobile, laatste firmware, en een moment geleden gesyncd en een reservekopie met iTunes gemaakt. Is het enige dat ik hoef te doen het bestand spirit.exe op te starten? En ook belangrijk, verlies ik iets aan functionaliteit omdat Apple ziet dat het een gejailbreaked toestel betreft?

"R" 03-05-10 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte200 (Bericht 445686)
Ik heb een iPhone 3G 8Gb die een JB heeft op firmware 3.1.3 (geen unlock nodig).

Heeft het nut dat ik hem opnieuw herstel en JB met spirit?

Thx!

If it aint broken, don't fix it? :d

Wi-Fi 03-05-10 09:42

iPhone 3GS met firmware 3.1.2 nieuwe bootloader een na laatste baseband.
Firmware hersteld wat vele pogingen mislukt vanwege de drukte.
Na herstel de iPhone via itunes geactiveerd.
Vanaf mijn macbook pro Spirit uitgevoerd.
iPhone reboot en je krijgt een paars schermpje met een statusbalk.
Bij mij kreeg ik het draaiende status rondje te zien welke maar bleef draaien +/- 10 minuten.
Dit ging dus niet goed.
Opnieuw de firmware herstellen naar 3.1.2
Activeren via iTunes.
Opnieuw spirit gedraaid.
iPhone reboot en jailbreak word uitgevoerd.
iPhone reboot wederom en de jailbreak is gereed.

RobertGTT 03-05-10 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ba5 (Bericht 445687)
Even een snelle vraag: ik heb een 3GS van T-Mobile, laatste firmware, en een moment geleden gesyncd en een reservekopie met iTunes gemaakt. Is het enige dat ik hoef te doen het bestand spirit.exe op te starten? En ook belangrijk, verlies ik iets aan functionaliteit omdat Apple ziet dat het een gejailbreaked toestel betreft?

Klopt!
Bij mij verdwenen echter wel al m'n foto's van de filmrol.. jammer maar helaas..

anahari 03-05-10 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door msenli (Bericht 445669)
Jailbreak werkt perfect, zojuist gedaan op een MC model Iphone 3Gs met 05.12.01 en FW 3.1.3

Enige nadeel: Hij heeft mn foto's gewist van mn filmrol. Iemand anders dit ook gehad ?

Bij mij precies hetzelfde!
Kun je kijken of je die wel terugkrijgt via restore, ofwel of ze nog ergens terug te vinden zijn de foto's..

kan zelf niet kijken, zit op werk helaas =(

belgiumiphone 03-05-10 09:56

Dus met Spirit kun je de iphone niet activeren. Maar om het te kunnen gebruiken moet je wel restoren (verse firmware erop zetten).

Als ik het goed voor heb, betekent dit dat iemand met een niet-geactiveerde iphone deze jailbreaktool niet kan gebruiken? Of is het mogelijk om er een custom (geactiveerde) firmware op te zetten en vervolgens Spirit erop te gooien? Bestaan er customs met enkel een activatie in (en géén jailbreak)?

WDS001 03-05-10 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 445705)
Dus met Spirit kun je de iphone niet activeren. Maar om het te kunnen gebruiken moet je wel restoren (verse firmware erop zetten).

Als ik het goed voor heb, betekent dit dat iemand met een niet-geactiveerde iphone deze jailbreaktool niet kan gebruiken? Of is het mogelijk om er een custom (geactiveerde) firmware op te zetten en vervolgens Spirit erop te gooien? Bestaan er customs met enkel een activatie in (en géén jailbreak)?

Waarom zou je dat willen doen? Als de informatie in je profiel klopt dan hoef je gewoon te updaten met een 3.1.3 customfirmware. Je kan dan nog jailbreaken en unlocken.

Ba5 03-05-10 10:05

Ik heb hem net uitgevoerd, ben erg aangenaam verrast over hoe makkelijk het ging! Twee vragen nog:

- Als Apple 4.0 uitbrengt, en ik sluit mijn iPhone nu aan op iTunes, kan ik dan weer gewoon daarnaartoe updaten? Dat ik al mijn jailbreak dingen kwijtraak zal me niet zo erg raken.

- Ik ben geen poweruser, en ik heb verhalen gelezen over van die sulletjes die vanuit hun moeder's zolder iPhones met jailbreak hacken. Moet ik nog iets uitzetten/blokkeren voor de veiligheid?

bassabbas 03-05-10 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door msenli (Bericht 445669)
Jailbreak werkt perfect, zojuist gedaan op een MC model Iphone 3Gs met 05.12.01 en FW 3.1.3

Enige nadeel: Hij heeft mn foto's gewist van mn filmrol. Iemand anders dit ook gehad ?

Ja, die van mij zijn ook weg :(

WDS001 03-05-10 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ba5 (Bericht 445713)
Ik heb hem net uitgevoerd, ben erg aangenaam verrast over hoe makkelijk het ging! Twee vragen nog:

- Als Apple 4.0 uitbrengt, en ik sluit mijn iPhone nu aan op iTunes, kan ik dan weer gewoon daarnaartoe updaten? Dat ik al mijn jailbreak dingen kwijtraak zal me niet zo erg raken.

- Ik ben geen poweruser, en ik heb verhalen gelezen over van die sulletjes die vanuit hun moeder's zolder iPhones met jailbreak hacken. Moet ik nog iets uitzetten/blokkeren voor de veiligheid?

1. Ja
2. Zolang je geen OpenSSH downloadt; nee.

belgiumiphone 03-05-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 445710)
Waarom zou je dat willen doen? Als de informatie in je profiel klopt dan hoef je gewoon te updaten met een 3.1.3 customfirmware. Je kan dan nog jailbreaken en unlocken.

't Is voor de iphone van een vriend. Die zit met een 3GS met nieuwe bootrom en firmware 3.1.2. hij heeft hem momenteel geactiveerd en gejailbreaked met Blackrain, maar het is een tethered jailbreak. Hij wil een untethered jailbreak. Upgraden naar een officiële firmware is geen optie voor hem omdat hij hem zelf ge-unlocked heeft met Blacksnow.

sjalih 03-05-10 10:26

jongens ff voor de duidelijkheid:

Ik heb hier de volgende iphone:
3gs, nieuwe bootrom (dus untethered)+unlock

Kan ik het volgende doen?:
Custom firmware 3.1.3 downloaden van destiny, dat instaleren via itunes en dan spirit erop los gooien zonder baseband update?
Dacht het wel he??

Thnxx

Muzocat 03-05-10 10:32

HOI Jongens, welke versie, iTunes heb ik nodig? voor JB

groetjes Muzocat

Champing 03-05-10 10:44

Dat ging wel erg snel, echt 5 seconde. McAfee zegt ook dat het een trojan is maar ik heb hem eventjes uitgezet en het werkte prima ook op windows 7 met de uitleg onder in het bericht :D

robin.b 03-05-10 10:44

Bootroom heeft niks met (un)tethered te maken hoor:P Gewoon aansluiten, en als spirit zegt ready, kan je hem jailbreaken. Tenzij je softwarematige unlock hebt.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjalih (Bericht 445724)
jongens ff voor de duidelijkheid:

Ik heb hier de volgende iphone:
3gs, nieuwe bootrom (dus untethered)+unlock

Kan ik het volgende doen?:
Custom firmware 3.1.3 downloaden van destiny, dat instaleren via itunes en dan spirit erop los gooien zonder baseband update?
Dacht het wel he??

Thnxx


Leonk 03-05-10 10:46

Snap de meeste die hun foto`s kwijt zijn niet zo goed.

Je maakt toch eerst een back up van alles. Foto`s staan dan dus op je pc of Mac.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.