iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/58767-spirit-jailbreak-voor-ipad-iphone-and-ipod-verzameltopic-and-ervaringen.html)

jurriaan 16-08-10 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 533294)
Volgende x de software die je er op hebt downloaden (gewoon googlen naar ios 3.2 bv.. ) en dan shift ingedrukt houden terwijl je op herstellen drukt en daarna het bestand selecteren.. Dan krijg je gewoon je oude firmware er weer op;)

Top. Dit soort antwoorden maakt me blij. Maar kan je iets specifieker zijn over hoe en wat. Thanks.

I Xyzyx I 16-08-10 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan (Bericht 533308)
Top. Dit soort antwoorden maakt me blij. Maar kan je iets specifieker zijn over hoe en wat. Thanks.

Hier had je de .1 softwares kunnen downloaden:
iOS 4.01, iPad 3.2.1 Released (Download Links) | 9 to 5 Mac
Daarna shift indrukken terwijl je op herstellen drukt en dan krijg je een popup waar je naar de folder kan gaan waar het bestand staat, selecteer het bestand en druk op openen.

En als het goed is zet hij dan de software terug:p

Had gegoogled met: "ios 3.2 ipad download link" dus dan heb je een idee van hoe je moet zoeken naar de software als je een externe download link wilt.

Alleen als je 3.2.2 er op hebt staan dan kun je hem niet meer terug zetten naar 3.2.1 of je moet de ssh van 3.2.1 hebben opgeslagen met cydia alleen ik heb geen idee hoe je het dan terug moet zetten;)

jurriaan 16-08-10 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 533322)
Hier had je de .1 softwares kunnen downloaden:
iOS 4.01, iPad 3.2.1 Released (Download Links) | 9 to 5 Mac
Daarna shift indrukken terwijl je op herstellen drukt en dan krijg je een popup waar je naar de folder kan gaan waar het bestand staat, selecteer het bestand en druk op openen.

En als het goed is zet hij dan de software terug:p

Had gegoogled met: "ios 3.2 ipad download link" dus dan heb je een idee van hoe je moet zoeken naar de software als je een externe download link wilt.

Alleen als je 3.2.2 er op hebt staan dan kun je hem niet meer terug zetten naar 3.2.1 of je moet de ssh van 3.2.1 hebben opgeslagen met cydia alleen ik heb geen idee hoe je het dan terug moet zetten;)

Thanks voor de info, maar die van mij staat nu op 3.2.2 na de herstel en heb geen ssh van 3.2.1 opgeslagen:mad: dus dat betekent dat ik gewoon niet meer kan jailbreaken? Zeker wachten tot er een nieuwe tool uit is.

I Xyzyx I 16-08-10 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurriaan (Bericht 533352)
Thanks voor de info, maar die van mij staat nu op 3.2.2 na de herstel en heb geen ssh van 3.2.1 opgeslagen:mad: dus dat betekent dat ik gewoon niet meer kan jailbreaken? Zeker wachten tot er een nieuwe tool uit is.

Komt het wel op neer;).

Geduldig wachten dus.. ze zullen vast wel bezig zijn met een nieuwe maar 90% kans dat ze wachten op iOS 4.1 (voor de iPhone) en met een beetje geluk is 4.x er dan ook voor de iPad

mclos 30-08-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mclos (Bericht 490430)
Ben in het bezit van een originele 3GS met FW 3.1.2 (7D11) modem 05.11.07 met T-mobile abbo en (nog) geen JB.

Zeker een half jaar getwijffeld om te JB-en ja of nee. Maar ik ben eruit JA het moet gaan gebeuren.:cool:
Zeer verdiept in alle relevante materie op dit forum, maar het is voor mijn gevoel of en toe wat tegenstrijdig, of ik begrijp het dan niet altijd even goed.:O

Vandaag geprobeerd mijn SHSH veilig te stellen middels Umbrella
ECID achterhaald met ECID-grabber.
Echter Umbrella kwam met de volgende melding "Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry"

Vraag 1)
Klopt het dat ik deze dus inderdaad niet meer op deze manier kan opslaan?

Vraag 2)
Al ik wil gaan JB-en welke software kan ik dan het beste gebruiken Blackra1n of Spirit? Bijvoorkeur een unthetered JB.

Vraag 3)
Wordt bij een JB de modem-versie wel of niet aangepast?

Vraag 4)
Indien ja, is dat erg en/of krijg ik daarproblemen mee/door?

Bij Blackra1n krijg je de mogelijkheid "make life easier" deze slaat dan de SHSH op de server. Ik neem aan dat deze van FW 3.1.2 zijn.
Vraag 5)
Kan ik deze SHSH ook naa m'n laptop kopieren en daar opslaan?

Vraag 6)
Als ik (ooit) besluit het JB-en ongedaan te maken, kan ik dan "zo" weer terug naar de originele FW 3.1.2?

Ik heb het bestand "iPhone2,1_3.1.2_7D11_restore.ipsw" gedownload.
Vraag 7)
Moet ik deze gebruiken om te restoren naar FW 3.1.2?

De Iphone kan je opnieuw instellen, via instellingen, algemeen, stel opnieuw in.
Vraag 8)
Maakt "Alle instellingen herstellen" en "Alle inhoud en instellingen wissen" ook een JB ongedaan?

Vraag 9)
Blijven er na het ongedaan maken van JB sporen achter op de iPhone, waaruit te herleiden is dat de iPhone ooit JB heeft gehad?

:confused:Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat ik af en toe door de vele posts bij de vele topics het bos niet meer zo duidelijk zie:confused:.
Mogelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden, zodat ik het overzicht weer een beetje terug krijg!:)

BVD voor jullie reactie/antwoorden!

Zijn er nog liefhebbers om mij duidelijkheid te geven?

wittemuis 01-09-10 09:53

oh oh ik heb er nu 4.0.2 opgezet en nu kan ik hem niet meer jb toch?
(ik heb al gezocht maar volgens mij niet):(:eek:

SwooZy 01-09-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wittemuis (Bericht 550723)
oh oh ik heb er nu 4.0.2 opgezet en nu kan ik hem niet meer jb toch?
(ik heb al gezocht maar volgens mij niet):(:eek:

Nee kan niet helaas.
Wachten tot iOS 4.1 en jailbreak uitkomen.

Imemyself 10-09-10 21:12

Spirit over legaal unlockte iphone 3G?
 
Heb tot nu toe niet zoveel ervaring met jailbreaken, maar ga het toch maar doen omdat ik begrepen heb dat updaten naar 4.1 vanaf 3.1.3 toch negatief is voor de snelheid van de iphone...(klopt dit?)

Dus kwam ik spirit tegen en vroeg me af of dit een simpele en goede manier voor het jailbreaken is?
En of het ook kan als je itunes 10 hebt?

Of toch maar updaten naar 4.1?

technoslet 10-09-10 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself (Bericht 558398)
Heb tot nu toe niet zoveel ervaring met jailbreaken, maar ga het toch maar doen omdat ik begrepen heb dat updaten naar 4.1 vanaf 3.1.3 toch negatief is voor de snelheid van de iphone...(klopt dit?)

Dus kwam ik spirit tegen en vroeg me af of dit een simpele en goede manier voor het jealbreaken is?

Of toch maar updaten naar 4.1?

Eerst jailbreaken. Shsh opslaan door in cydia (wordt automatisch geinstalleerd) op make my life easier ofzo te klikken. Die shsh sla je op omdat je dan altijd de keuze heb te downgraden naar 3.1.3 als je 4.1 erop gezet heb en mocht 4.1 niet bevallen. Als je eerst update naar 4.1. kun je nooit meer terug naar 3.1.3 omdat je de shsh mist.

Imemyself 10-09-10 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door technoslet (Bericht 558418)
Eerst jailbreaken. Shsh opslaan door in cydia (wordt automatisch geinstalleerd) op make my life easier ofzo te klikken. Die shsh sla je op omdat je dan altijd de keuze heb te downgraden naar 3.1.3 als je 4.1 erop gezet heb en mocht 4.1 niet bevallen. Als je eerst update naar 4.1. kun je nooit meer terug naar 3.1.3 omdat je de shsh mist.

En die jailbreak die jij bedoelt is spirit? En dat kan in combinatie met itunes 10 of moet ik dan itunes weer naar 9 halen voor spirit?

Enn stel ik jailbreak hem en restore hem weer als ik jailbreak eraf wil, hou ik dan de legale unlock ?

technoslet 10-09-10 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself (Bericht 558424)
En die jailbreak die jij bedoelt is spirit? En dat kan in combinatie met itunes 10 of moet ik dan itunes weer naar 9 halen voor spirit?

Enn stel ik jailbreak hem en restore hem weer als ik jailbreak eraf wil, hou ik dan de legale unlock ?

Zelf heb ik beide devices gejailbreakt met jailbreakme dot com. Echter heb ik mijn vorige iphone 3G gejailbreakt met spirit. Werkt beide erg makkelijk.
Zelf heb ik nog itunes 9 dus weet niet hoe het zit met 10 en de jailbreakes. Maar als je zit te denken aan update jailbreak je hem dus eerst om ervoor te zorgen dat je de keuze hebt altijd terug te kunnen. Als je na jailbreak update verlies je wel je jailbreak natuurlijk.

De legale unlock blijft denk ik van kracht maar ikzelf heb een fabriekaf simlockvrij toestel dus kan het je niet garanderen. Vast wel iemand die dat weet.

Imemyself 10-09-10 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door technoslet (Bericht 558430)
Zelf heb ik beide devices gejailbreakt met jailbreakme dot com. Echter heb ik mijn vorige iphone 3G gejailbreakt met spirit. Werkt beide erg makkelijk.
Zelf heb ik nog itunes 9 dus weet niet hoe het zit met 10 en de jailbreakes. Maar als je zit te denken aan update jailbreak je hem dus eerst om ervoor te zorgen dat je de keuze hebt altijd terug te kunnen. Als je na jailbreak update verlies je wel je jailbreak natuurlijk.

De legale unlock blijft denk ik van kracht maar ikzelf heb een fabriekaf simlockvrij toestel dus kan het je niet garanderen. Vast wel iemand die dat weet.

Okee,
Ga nog wel even rondkijken of het ook met itunes 10 kan en of ik de unlock hou.
In ieder geval bedankt voor deze info.

krishant 20-09-10 23:49

Heeft iemand een idee wanneer er spirit voor versie 3.2.2 uitkomt voor de Ipad?

Alvast bedankt
Gr Krishant

zvoni 21-09-10 12:15

Hoi ik heb een iphone 3GS 3.1.3 , 05.12.01 jailbreak : Spirit . Kan ik updaten naar itunes 10 en naar firmware 4 of hoger ?

Dank bij voorbaat ,
Zvoni

greenstuf20 10-05-11 13:58

is jailbreak wel veilig, en wat schiet ik hiermee op ?

Leonk 10-05-11 14:01

nee het is heel onveilig en je schiet er echt ook niets mee op.
gewoon niet aan beginnen als je deze vraag al moet stellen

greenstuf20 10-05-11 14:02

ben jij de leukste thuis??? t is maar een vraag verrekte ****

Leonk 10-05-11 14:04

is dat nou nodig.
als je die vraag moet stellen moet je er gewoon niet aan beginnen. Uit je vraag blijkt al dat je niet eens weet wat je er dan allemaal mee kan. Niet aan beginnen dus. of eerst wat informatie hier er over op zoeken.

XIII 10-05-11 14:07

Blijven jullie wel aardig tegen elkaar?

En greenstuf20, zou je je a.u.b. willen inlezen voor je volgende vragen stelt?

Zie dit artikel.

greenstuf20 10-05-11 15:52

xIII ik heb het even bekeken, maar ken niet echt vinden waar t nou goed voor is zeg maar..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.