//

Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS 4.0, 4.0.1, 3.2 en 3.2.1 [iPad])

Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS 4.0, 4.0.1, 3.2 en 3.2.1 [iPad]) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb op vakantie het hele forum gelezen en gelezen ........ Momenteel 3G met firmware 3.1.3 JB met cydia etc goed werkend. Als ik nu de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 31-08-10, 22:56
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Update en JB

Heb op vakantie het hele forum gelezen en gelezen ........ Momenteel 3G met firmware 3.1.3 JB met cydia etc goed werkend. Als ik nu de customfirmware via dit forum verkregen: 1,2_4.0.8A293 via iTunes erop zet, heb ik dan versie 4 met jb ???

Zie door de vele posts echt niet meer zitten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 25-09-10, 14:18
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

Wie kan mij helpen???

Ik heb een Iphone 3GS nieuwe bootrom met firmware 3.1.3!
Ik heb gehoord dat de nieuwe firmware de 4.1 niet niet te jailbreaken of te unlocken is! Ik wil graag de firmware 4.0.1 of de 4.0.2 installeren op mijn Iphone! Weet iemand of die firmware wel al te jailbreaken en te unlocken is? En nu komt het volgende als ik de Iphone aan pc hang en Itunes open dan kan ik alleen maar de laatste nieuwe software de 4.1 installeren en of updaten maar deze wil ik juist niet omdat die nog niet te jailbreaken of te onlucken is! Hoe kan ik mijn Iphone updaten naar de 4.0.1 of 4.0.2 want deze wordt niet weer gegeven in Itunes...Moet ik die software dan ergens downloaden en hoe krijg ik die dan geinstalleerd op mijn Iphone???

Heeft iemand hier een antwoord op?
  #43  
Oud 25-09-10, 15:47
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Ja dat kan. 4.01 is te jailbreaken. De firmware moet je even via het forum hier zoeken. Staat vast ergens een download link. Dit haal je binnen op je pc. Hang je phone aan de computer. Dan in iTunes shift+herstel drukken. Dit opent een verkenner. In deze verkenner selecteer je de firmware welke je net binnengehaald hebt. Nu zet hij 4.01 erop. Let wel op dat je hierna dus voorlopig niet gaat updaten via iTunes. Als herstel procedure klaar is, kun je jailbreaken via jailbreakme.com. Ook hierover staan handleidingen. Succes
  #44  
Oud 25-09-10, 15:49
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

is hij dan ook tevens te unlocken? En waarom kan ik hem daarna een tijdje niet meer updaten via itunes?
  #45  
Oud 25-09-10, 16:31
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Ja unlocken kun je met ultrasnow. Deze is te vinden in cydia. De rede dat je dan niet moet updaten is simpel. Dan haal je 4.1 binnen. En die is nog niet te jailbreaken
Ps ik zie dat je een mac hebt. Dan is het niet shift herstel, maar ik dacht control herstel, zo even uit mijn hoofd. Via Google kun je daar vast zekerheid over krijgen. Succes

Laatst gewijzigd door Horstje; 25-09-10 om 16:33. Reden: Toevoeging
  #46  
Oud 25-09-10, 21:45
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horstje Bekijk bericht
Ja unlocken kun je met ultrasnow. Deze is te vinden in cydia. De rede dat je dan niet moet updaten is simpel. Dan haal je 4.1 binnen. En die is nog niet te jailbreaken
Ps ik zie dat je een mac hebt. Dan is het niet shift herstel, maar ik dacht control herstel, zo even uit mijn hoofd. Via Google kun je daar vast zekerheid over krijgen. Succes

Ik heb hem eindelijk zover!!! Ik heb de software gedownload de 4.0.1 en wilde hem daarna via Itunes installeren op de Iphone! Maar moest eerst SHSH gegevens in Cydia opslaan!

Daarna kon ik gewoon de 4.0.1 installeren en mijn oude Apps terug zetten!

Heb nu dus de 4.0.1 versie!

Ik neem aan dat er voor de 4.0.2 nog geen jailbreak en unlock beschikbaar is??

Wel handig nu ik weet hoe ik de volgende keer mijn Iphone kan updaten zonder de laatste nieuwe versie van Itunes te downloaden want die is natuurlijk niet te JB!

Thanks voor de uitleg!
  #47  
Oud 26-09-10, 00:31
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Nee voor zover ik weet is er nog geen 4.0.2 jailbreak... Maar via dit superforum kun je het in de gaten houden. Het klopt, het blijft een kat en muis spel. Er komt een nieuwe versie uit en dan duurt het even..... en voilá een nieuwe jb. En rarara dan komt er ineens weer een nieuwe versie uit. Moet wel zeggen dat de nieuwe jailbreaks echt super gebruikersvriendelijk zijn.. Niet meer met moeilijke omwegen. En inderdaad, zorg ervoor dat je je SHSH op blijft slaan..... Geen dank.
  #48  
Oud 27-09-10, 11:40
Katootje Katootje is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Hallo,

Het bovenstaande is me helemaal duidelijk, maar ik ben een leek (en dus angstig) om e.e.a. uit te voeren.
De firmware downloaden, snap ik, het installeren ook.
Maar mijn iPhone heeft dus al een jailbreak en is geunlocked (zo heb ik m gekocht).
Na het installeren van 4.0.1 kan ik dan zomaar via de Iphone naar jailbreakme.com? Werkt mijn simkaart van Hi dan nog of moet ik eerst hactiveren ofzo?
  #49  
Oud 27-09-10, 11:52
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

Ik zit zelf ook bij Hi, Heb hem afgelopen weekend geupdate van de 3.1.3 naar de 4.0.1! Is best simpel als je de software geinstalleerd hebt hoef je alleen maar naar jailbreakme.com te gaan om hem te jailbreaken en daarna unlocken en klaar is kees! Maar de kans zit erin dat je na de update eerst je toestel moet heractiveren! En dat activeren kan alleen maar als je een geldige simkaart hebt...Omdat waarschijnlijk na de update ongeldige sim op je scherm verschijnt!

Dat laatste heb ik ook gehad...Ik heb toen Apple gebeld en gevraagd wie mijn carier was otewel waar mijn toestel vandaan komt. Ik had een frans toestel met provider Orange... Ik heb toen via Ebay een prepaid kaartje gekocht omdat ik niet meer kon activeren na upodate...En met dat kaartje kan ik nu telkens na een update activeren!

Als jij je toestel nu update kan je hem waarschijnlijk jailbreaken en unlocken das het probleem niet maar je moet eerst activeren en dat gaat waarschijnlijk niet!

Let dus op wat je doet ik heb daardoor ook mijn Iphone 2 maanden niet kunnen gebruike!!
  #50  
Oud 27-09-10, 17:31
Katootje Katootje is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Ok, bedankt, voor je snelle reactie.
Neem aan dat een pre-paid kaartje ook moet lukken? Dan haal ik er eentje van T-mobile.
  #51  
Oud 27-09-10, 18:08
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

Ik heb ook een prepaid kaartje gekocht een frans kaartje van Orange! Ik zou voor de zekerheid even navragen waar je toestel vandaan komt en welke provider hij origineel had... Kun je achter komen door apple te bellen en te vragen wie je carier was!!

greetz
  #52  
Oud 27-09-10, 20:56
Katootje Katootje is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Dank je wel. Ga de vorige eigenaar wel ff benaderen, en anders inderdaad ff bellen.

groetjes,
Irma
  #53  
Oud 28-09-10, 20:55
twilightnzb twilightnzb is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 37
Stuur een bericht via MSN naar twilightnzb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave3793 Bekijk bericht
Ik heb hem eindelijk zover!!! Ik heb de software gedownload de 4.0.1 en wilde hem daarna via Itunes installeren op de Iphone! Maar moest eerst SHSH gegevens in Cydia opslaan!

Daarna kon ik gewoon de 4.0.1 installeren en mijn oude Apps terug zetten!

Heb nu dus de 4.0.1 versie!

Ik neem aan dat er voor de 4.0.2 nog geen jailbreak en unlock beschikbaar is??

Wel handig nu ik weet hoe ik de volgende keer mijn Iphone kan updaten zonder de laatste nieuwe versie van Itunes te downloaden want die is natuurlijk niet te JB!

Thanks voor de uitleg!
Leuk verzonnen maar volgens mij moet je wel de ssh gegevens van 4.0.1 hebben anders kun je echt alleen maar na de laatste update toe ?
Mocht iemand het hier niet mee eens zijn. Kun je me hiermee helpen ik heb de ssh niet van de nieuwere firmware s Dus wat te doen ? Safari werkt niet meer start op en valt weer uit (komt door per ongeluk safarifix gedownload te hebben op firmware 3.3 Ik heb al doormiddel van een gecrypte versie safari er opnieuw opgezet maar icoon blijft staan. en werkt niet

Gr Quick

Gr Quick
  #54  
Oud 28-09-10, 22:22
Katootje Katootje is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 15
Standaard

Hallo allemaal,

Is er iemand die in jip en janneke taal mij kan vertellen hoe nu precies te jb en te unlocken?
Heb me een versuffing gelezen in dit forum en diverse sites, maar lees steeds wat anders en snap er geen bal van.

1. firmware 4.01 downloaden en via Itunes installeren. Snap ik.
2. via Wi-Fi naar jailbreakme.com? Neem aan dat nl na het downloaden van 4.0.1 mij Hi simkaart niet meer werkt en je dus via Wi-Fi aan de gang moet.

Maar dan?? met een pre paid kaart van T-mobile kan ik toch niet internetten, dus hoe unlocken via Utrasn0w en daarna heractiveren?

Als iemand een uitgebreide instructie heeft of mij kan vertellen waar ik die kan vinden, ben ik je zeer erkentelijk . Tot nu toe brand ik mijn handen er nog maar niet aan.

(Ik heb de iPhone gekocht incl jb en unlock. Kon m thuis zo aansluiten op Itunes zonder iets te moeten doen)

Groetjes
  #55  
Oud 04-10-10, 13:10
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik ben dom, ik weet het.
Maar na heeeeeeel veel lezen en me eigen scheel surfen snap ik het toch nog niet helemaal.

Onze iPod touch (2e generatie) met 3.1.3 firmware + jailbreak wil ik naar 4.0.x brengen met behoud van Jailbreak.

- Ik heb iPod2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
- iTunes wil deze er niet op zetten
- Ik heb in Cydia SHSH van 4.0 en 4.1
  #56  
Oud 10-10-10, 22:40
acamphuis acamphuis is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb een iphone 3g unlocked en gejailbreaked op 3.1.3.
Mijn iphone heeft oorspronkelijk AT&T simlock, kan ik dan de redsnow methode toepassen? of krijg ik dan weer te maken met de AT&T simlock.
Zou ik dan moeten wachten op pwnagetool?
Alvast bedankt!!
  #57  
Oud 05-11-10, 14:41
basjuh93 basjuh93 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 65
Standaard

kan ik mijn iPhone 3GS 4.0.1 (jailbreak met JailbreakMe.com) opnieuw jailbreaken met Redsn0w om mijn Bootlogo te veranderen?
  #58  
Oud 05-11-10, 15:49
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Ik ben dom, ik weet het.
Maar na heeeeeeel veel lezen en me eigen scheel surfen snap ik het toch nog niet helemaal.

Onze iPod touch (2e generatie) met 3.1.3 firmware + jailbreak wil ik naar 4.0.x brengen met behoud van Jailbreak.

- Ik heb iPod2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
- iTunes wil deze er niet op zetten
- Ik heb in Cydia SHSH van 4.0 en 4.1
Dit kan dus niet, als je geen SHSH hebt van de 4.0.x versie hebt. Je kan wel 4.0 installeren omdat je daar een SHSH blob van hebt. Je moet tinyumbrella downloaden en de TSS server starten met je 4.0 SHSH blob. Dan zal tinyumbrella de 4.0 firmware signen tijdens de installatie door iTunes i.p.v. normaliter de Apple server (welke alleen de laatste versie van de firmware signt, op dit moment dus alleen iOS 4.1).

Je zult wel opnieuw moeten jailbreaken.
  #59  
Oud 25-01-11, 17:27
Nnijd Nnijd is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard Iphone4 4.0.1. jailbreak upgrade

Ik heb de Iphone4 firmware 4.0.1. met jailbreak.

ik probeer mijn shsh op te slaan, maar dat lukt niet meer.
kan ik nu upgraden via itunes naar 4.2.1? en hem dan veilig jailbreaken?
of verlies ik alles?(apps)
  #60  
Oud 25-01-11, 17:39
iphone789 iphone789 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nnijd Bekijk bericht
Ik heb de Iphone4 firmware 4.0.1. met jailbreak.

ik probeer mijn shsh op te slaan, maar dat lukt niet meer.
kan ik nu upgraden via itunes naar 4.2.1? en hem dan veilig jailbreaken?
of verlies ik alles?(apps)
als je upgrade verlies je alles ja(ik dacht dat je iets met bach up kon doen ofzo)maar als ik jou was zou ik w8en tot de untethered jailbreak van 4.2.1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) WDS001 Jailbreak 550 15-09-13 13:47
Alle iDevices: Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS4.1) WDS001 Jailbreak 244 24-08-11 13:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:13.